ΕΛΛΑΔΑ

Παραιτήθηκε ο Στάθης Λιβαθινός από την Δραματική Σχολή του Εθνικού θεάτρου

Παραιτήθηκε ο Στάθης Λιβαθινός από την Δραματική Σχολή του Εθνικού θεάτρου

Παραιτήθηκε από την Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο Στάθης Λιβαθινός. 

Η παραίτηση ήρθε μετά από καταγγελίες σπουδαστών για πρακτικές διδασκαλίας κατά τις οποίες παρατηρήθηκε αυταρχική συμπεριφορά ακόμα και με ομοφοβικά σχόλια εναντίον τους.

Ο κ. Λιβαθινός ήταν πριν από τον Δημήτρη Λιγνάδη, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου.

Ακολουθεί η δήλωση του έως πρόσφατα διδάσκοντα στο τμήμα σκηνοθεσίας της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, Στάθη Λιβαθινού:

«ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Αγαπημένες μου μαθήτριες και αγαπημένοι μου μαθητές,

Μετά και την τελευταία σας άρνηση να συνεργαστείτε μαζί μου έστω για 2 ώρες την βδομάδα, ώστε να ολοκληρώσετε τον κύκλο των σπουδών σας, μέσα στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, δεν μου μένει τίποτα άλλο από το να σας αποχαιρετήσω. Ζητώ και πάλι συγγνώμη αν τυχόν πλήγωσα κάποια ή κάποιον από σας - η όποια αυστηρότητά μου δεν έκρυβε τίποτα περισσότερο από έγνοια και αγωνία, ώστε να αποκτήσετε τα απαραίτητα εφόδια για τη μελλοντική σας πορεία στο θέατρο.

Χρειάστηκε πολύς κόπος και επιμονή χρόνων για να μπορέσω επιτέλους να δημιουργήσω αυτό το Τμήμα Σκηνοθεσίας στο οποίο βρίσκεστε σήμερα, αλλά και να διαθέτει η Σχολή του Εθνικού Θεάτρου τις υποδομές που διαθέτει. Κρατήστε μόνο τα καλά κι αλλάξτε το θέατρο. Σας ευχαριστώ για όλα, όπως και τη διευθύντρια της Σχολής, αλλά και όσους συναδέλφους με στήριξαν.

Καλή συνέχεια.

Στάθης Λιβαθινός».

Οι καταγγελίες από σπουδαστές του Εθνικού

Στη σκιά των αποκαλύψεων για τον Δημήτρη Λιγνάδη εκδόθηκε μία επιστολή από σπουδαστές του Εθνικού στην οποία καταγγέλλονταν διάφορες συμπεριφορές. Η επιστολή στάθηκε αφορμή για να ξεκίνησε ένας διάλογος των σπουδαστών με την διευθύντρια, που κατέληξε σε μία κοινή ανακοίνωση.

Στην εν λόγω ανακοίνωση, οι σπουδαστές έκαναν λόγο για αυταρχικές συμπεριφορές και ομοφοβικά σχόλια, που τραυμάτιζαν την προσωπικότητά τους και δημιουργούσαν κλίμα φόβου.

Όπως αποδείχθηκε, σύμφωνα πάντα με την κρατική τηλεόραση, κάποιος από τις καταγγελίες αφορούσαν τον κ. Λιβαθινό, ο οποίος διετέλεσε και καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού, πριν από τον Δημήτρη Λιγνάδη.

«Δεν νιώθω καμία πικρία», δήλωσε στην Καθημερινή ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου και σκηνοθέτης Στάθης Λιβαθινός, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες περί παραίτησής του. «Αύριο (σ.σ. σήμερα) θα αποχαιρετήσω τα παιδιά», δήλωσε ο κ. Λιβαθινός, αλλά όπως επισημαίνει «δεν θα μπω σε διάλογο μαζί τους», αναφερόμενος στις αιτιάσεις που οδήγησαν στην αποχώρησή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Εθνικό Θέατρο, η αιτία που οδήγησε τις δύο πλευρές στη ρήξη είναι καταγγελίες σπουδαστών της δραματικής σχολής για «αυταρχική συμπεριφορά, μειωτικά και ομοφοβικά σχόλια και διακρίσεις» από τον κ. Λιβαθινό, κάτι που ο ίδιος αρνήθηκε κατηγορηματικά στην επικοινωνία του με την «Κ».

Τα παράπονα των σπουδαστών εκφράστηκαν στην ευρεία τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου, παρουσία του συνόλου των σπουδαστών και των διδασκόντων. Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε τότε, αναφέρεται ότι «το τραυματισμένο κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων έχει αποκατασταθεί».

Απ’ ό,τι φαίνεται όμως, η όποια αποκατάσταση κράτησε για λίγο και μερίδα σπουδαστών διεμήνυσε στη διοίκηση της σχολής ότι δεν επιθυμεί να συνεργαστεί μαζί με τον σκηνοθέτη. Μέχρι χθες μεσολάβησαν και άλλες διαδικτυακές συναντήσεις, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. «Η διάσταση δεν μπορούσε να γεφυρωθεί», σημείωσε η διευθύντρια της σχολής, Δηώ Καγγελάρη.

Σήμερα αναμένεται επίσης και μία ανακοίνωση από το διοικητικό συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου και τη δραματική σχολή, που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα επιβεβαιώνει την απόσταση μεταξύ των δύο πλευρών και θα ευχαριστεί τον κ. Λιβαθινό για το έργο του, που συνδέθηκε με τις εκπαιδευτικές δομές του θεάτρου.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Lockdown: Πότε και πώς ανοίγουν σχολεία, λιανεμπόριο, εστίαση - Η παράταση και η ημερομηνία-«κλειδί»