ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Τέμπη: Στο «μικροσκόπιο» το καταγραφικό των συνομιλιών και οι ιατρικοί φάκελοι των μηχανοδηγών

Τέμπη: Στο «μικροσκόπιο» το καταγραφικό των συνομιλιών και οι ιατρικοί φάκελοι των μηχανοδηγών
Φωτογραφία αρχείου / INTIME

Τέμπη: Συνεχίζεται η διαδικασία της ανάκρισης μέχρι να οριστεί εφέτης ανακριτής. Το ιατρικό ιστορικό των μηχανοδηγών και το καταγραφικό των συνομιλιών στο «μικροσκόπιο» της έρευνας.

Στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη συγκεντρώνει η ανακρίτρια Λάρισας, ενώ σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο - ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος.

Στόχος της ανακρίτριας είναι να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη εκείνη την βραδιά, ώστε να εντοπίσει τι οδήγησε στο δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακρίτρια παράλληλα καλεί για καταθέσεις ξανά τα εμπλεκόμενα, έως τώρα, πρόσωπα για συμπληρωματικές καταθέσεις.

Όπως μετέδωσε το ΕΡΤ News, η έρευνα αναμένεται να επεκταθεί και στο καταγραφικό των συνομιλιών ανάμεσα στους σταθμάρχες και τους μηχανοδηγούς, ενώ η ανακρίτρια φέρεται να έχει ζητήσει και τους ιατρικούς φακέλους των μηχανοδηγών των αμαξοστοιχιών.

Η έρευνα της ανακρίτριας θα συνεχιστεί μέχρι και το μεσημέρι της Παρασκευής (10/3) όταν και θα ληφθεί η απόφαση από την Ολομέλεια των Εφετών Λάρισας, έτσι ώστε να επιλεχθούν δύο εφέτες ανακριτές για να χειριστούν τη συνέχεια της υπόθεσης.

Τρεις νέες ποινικές διώξεις για το δυστύχημα στα Τέμπη

Εν τω μεταξύ, μετά την απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ και των δύο σταθμαρχών που είχαν βάρδια τη μοιραία νύχτα, ασκήθηκαν νέες ποινικές διώξεις στα τρία αυτά πρόσωπα, για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή.

Η πρώτη κατηγορία είναι κακούργημα που επισύρει ποινή από 10 χρόνια έως και ισόβια.

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας έχει ήδη προφυλακιστεί. Οι διώξεις αυτές αφορούν τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη, αλλά και τους δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους.


Σημειώνεται ότι την Παρασκευή θα συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.

Ο επιθεωρητής «τα ρίχνει» όλα στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό

Στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό επιρρίπτει ευθύνες ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος κατέθεσε ξανά χθες (8/3) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς η πρώτη του κατάθεση είχε κάποια κενά.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ισχυρίζεται ο ίδιος ότι ίσχυε, ο σταθμάρχης είχε βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το επόμενο πρωί, ενώ 10 με 11 το βράδυ υπήρχε κι άλλος σταθμάρχης στη βάρδια ο οποίος φέρεται να έφυγε νωρίτερα.

Ο κ. Νικολάου επεσήμανε ότι αν ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος έφυγε πριν τις 11 το βράδυ, εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα.

Μεταξύ άλλων, ο επιθεωρητής στην κατάθεσή του αναφέρθηκε στο μοιραίο δρομολόγιο και στο αν είχε ενημέρωση για κάποια βλάβη.

Όπως ανέφερε, η αμαξοστοιχία Intercity 62 ερχόμενη από Αθήνα, αναχώρησε από τον σταθμό Παλαιοφαρσαλο στις 22:30 περίπου επί μονής γραμμής καθόδου, δηλαδή αντίθετα στην άλλη γραμμή διότι γίνονταν κάποιες εργασίες στη γραμμή ανόδου. Αναχώρησε με υπόδειγμα 1001 μέχρι την 1η αιχμή του σταθμού Λάρισα στην 101. Μέχρι την αιχμή 101 κινήθηκε ανάποδα κι από εκεί με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο, διευθετήθηκε να εισέλθει στη γραμμή ανόδου, όπου και εισήλθε και έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 23:02 στη γραμμή ανόδου, όπως τόνισε.

Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Ο ίδιος δεν γνωρίζει αν το έπραξε. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή.

Σχετικά με τις αρμοδιότητες του σταθμάρχη υπηρεσίας, ο επιθεωρητής απάντησε ότι ο εκάστοτε σταθμάρχης είναι υπεύθυνος για την διεξαγωγή της κυκλοφορίας των επιβατικών αμαξοστοιχιών, των εμπορικών αμαξοστοιχιών, μηχανημάτων γραμμής και δρεζινών που είναι απαραίτητες για υπηρεσιακές ανάγκες.

Σχετικές ειδήσεις