ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ένα Toyota Hilux που δεν κινείται ούτε με βενζίνη, ούτε με diesel

Ένα Toyota Hilux που δεν κινείται ούτε με βενζίνη, ούτε με diesel

Το εικονιζόμενο Hilux είναι το επόμενο μοντέλο με το οποίο η ιαπωνική εταιρία επιμένει να πειραματίζεται με τους κινητήρες και τις κυψέλες καυσίμου που λειτουργούν με υδρογόνο.

Του Γιάννη Σκουφή

Με στόχο ένα πιο πράσινο και καθαρό μέλλον, η Toyota εκτιμά πως υπάρχει μία εναλλακτική πέρα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν αποκλειστικά ενέργεια από τις μπαταρίες τους. Και αυτό το μέλλον θα μπορούσε να βασιστεί σε καύσιμα όπως είναι το υδρογόνο.

Άλλωστε, η Toyota ξέρει πολύ καλά τα πλεονεκτήματα αυτού του καυσίμου καθώς έχει λανσάρει πριν από μια σχεδόν δεκαετία το Mirai, το πρώτο μοντέλο ευρείας παραγωγής με ενεργειακές κυψέλες.

Παρόλο που το Mirai συνεχίζει να υπάρχει, η Toyota δεν το προώθησε δυναμικά, κυρίως λόγω του περιορισμένου δικτύου ανεφοδιασμού που είχε σα συνέπεια και την περιορισμένη δημοτικότητά του.

Παρά ταύτα, η εταιρία επιμένει και πρόσφατα παρουσίασε στο Ηνωμένο Βασίλειο ένα Hilux με ενεργειακές κυψέλες και καύσιμο υδρογόνο.

Το πρωτότυπο ενσωματώνει βασικά εξαρτήματα από το Toyota Mirai, συμπεριλαμβανομένων των τριών δεξαμενών υδρογόνου υψηλής πίεσης που εξασφαλίζουν μια αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 600 χιλιόμετρα. Στο πίσω μέρος υπάρχει μια μπαταρία για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από την συστοιχία με τις ενεργειακές κυψέλες.

Μέχρι το τέλος του έτους η Toyota σκοπεύει να δημιουργήσει έναν μικρό πιλοτικό στόλο με βάση αυτό το πρωτότυπο. Τα δέκα αυτά οχήματα θα υποβληθούν σε αυστηρές δοκιμές για να διασφαλιστεί ότι η ασφάλεια, η λειτουργικότητα και άλλα συμπεράσματα γύρω από μία μελλοντική παραγωγή.

Πάντως, αυτή και η επόμενη δεκαετία φαίνεται να ανήκει στις μπαταρίες και είναι απίθανο να αμφισβητηθεί από κάτι άλλο η επερχόμενη κυριαρχία των εκατομμυρίων BEV που ήδη κυκλοφορούν και που θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους του πλανήτη.