Καύσωνας: Πότε είναι λάθος οι θερμοκρασίες στα αυτοκίνητα

Εξηγήσεις από τον Θεόδωρο Κολυδά
Αρχείου - Eurokinissi
1'

«Σε συνθήκες καύσωνα, η θερμοκρασία που ανακοινώνεται επισήμως από τους μετεωρολογικούς σταθμούς, μετρημένη τυπικά σε ύψος 2 μέτρων και σε σκιερό, καλά αεριζόμενο περιβάλλον, απέχει σημαντικά από την πραγματική θερμική επιβάρυνση που βιώνει ο πολίτης μέσα στην πόλη ειδικά μέσα σε ένα αυτοκίνητο», αναφέρει σε ανάρτησή του ο Θεόδωρος Κολυδάς.

Αμέσως μετά εξηγεί: «ιδίως όταν βρισκόμαστε κοντά σε θερμαινόμενες επιφάνειες, όπως το παράθυρο ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου, η θερμοκρασία μπορεί να υπερβεί κατά πολύ τις επίσημες θερμοκρασίες. Αν θεωρήσουμε ότι η εξωτερική θερμοκρασία είναι 40°C, η υπέρβαση δεν είναι αμελητέα, καθώς η θερμότητα που συσσωρεύεται σε μεταλλικές και γυάλινες επιφάνειες, η ανακλώμενη ακτινοβολία από άσφαλτο και κτίρια, καθώς και το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας, οδηγούν σε πραγματικές συνθήκες που συχνά προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν τους 60–70°C σε συγκεκριμένα σημεία του οχήματος».

Σε σχετικό του άρθρο ο Θεόδωρος Κολυδάς παραθέτει χαρακτηριστικό πίνακα. Η διαφορά οφείλεται στην άμεση έκθεση στον ήλιο, στην αντανάκλαση από την άσφαλτο, τους τοίχους και τα κτήρια, στην αστική θερμική νησίδα και στην έλλειψη κυκλοφορίας του αέρα στο σταθμευμένο όχημα.

Διαβάστε επίσης