ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Δίκη Μάτι - Βασίλης Ματθαιόπουλος: «Στη συνέντευξη δεν ήξερα διασταυρωμένα για νεκρούς»

Δίκη Μάτι - Βασίλης Ματθαιόπουλος: «Στη συνέντευξη δεν ήξερα διασταυρωμένα για νεκρούς»

Ξεκίνησε την απολογία του ο πρώην αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος για τα τραγικά γεγονότα στο Μάτι

Ως την τραγικότερη ημέρα της ζωής του χαρακτήρισε την 23η Ιουλίου 2018, που εκδηλώθηκε η φονική πυρκαγιά στο Μάτι, ο πρώην αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος και τότε υπαρχηγός, Βασίλης Ματθαιόπουλος κατά τη έναρξη της απολογίας του.

Ο κατηγορούμενος βρέθηκε στον αντίποδα όσων κατάθεσε ο κ. Τερζούδης περί γνώσης ύπαρξης νεκρών από τις 8 το βράδυ.

«Ειπώθηκε από το ΕΚΑΒ για τραυματίες και ίσως δύο νεκρούς. Δεν ήταν διασταυρωμένο. Στις 23:00, την ώρα τη συνέντευξης δεν ήξερα συγκεκριμένα και διασταυρωμένα για ύπαρξη νεκρών. Κλείνοντας η συνέντευξη μετά τις 12.15 άκουσα όχι από την πυροσβεστική αλλά από αξιωματικούς της αστυνομίας ότι υπήρχαν καμένοι».

Κατά την έναρξη της απολογίας του εξέφρασε την οδύνη του για όσα συνέβησαν. «Θέλω να εκφράσω ως άνθρωπος τη λύπη μου και την οδύνη μου για τους τραυματίες, για τους πληγέντες και εν γένει για τους παθόντες. Δε θέλω να πω κάτι άλλο γιατί αυτή ήταν η πιο τραγική ημέρα της ζωής μου» είπε ο κατηγορούμενος κι έκανε μια σύντομη αναφορά στο βιογραφικό του.

Στρέφοντας τα «πυρά» του κατά πάντων ανέφερε ότι για εκείνη την αντιπυρική περίοδο είχε γίνει μία ευρεία σύσκεψη στο ΕΣΚΕ στις 7 Ιουνίου παρουσία του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, αλλά και πως είχαν εκδηλωθεί άλλες πυρκαγιές τις προηγούμενες ημέρες, αλλά ήταν ευνοϊκές οι καιρικές συνθήκες.

«Στις 22 Ιουλίου βρισκόμουν στις εγκαταστάσεις ΕΣΚΕ διότι είχαμε εξέλιξη συμβάντος σε αρκετές περιοχές. Υπήρχε μεγάλη πυρκαγιά στη Σκόπελο. Εγώ παρέμεινα στο ΕΣΚΕ όλη νύχτα άυπνος. Ο κ. αρχηγός πράγματι στις 23 Ιουλίου ήλθε στις εγκαταστάσεις γύρω 7:30-8:00 το πρωί και ενημερώθηκε. Στις 8: 00 έγινε σύσκεψη στο γραφείο κ. Φωστιέρη (διοικητής ΕΣΚΕ) για να κάνουμε πλήρη εφαρμογή του σχεδίου.
Εκεί εκτός από την πλήρη εφαρμογή του σχεδίου, διαβεβαιώθηκα και για την επιτήρηση εκείνης της ημέρας που δεν ήταν δική μου αρμοδιότητα διότι με εναέρια δεν ασχολήθηκα» σημείωσε ο κατηγορούμενος.

Όπως περιέγραψε, υπήρχε φωτιά νωρίς το πρωί στην Αθηνών-Κορίνθου η οποία αντιμετωπίστηκε, ενώ στη συνέχεια υπήρχε έναρξη πυρκαγιάς στην περιοχή των Μεγάρων - Κινέττα σε δασική έκταση, σε δύσβατη περιοχή χωρίς δρόμο.

«Ενημερώθηκαν και Κλεφτοσπύρος και Τζουβάρας και έγινε αποστολή δυνάμεων. Στις 15:00 ο Αττικάρχης διέταξε το νομό Αττικής να είναι σε επιφυλακή. Στις 15:30 διετάχθη από τον αρχηγό μερική επιφυλακή ανά τη χώρα. Έγινε επειδή έπρεπε να βρούμε οχήματα για να έρθουν να βοηθήσουν στο συμβάν κυρίως στη Κινέττα αλλά βλέπαμε από την εμπειρία μας πως θα υπάρξουν κι άλλες πυρκαγιές» εξήγησε ο κ. Ματθαιόπουλος.

Ο κατηγορούμενος ανάφερε πως λίγο αργότερα εκδηλώθηκαν άλλες δυο πυρκαγιές, στις 16:33 στο Λουτράκι,και στις 16:49 εκείνος ειδοποιήθηκε για την πυρκαγιά στο Νταού Πεντέλης από το κ. Φωστιέρη.
«Αμέσως ενημερώθηκε και ο αρχηγός μέσω 199 κι έγινε κινητοποίηση επίγειων δυνάμεων. Άμεσα επικοινωνησα με τον κ. Γκολφίνο και μετά με τον Παναγιωτόπουλο εφόσον ήταν στο τομέα της Αθήνας για να πάει στο συμβάν. Στο ΕΣΚΕ ήταν όλοι παρόντες και ο υπουργός κ. Τόσκας» είπε ο κ. Ματθαιόπουλος, υπογραμμίζοντας όμως πως στο πυροσβεστικό σώμα προΐσταται ο αρχηγός.

«Τα εναέρια μέσα δεν ήταν αρμοδιότητα μου, δεν ασχολήθηκα και δεν μπορούσα να κάνω επιχειρησιακή διαχείριση των εναερίων μέσων. Η διαχείριση ασκείται πάντα υπό την έγκριση του αρχηγού του πυροσβεστικού σώματος. Η διαχείριση τους ήταν ένα δύσκολο κομμάτι. Υπήρχαν αντιπυρικές περίοδοι που είχαμε περισσότερα εναέρια αλλά μετά από την οικονομική κρίση… από το 2011, δεν μπορούσε η χώρα μας να πάρει εναέρια μέσα» ανάφερε και συμπλήρωσε πως «για τα πλωτά μέσα η εντολή και έγκριση δίνεται μόνο από τον αρχηγό του πυροσβεστικού σώματος, ενώ για την μετακίνηση των πυροσβεστικών οχημάτων ο διοικητής σταθμού».
Πρόεδρος: Εσείς δώσατε κάποια διαταγή να αντικατασταθούν με εθελοντικά;
Κατηγορούμενος: Όχι καμία εντολή. Δεν έχει καμία σχέση ο αρχηγός και ο υπαρχηγός. Αυτά είναι αυτονόητα τι αυτοκίνητα θα πάνε.