ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Toyota: Τα μυστικά του νέου κινητήρα 1,2 Turbo

Toyota: Τα μυστικά του νέου κινητήρα 1,2 Turbo

Πως καταφέρνει ο νέος βενζινοκινητήρας της Toyota να είναι αποδοτικός αλλά και οικονομικός;

Η Τoyota, δημιούργησε ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.200 κ.εκ. ο οποίος χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες, που του "επιτρέπουν" να αλλάζει από τον κύκλο Otto στον κύκλο Atkinson σε χαμηλά φορτία. Επίσης, διαθέτει κάθετους αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού, μία πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και προηγμένη διαχείριση θερμότητας.

Για το σκοπό αυτό, ο 1.200σάρης Turbo προσθέτει ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού καθώς και υγρόψυκτο υπερσυμπιεστή και εναλλάκτη θερμότητας. Επιπλέον, το σύστημα VVT-iW (Variable Valve Timing - intelligent Wide), παρέχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στο χρονισμό βαλβίδων.


Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών έχει σαν αποτέλεσμα από το μοτέρ 1.200 κ.εκ. να αποδίδεται ισχύς 116 ίππων. Το ανανεωμένο Auris, το πρώτο μοντέλο της μάρκας στο οποίο λανσάρεται αυτός ο κινητήρας, επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1’’. Η μέση κατανάλωση είναι 4,7 λίτρα/100χλμ. και οι εκπομπές CO2 109 γραμ./χλμ.

Οι μηχανικοί για να εξασφαλίσουν χαμηλή κατανάλωση και να διατηρηθούν οι επιδόσεις αύξησαν την συμπίεση. Όμως γενικά, όσο η συμπίεση αυξάνεται, τόσο μεγαλώνει και ο κίνδυνος ανεξέλεγκτης καύσης – κοινώς η κρουστική καύση (πειράκια). Ο υψηλός λόγος συμπίεσης 10:1 του 1.2T οφείλεται σε μία σειρά βασικών τεχνολογιών που βελτιώνουν τον έλεγχο στη διαδικασία καύσης. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να αποφευχθεί ο κίνδυνος κρουστικής καύσης.

Πρώτα απ’ όλα, οι αυλοί εισαγωγής έχουν σχεδιαστεί για να παράγουν πιο έντονη ροή και κάθετο στροβιλισμό, ενώ το σχήμα του εμβόλου έχει βελτιστοποιηθεί για αποδοτικότερο στροβιλισμό μέσα στον κύλινδρο. Σαν αποτέλεσμα, το καύσιμο και ο αέρας εισαγωγής αναμιγνύονται ταχύτερα και σχηματίζεται πιο ομοιογενές μείγμα. Αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερη ταχύτητα καύσης – που βοηθά στην αποφυγή της κρουστικής καύσης.

Η προηγμένη διαχείριση θερμότητας, είναι από μόνη της, ένας τρόπος βελτίωσης της οικονομίας και παράλληλα ένας ακόμα τρόπος μείωσης του κινδύνου κρουστικής καύσης (πειράκια). Ο κινητήρας σχεδιάστηκε έτσι ώστε, η θερμοκρασία κάθε μεμονωμένου εξαρτήματος να μπορεί να βελτιστοποιηθεί. Για παράδειγμα, το κάτω μέρος των εμβόλων ψύχεται από μπεκ λαδιού και η ψύξη της κυλινδροκεφαλής διαχωρίζεται από αυτή του μπλοκ του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης, ενώ το ίδιο το μπλοκ παραμένει αρκετά ζεστό για μείωση της τριβής.

Σχετικές ειδήσεις