ΠΑΙΔΕΙΑ

Πανελλήνιες 2015: Συνέχεια με Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά τη Δευτέρα (25/05)

Πανελλήνιες 2015: Συνέχεια με Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά τη Δευτέρα (25/05)

Στα αρχαία ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης και τα μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης θα διαγωνιστούν την Δευτέρα οι υποψήφιοι μαθητές των ΓΕΛ της χώρας.

Οι εξετάσεις συνεχίζονται τη Δευτέρα, με τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών και των Μαθηματικών.

Απαιτητικά κρίνονται, σε γενικές γραμμές, από τους εκπαιδευτικούς τα θέματα στα τέσσερα μαθήματα κατεύθυνσης, στα οποία διαγωνίστηκαν χθες, Παρασκευή (22/05) οι υποψήφιοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε ποιήματα του Διονύσιου Σολωμού («Ο Κρητικός») και του Κώστα Καρυωτάκη («Της Θάλασσας Νεράιδα»).

Η εκτίμηση των ειδικών είναι ότι τα ερωτήματα στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι είναι μέτριας δυσκολίας και ότι απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Σημειώνεται ότι, στις περυσινές εξετάσεις το 23,90% των υποψηφίων βαθμολογήθηκε από 15 έως 20, το 47,18% από 10 έως 14,9, ενώ το 28,93 % είχε γράψει κάτω από τη βάση.

Αντίθετα, πιο εύκολα ήταν τα πράγματα για τους υποψήφιους στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, όπου πέρυσι σχεδόν οι μισοί μαθητές είχαν γράψει πάνω από 15. Συγκεκριμένα, το 47,70 % βαθμολογήθηκε με βαθμό άνω του 15, το 25,79% από 10 έως 14,9 και το 26,50 % κάτω από τη βάση.

Καλά προετοιμασμένους μαθητές απαιτούσαν τα θέματα στη Βιολογία, καθώς και καλή κατανόηση της εξεταστέας ύλης. Υψηλές ήταν πάντως οι επιδόσεις των υποψηφίων στις περυσινές πανελλαδικές, καθώς το 67,64% είχε γράψει πάνω από 15. Μεταξύ 10 και 14,9 είχε βαθμολογηθεί το 21,86% και κάτω από τη βάση το 10,49%.

Στη Χημεία - Βιοχημεία, τέλος, η εικόνα είναι ανάμικτη καθώς τα θέματα της Χημείας απαιτούσαν καλή προετοιμασία, ενώ τα θέματα της Βιοχημείας κρίνονται σχετικά εύκολα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Τι πρέπει να προσέξουν στα Αρχαία Ελληνικά οι υποψήφιοι

Σε ένα μάθημα που παραδοσιακά δεν συγκεντρώνει υψηλές βαθμολογίες, αλλά αποτελεί βαρόμετρο για την εισαγωγή στις υψηλόβαθμες σχολές του πρώτου επιστημονικού πεδίου, οι υποψήφιοι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο διδαγμένο κείμενο.

Αρχικά, πρέπει να διευρύνουμε την εκφώνηση υπογραμμίζοντας τις λέξεις – κλειδιά, ώστε να κατανοήσουμε ακριβώς τα ζητούμενα.

Αρχίζουμε με το πιο εύκολο ζητούμενο και προχωράμε προς το πιο δύσκολο, απαιτητικό και χρονοβόρο. Άρα, αρχίζουμε με εισαγωγή, λεξιλογικές ασκήσεις, μετάφραση.

Πριν αρχίσουμε να γράφουμε ανακαλούμε στη μνήμη μας τόσο την παράγραφο που απαιτείται να γράψουμε στην εισαγωγή όσο και στη μετάφραση.

Προσεκτική μετάφραση που να αποδίδει το ύφος του συγγραφέα.
Συστηματική μελέτη και γνώση των εισαγωγών και ερμηνευτικών σχολίων.