ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Οι αποκαλύψεις για τη νύχτα της τραγωδίας - Σε πλήρη σύγχυση ο σταθμάρχης

Τέμπη: Οι αποκαλύψεις για τη νύχτα της τραγωδίας - Σε πλήρη σύγχυση ο σταθμάρχης

Τέμπη: Στοιχεία που αφορούν στις συνομιλίες του σταθμάρχη και τα σήματα που δεχόταν, αποδεικνύουν ότι ο 59χρονος βρισκόταν σε πλήρη σύγχυση.

Συνεχίζουν να βλέπουν το φως της δημοσιότητας αποκαλύψεις για τις συνθήκες εργασίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μετά την φονική τραγωδία στα Τέμπη.

Σταθμάρχες έχουν καταγγείλει εξαντλητικά ωράρια, ενώ σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star, συνάδελφος του προφυλακισμένου σταθμάρχη της Λάρισας αναγκάστηκε να αλλάξει την βραδινή βάρδια που είχε την νύχτα της μοιραίας σύγκρουσης, καθώς ήταν εξαντλημένος επειδή δούλευε 20 μέρες συνεχόμενα χωρίς ρεπό.

Παράλληλα, οι σταθμάρχες αναγκάζονταν να συνεννοούνται μεταξύ τους και να αλλάζουν τις βάρδιες όποτε χρειαζόταν, για να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους.

Σχετικά με τον δεύτερο σταθμάρχη της βραδινής βάρδιας της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου, ο ίδιος υποστηρίζει ότι είχε μία δύσκολη βάρδια, όπου χρειάστηκε να κάνει 35 διευθετήσεις τρένων, έχοντας μεγάλο φόρτο εργασίας.

Είναι ο υπάλληλος εκείνος, ο οποίος ενώ είχε βάρδια μέχρι τις 23:00, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του προφυλακισμένου σταθμάρχη έφυγε 40 λεπτά νωρίτερα. Ο ίδιος πάντως είπε ότι έφυγε κανονικά, στην ώρα του.

Τέμπη: Ο τελευταίος άνθρωπος που είδε το τρένο

Μία σημαντική αποκάλυψη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα έκανε ο φύλακας διάβασης στην Αγιά, ο οποίος είναι και ο τελευταίος άνθρωπος που είδε το μοιραίο τρένο, μόλις επτά λεπτά πριν το φονικό δυστύχημα.

«Εγώ ήμουν ο τελευταίος που μίλησε και με τα παιδιά, γιατί μιλάμε μέσω ασυρμάτου. Η τελευταία συνομιλία που είχαμε ήταν: "Ελεύθερα 62 ελεύθερα, το πασάκι Αγιάς, καλό δρόμο παιδιά" και μου είπαν τα παιδιά "καλό βράδυ φίλε, καλή συνέχεια". Σε 5 – 7 λεπτά από δω, δηλαδή την απόσταση την δική μου, σε 7 λεπτά έγινε το ατύχημα», δήλωσε ο φύλακας.

«Εμείς είχαμε εντολή από τον σταθμάρχη ότι τα τρένα θα φυγουν από την κάθοδο», πρόσθεσε.

Τέμπη: Οι πρώτες ώρες του σταθμάρχη στη φυλακή

Την ίδια ώρα, ο 59χρονος σταθμάρχης που κατηγορείται για το δυστύχημα παραμένει προφυλακισμένος στις φυλακές της Λάρισας.

Ο σταθμάρχης εξετάστηκε από ειδικό ψυχολόγο, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν αντιμετωπίζει προβλήματα και στη συνέχεια τοποθετήθηκε σε κελί, στο οποίο διαμένει μαζί με τρεις ηλικιωμένους κρατούμενους.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star, από τη διεύθυνση των φυλακών, είχε κριθεί πως πρέπει να τοποθετηθεί σε έναν ήσυχο και ασφαλή χώρο, με ανθρώπους προχωρημένης ηλικίας, που να μην έχουν διαπράξει σοβαρά εγκλήματα, καθώς υπάρχει κίνδυνος να δεχτεί επιθέσεις. Έτσι, ο 59χρονος περνά τις περισσότερες ώρες της ημέρας μόνος, προαυλίζεται κανονικά, είναι ήσυχος, δε δημιουργεί προβλήματα.

Tο πρώτο επισκεπτήριο που δέχθηκε ήταν από τη σύζυγό του, η οποία του πήγε ρούχα.

Τέμπη: Η δυσκολία στη συνεννόηση για τα σήματα

Για το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης, στοιχεία που αφορούν στις συνομιλίες του σταθμάρχη και τα σήματα που δεχόταν, αποδεικνύουν ότι ο 59χρονος βρισκόταν σε πλήρη σύγχυση.

Ο τηλεοπτικός σταθμός OPEN αποκάλυψε πως, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου δυσκολευόταν να συνεννοηθεί με τους συναδέλφους, καθώς δεν μπορούσε να καταλάβει άμεσα τα σήματα που του έστελναν.

Χαρακτηριστικό είναι πως ο έμπειρος σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου έστειλε σήμα εκκίνησης της αμαξοστοιχίας Intercity 62 από τον σταθμό με κατεύθυνση προς Λάρισα, ωστόσο ο κατηγορούμενος σταθμάρχης φέρεται να μην κατάλαβε στην αρχή τι ακριβώς σημαίνει το σήμα.

Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου καταλαβαίνοντας ότι υπάρχει δυσκολία στη συνεννόηση, κάλεσε τον σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας στις 22:40, ωστόσο ενημερώθηκε πως είχε ήδη φύγει από τον σταθμό.

Μάλιστα, ο σταθμάρχης από το Παλαιοφάρσαλο φέρεται να εξέφρασε την ανησυχία του στον συνάδελφό του από την Λάρισα και τον ρώτησε γιατί δεν παρέμεινε στη βάρδια μέχρι να περάσει και το Intercity, για να μην είναι μόνος του ο 59χρονος σταθμάρχης.