ΕΛΛΑΔΑ

ΔΕΘ 2021: Στη Θεσσαλονίκη το θρυλικό wagοn restaurant του Orient Express

ΔΕΘ 2021 Θεσσαλονίκη Orient Express Wagon Restaurant
To θρυλικό βαγόνι - εστιατόριο του Orient Express βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ
GRTimes

Στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ βρίσκεται το θρυλικό wagon restaurant του Orient Express

Το θρυλικό βαγόνι - εστιατόριο του Orient Express, μετά από περίπου τρεις μήνες εντατικών εργασιών βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ.

Πρόκειται για το στολίδι του Ελληνικού Σιδηροδρόμου το οποίο ξεκινούσε από το Λονδίνο και έφτανε μετά από ένα ονειρεμένο ταξίδι ως την Αθήνα. Πλέον είναι ξανά «ετοιμοπόλεμο» και πρόκειται να εκτεθεί στο πλαίσιο της 85ης Γενικής Έκθεσης.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα GRTimes, μετά την ολοκλήρωση της αποκατάστασης, η εστιάμαξα του Orient Express είναι και λειτουργική και θα μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες ως 120 χλμ./ώρα, πολύτιμο κομμάτι για συρμούς που θα εκτελούν ενδεχομένως δρομολόγια περιηγητικού ενδιαφέροντος. Το συνολικό κόστος των εργασιών αποκατάστασης είναι περί τις 100.000 ευρώ.

Το έργο της αποκατάστασης ανέλαβε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υλοποιώντας το μάλιστα στο χρόνο ρεκόρ των τριών μηνών.

Η ιστορία του Wagon Restaurant του Οrient Express

To βαγόνι που επισκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη κατασκευάσθηκε το 1926 από τη BIRMINGHAM RAILWAY CARRIAGE & WAGON CO LIMITED BUILDERS. SMETHWICK, ENGLAND, για την αμαξοστοιχία Fleche d’Or (Xρυσό Βέλος). Το βαγόνι ανήκε στην κατηγορία εκείνων που η Compagnie internationale des Wagons-Lits (CIWL) ονόμαζε pullman, δηλαδή οχήματα πολυτελούς ταξιδιού.

To 1932 η CIWL μετασκεύασε κάποια από τα οχήματα pullman σε εστιατόρια και στη δεκαετία του 1950, ορισμένα μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα και χρησιμοποιήθηκαν στη διαδρομή Αlberg Orient Express.

Το 1962, αυτό το βαγόνι, μαζί με άλλα έξι του ιδίου τύπου, αγοράσθηκε από τους Σ.Ε.Κ.. Έκτοτε οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι συνέχισαν να χρησιμοποιούν αυτά τα βαγόνια ως το 1998. Το συγκεκριμένο, συνέχισε να έχει τουριστική χρήση ως το 2007.

Σε όλα αυτά τα χρόνια, πέραν της τακτικής συντήρησης για να λειτουργεί, δεν είχε γίνει καμία προσπάθεια αποκατάστασης στην αρχική του μορφή, ενώ αντίθετα είχαν γίνει πολλές άστοχες επεμβάσεις που το υποβάθμισαν. Από το 2007 ήταν στο αμαξοστάσιο της Δράμας, όπου το καθάρισε και το φρόντιζε ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών «Ήφαιστος» μέχρι που το 2020, λήφθηκε από τον ΟΣΕ η απόφαση να γίνει γενική επισκευή και αποκατάσταση του βαγονιού, που θα το καταστήσει και λειτουργικά «ετοιμοπόλεμο».

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Οικονόμου για επικείμενο ανασχηματισμό: «Είναι καθαρά θέμα του πρωθυπουργού»

Ρούμπεν Σεμέδο: Με χειροπέδες στον Εισαγγελέα - Συνελήφθη και ο Νιγηριανός (vid)

Απίστευτες σκηνές στη Χαλκίδα: Του έπεσε το σκάφος από το τρέιλερ του αμαξιού (pics)