ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Πώς αποφεύχθηκε μια μεγαλύτερη τραγωδία - Η σωτήρια παρέμβαση από τη σταθμάρχη Νέων Πόρων

Τέμπη: Πώς αποφεύχθηκε μια μεγαλύτερη τραγωδία - Η σωτήρια παρέμβαση από τη σταθμάρχη Νέων Πόρων
Eurokinissi / φωτογραφία αρχείου

Η απόφαση που απέτρεψε μια πολύ μεγαλύτερη τραγωδία στα Τέμπη. Έρχονται αλλαγές στον ΟΣΕ.

Εν αναμονή των αλλαγών στη διοίκηση του ΟΣΕ νέα στοιχεία έρχονται στο φως για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, που θα μπορούσε να είναι μια πολύ μεγαλύτερη τραγωδία αν δεν παρέμβαινε η σταθμάρχης Νέων Πόρων.

Δέκα ημέρες μετά την τραγωδία, με τα ερωτήματα να παραμένουν και την έρευνα των Αρχών να επεκτείνεται σε όλο και περισσότερα άτομα, ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ αποκαλύπτει πώς αποφεύχθηκε μια μεγαλύτερη τραγωδία με πολύ περισσότερους νεκρούς.

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων, έστειλε πρώτα στην κάθοδο το μοιραίο εμπορευματικό τρένο, παρά το γεγονός ότι πλησίαζε στον σταθμό των Νέων Πόρων ο προαστιακός, ο οποίος είχε προτεραιότητα. Μέσα στα βαγόνια του προαστιακού επέβαιναν 62 άτομα. Αν η σταθμάρχης αποφάσιζε να περιμένει τον προαστιακό και να του δώσει -όπως συνηθίζεται- προτεραιότητα έναντι του εμπορικού, η σύγκρουση θα είχε γίνει ανάμεσα στα δύο επιβατικά τρένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στο «μικροσκόπιο» οι βάρδιες των σταθμαρχών

Προβληματισμό έχει προκαλέσει το γεγονός ότι οι δύο σταθμάρχες εκτός του 59χρονου που ήταν στη βάρδια έφυγαν νωρίτερα, αφήνοντάς τον μόνο του να διαχειριστεί την κυκλοφορία της μοιραίας αμαξοστοιχίας και του εμπορικού τρένου.

Η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» δημοσίευσε μια φωτογραφία ντοκουμέντο από το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο, ώστε οι σταθμάρχες που αποχωρούν να γράφουν την ακριβή ώρα αποχώρησής τους και να αναφέρουν στο διάδοχο ή στους διαδόχους τους μπροστά στον πίνακα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας τι ακριβώς παραλαμβάνουν.

Οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν το σταθμό στον άπειρο συνάδελφό τους Β.Σ. Ως ώρα άφιξής τους στο σταθμό, αναφέρεται η 14.00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22.30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με μπλάνκο, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22.30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.

Το ντοκουμέντο που δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος», στο οποίο φαίνεται ότι στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής έχει διορθωθεί η ώρα αναχώρησης:

Σημειώνεται, δε, ότι ο επιθεωρητής Λάρισας στην κατάθεσή του φέρεται να είπε ότι, σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρώτου κατηγορούμενου, οι άλλοι δύο είχαν φύγει πριν τις 10.

«Στις 23.44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Π. που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο Π μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδιά του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00-23.00. Οταν στις 01.15 συνάντησα τον Σ. τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50».

Σημειώνεται, επίσης, ότι ο 59χρονος σταθμάρχης τον Φεβρουάριο δεν είχε δουλέψει καθόλου στη Λάρισα παρά μόνο τις ημέρες του τριημέρου.

Το πρόγραμμα του σταθμάρχη Λάρισας για τον Μάρτιο ήταν το εξής:

  • 1 Μαρτίου
    Ρεπό
  • 2 – 3 Μαρτίου
    Μαθητεία Παλαιοφάρσαλα
  • 4 – 8 Μαρτίου
    Ρεπό
  • 9 – 16 Μαρτίου
    14:00 - 23:00 Παλαιοφάρσαλα
  • 17 – 19 Μαρτίου
    Ρεπό
  • 20 – 24 Μαρτίου
    22:00-07:00 Παλαιοφάρσαλα
  • 25 Μαρτίου
    Ρεπό
  • 26 – 31 Μαρτίου
    06:00 - 15:00 Παλαιοφάρσαλα

Πιθανόν και σήμερα οι αλλαγές στις διοικήσεις του ΟΣΕ

Σύμφωνα με πηγές ενδέχεται ακόμη και σήμερα να γίνουν οι αλλαγές στη διοίκηση του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη «ξήλωσαν» τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος ευθυνόταν για τη διαχείριση των βαρδιών και την τοποθέτηση του 59χρονου άπειρου σταθμάρχη σε νευραλγικό πόστο. Παράλληλα, ο σταθμάρχης έχει ήδη προφυλακιστεί και τον ίδιο δρόμο ακολουθούν οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έπρεπε να είναι στη βάρδια, καθώς και ο επιθεωρητής.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο υπουργικό συμβούλιο χθες (9/3) επεσήμανε ότι θα δρομολογήσει πρωτοβουλίες για την βελτίωση της κατάστασης στους σιδηροδρόμους, ξεκινώντας από τους δύο σταθμάρχες υποχρεωτικά σε κάθε βάρδια.

Επίσης, τόνισε ότι θα κινήσει γη και ουρανό για να ολοκληρωθεί το συντομότερο το έργο της τηλεδιοίκησης, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν τα χρονοδιαγράμματα.

Σχετικές ειδήσεις