ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Αυτά είναι τα ολέθρια λάθη που έκαναν οι σταθμάρχες - Τα νέα στοιχεία για τη φωτιά

Τέμπη

Συνεχίζονται οι έρευνες για τα λάθη που έγιναν και οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη

Την ώρα που η Εισαγγελία κάνει έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη αλλά και τα δυστυχήματα που έγιναν στη χώρα μας τα τελευταία 15 χρόνια, έρχονται στο φως νέα στοιχεία και διάλογοι.

Πιο συγκεκριμένα, από τα καλαμπούρια που έκαναν μεταξύ τους οι σταθμάρχες το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου στη σύγκρουση των δύο τρένων και στις αντιδράσεις του 59χρονου μοιραίου σταθμάρχη.

Στις 23:28, 7 λεπτά μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, η Πυροσβεστική θεωρεί πως έχει να κάνει με εκτροχιασμό.

Διάλογος με Πυροσβεστική

Στις 23:30 η μετωπική σύγκρουση των τρένων έχει επιβεβαιωθεί.

12 λεπτά μετά τη σύγκρουση (23:33) ο 59χρονος σταθμάρχης ενώ έχει ήδη ενημερωθεί για τη σύγκρουση συνομιλεί με τους αστυνομικούς, επαναλαμβάνοντας πως πρόκειται για εκτροχιασμό.

Δύο λεπτά αργότερα (23:35) οι αστυνομικοί τηλεφωνούν ξανά στον σταθμάρχη και τον ενημερώνουν και εκείνοι για τη σύγκρουση των τρένων.

19 λεπτά αργότερα (23:40) το πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας, ο 59χρονος σταθμάρχης δείχνει να έχει καταλάβει τόσο αυτό που έχει συμβεί όσο και το λάθος που έκανε νωρίτερα.

Λίγες ώρες νωρίτερα, το κλίμα στο σταθμαρχείο Λάρισας, παρά τα προβλήματα, τις καθυστερήσεις και τις ακινητοποιήσεις συρμών ήταν διαφορετικό.

Από τις γραμμές του ΟΣΕ, οι σταθμάρχες κάνουν πλάκα, ζητούν πληροφορίες για να παραγγείλουν και λίγο αργότερα συζητούν για το πώς θα σχολάσουν νωρίτερα.

Ο 59χρονος αδυνατεί να ελέγξει την κατάσταση και κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο από τη στιγμή που μένει μόνος του στο πόστο του. Από την ώρα που το μοιραίο Intercity 62 έφτασε στον σταθμό της Λάρισας μέχρι την ώρα που έφυγε από το σταθμό χωρίς τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας.

Η αλληλουχία λαθών και παραλείψεων έφερε το πιο σοβαρό σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας.

Τέμπη: Τα νέα στοιχεία για τη φωτιά

Από την πλευρά του ο Κώστας Λακαφώσης, μηχανολόγος και αεροναυπηγός μηχανικός, μιλώντας στο MEGA, εξηγεί γιατί δεν δικαιολογούνται τόσο υψηλές θερμοκρασίες σε ηλεκτροκίνητο τρένο.

Στο μεταξύ, αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά με το τι θα μπορούσε να προκαλέσει το ηλεκτρικό τόξο που δημιουργήθηκε από την έκρηξη. Μία φωτογραφία απεικονίζει την περιοχή που έγινε το δυστύχημα αρκετή ώρα μετά το δυστύχημα. Αυτό που προκύπτει από τη φωτογραφία είναι το πόσο μικρή και συγκεντρωμένη είναι η φωτιά.

Οι θερμοκρασίες που προκύπτουν από αυτά που δεν έμειναν, δείχνουν πως δεν είναι φυσιολογικό πως μία ηλεκτρονική αμαξοστοιχία να ανεβάσει τόσο υψηλές θερμοκρασίες.

Σύμφωνα με τον κ. Λακαφώση, πρέπει να ελεγχθεί η πυρασφάλεια και πρέπει να ερευνηθεί τι είδους έλαια μετασχηματιστών χρησιμοποιούσε. Εάν είναι από ορυκτά καύσιμα, φυσικά έλαια ή 100% συνθετικά με βάση το πυρίτιο.