Τα «Ματωμένα» Τέμπη: 1999, 2003, 2023 - Κανένας δεν έφτασε στον προορισμό του
Πηγή: INTIME
ΕΛΛΑΔΑ

Τα «Ματωμένα» Τέμπη: 1999, 2003, 2023 - Κανένας δεν έφτασε στον προορισμό του

Τα Τέμπη έχουν σημαδευτεί από τρία δυστυχήματα που δεν θα ξεχαστούν ποτέ. Κάποιοι θα χαρακτήριζαν την περιοχή «καταραμένη» ωστόσο μιλάμε για ανθρώπινα λάθη και όχι για τυχαία γεγονότα. Το 1999 ήταν έξι φίλαθλοι του ΠΑΟΚ και ένας οδηγός, το 2003 ήταν 21 μαθητές, το 2023 είναι 57 νεκροί και αγνοούμενοι αγνώστου αριθμού. Στο μυαλό μας μετά από το τρίτο και πιο βαρύ δυστύχημα στην ιστορία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα στο μυαλό μας είναι μόνο μια φράση... «ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ».

Δεν ξέρεις τι να γράψεις, από πού να ξεκινήσεις, στο πρώτο άκουσμα της είδησης για το δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη νομίζοντας ότι αναφέρεται στα προηγούμενα θανατηφόρα γεγονότα, όμως όχι. Ακούς ένα νέο δυστύχημα, με πάνω από 30 νεκρούς… Η μέρα σου συνεχίζει και ο αριθμός των χαμένων ζωών αυξάνεται. Μαθαίνεις ότι είναι νέα παιδιά, ότι θα μπορούσε να έχει συμβεί στον καθέναν από εμάς, παγώνεις… Παγώνεις για τρίτη φορά στη ζωή σου. Πολλοί στην αρχή χαρακτηρίσαμε τα Τέμπη ως «Καταραμένα». Λάθος! Τα Τέμπη είναι μόνο «Ματωμένα»...

Τέμπη 1999: Δυστύχημα με έξι νεκρούς φιλάθλους του ΠΑΟΚ και έναν οδηγό

Ήταν 4 Οκτωβρίου του 1999 όταν έξι φίλαθλοι του ΠΑΟΚ έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα στα Τέμπη, στο οποίο ενεπλάκη το διώροφο λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν και ένα φορτηγάκι.

Δύο χιλιόμετρα πριν τα διόδια στα Τέμπη, σχεδόν μιάμιση ώρα πριν τον τελικό προορισμό, το τουριστικό λεωφορείο της εταιρείας «Relax Travel» επιχείρησε να προσπεράσει το μπροστινό όχημα με αποτέλεσμα να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα, όπου διερχόταν το φορτηγό με το οποίο συγκρούστηκε και έγινε το δυστύχημα.

Σημειώνεται ότι οι οδηγοί του λεωφορείου ήταν δύο. Συγκεκριμένα, ο οδηγός Κώστας Μανωλάς, έδωσε τη θέση του στον 19χρονο Γιάννη Ντοκούση, γιο του ιδιοκτήτη του ταξιδιωτικού πρακτορείου, που είχε αναλάβει την εκδρομή προς την Αθήνα. Πριν από τα διόδια ο νεαρός οδηγός (την ώρα του δυστυχήματος ο Μανωλάς κοιμόταν) επιχείρησε τη μοιραία προσπέραση.

Οι νεκροί οπαδοί έξι… ανάμεσά τους και ο οδηγός του φορτηγού, ο 68χρονος Αστέριος Αγκιζιώτης, που συγκρούστηκε με το πούλμαν στο οποίο επέβαιναν 77 φίλαθλοι του ΠΑΟΚ.

Τέμπη 2003: Δυστύχημα με 21 νεκρούς μαθητές

Ήταν 13 Απριλίου του 2003 και ώρα 19:30 όταν για δεύτερη φορά τα Τέμπη βάφτηκαν με αίμα και γέμισαν με δάκρυα.

Αυτή τη φορά η τραγωδία μετράει θανάτους παιδιών. Για τους μαθητές της Α’ Λυκείου που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο επιστρέφοντας από εκδρομή στο Μακροχώρι Ημαθίας θα ήταν το τελευταίο ταξίδι. Το όχημα στο οποίο βρίσκονταν συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με ένα φορτηγό, του οποίου ο οδηγός για άγνωστους λόγους έχασε τον έλεγχο.

Το βαρέο όχημα μετέφερε νοβοπάν και μελαμίνες από τον Προμαχώνα του Έβρου. Από τη σφοδρή σύγκρουση του λεωφορείου με το φορτηγό προκλήθηκαν μεγάλες ζημιές και 21 μαθητές βρήκαν τραγικό θάνατο, ενώ ακόμα 9 παιδιά τραυματίστηκαν.

Τα σωστικά συνεργεία που βρέθηκαν στο σημείο της τραγωδίας χρειάστηκαν πάνω από δύο ώρες για να απεγκλωβίσουν νεκρούς και τραυματίες. Τα νοβοπάν που μετέφερε το φορτηγό έκοψαν το λεωφορείο.

Τα αίτια του δυστυχήματος ερευνήθηκαν όμως δεν αποσαφηνίστηκαν ποτέ ολοκληρωτικά. Από τη μία ο οδηγός του φορτηγού οδηγούσε πάνω από έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του ήταν σε κακή κατάσταση. Από την άλλη το μαθητικό λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον τρεις μήνες νωρίτερα. Το μόνο που άλλαξε ήταν η νομοθεσία με τροποποιήσεις στην κυκλοφορία των βαρέων και ρυμουλκούμενων οχημάτων ως προς τις ημέρες και ώρες.

Ο επίλογος της τραγωδίας γράφτηκε εννέα χρόνια μετά με τον πιο δύσκολο τρόπο. 4 Ιουλίου 2022, ένας από τους μαθητές που διασώθηκαν από το τροχαίο δυστύχημα και είχε νοσηλευτεί στην εντατική τότε, αποφάσισε να δώσει τέλος στη ζωή του.

Ο 35χρονος -πλέον- άνδρας δεν μπόρεσε να ξεπεράσει ποτέ τον χαμό των 21 συμμαθητών του και από τότε αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα. Με ένα δίκανο κυνηγετικό όπλο έκοψε μόνος του το νήμα της ζωής του μέσα στο σπίτι του, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένειά του και ξυπνώντας τραγικές μνήμες από το δεύτερο δυστύχημα στα Τέμπη.

Τέμπη 2023: 57 νεκροί και αγνοούμενοι από σύγκρουση τρένων - Οι περισσότεροι φοιτητές

28 Φεβρουαρίου 2023… Τρίτη φορά ακούμε τη λέξη δυστύχημα, τρίτη φορά ακούμε τη λέξη «Τέμπη», τρίτη φορά ακούμε τη λέξη «νεκροί».

Η ώρα είναι περίπου 23:20, ένα επιβατηγό τρένο με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη συγκρούεται με ένα εμπορικό τρένο, με το οποίο βρίσκονταν για 17 λεπτά στις ίδιες ράγες, επειδή ο σταθμάρχης Λαρίσης δεν άλλαξε τις γραμμές. Τα ακριβή αίτια δεν είναι ακόμα γνωστά και προς το παρόν κυριαρχεί ο ανθρώπινος πόνος. Οι λόγοι της τραγωδίας θα διευκρινιστούν σύντομα.

Το πρώτο και το δεύτερο βαγόνι γίνονται μια άμορφη μάζα. Το τρίτο βαγόνι σχεδόν καταστρέφεται. Ο αριθμός των νεκρών είναι 57. Για νοσηλεία παραμένουν 38 επιβάτες, οι 31 σε απλές κλίνες και οι 7 σε ΜΕΘ. Δυστυχώς υπάρχουν ακόμα αγνοούμενοι, με τις οικογένειές τους να αγωνιούν και να ελπίζουν σε ένα θαύμα. Ωστόσο η τραγωδία δεν έχει τέλος και κανένας επίλογος δεν μπορεί να γραφτεί καθώς υπάρχουν μόνο ανθρώπινα μέλη και στάχτες μέσα στα κατεστραμμένα βαγόνια. Έτσι για να μπορέσουν να ταυτοποιηθούν έγινε η μακάβρια διαδικασία εξέτασης DNA προκειμένου να μπορέσουν οι γονείς να παραλάβουν τους νεκρούς τους ανθρώπους.

Το δράμα στα Τέμπη είναι η χειρότερη τραγωδία στην ιστορία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα και η τρίτη χειρότερη στην Ευρώπη. Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει πώς μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές.

Έχουν περάσει μόνο τέσσερις ημέρες από το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε τόσους ανθρώπους και διέλυσε τόσες οικογένειες. Οι εξελίξεις στο δράμα συνεχίζονται με τους συγγενείς να θρηνούν τον χαμό των δικών τους και να ζητούν δικαίωση.

Διαβάστε επίσης

Τέμπη: Όλη η αλήθεια για τον σταθμάρχη - Νέες αποκαλύψεις

Τέμπη: Ολοκληρώθηκε η εξέταση όλων των δειγμάτων – 54 οι ταυτοποιήσεις

Τέμπη: «Στείλε μου όταν φτάσεις» - Με κεριά και μαύρα μπαλόνια αποχαιρετούν στο Σύνταγμα τα θύματα

Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ