ΕΛΛΑΔΑ

Η κοκαΐνη ήταν... το ναρκωτικό της υψηλής κοινωνίας!

Η κοκαΐνη ήταν... το ναρκωτικό της υψηλής κοινωνίας!

Ο τζίρος των καρτέλ ξεπερνάει ακόμη και τους προϋπολογισμούς μικρών κρατών

Η παραγγελία, όπως φαίνεται, για προσωπική χρήση δύο «εισιτηρίων»(αυτός ήταν ο κωδικός για δύο γραμμάρια κοκαΐνης, όπως τον κατέγραψε σε δύο συνομιλίες ο «κοριός» της ΕΥΠ) γνωστού τηλεαστέρα από έμπορο ναρκωτικών, (ο έμπορος συνελήφθη), δεν αποτέλεσε είδηση που σόκαρε τη «σόου μπιζ». Κι αυτό γιατί πολλές φορές στο παρελθόν οι αστυνομικοί της δίωξης ναρκωτικών έχουν εντοπίσει με κοκαΐνη στην κατοχή τους, γνωστούς τραγουδιστές, ηθοποιούς, μοντέλα, μουσικούς, γιατρούς, δικηγόρους, αλλά και μεγαλοεπιχειρηματίες !

Η κοκαΐνη μέχρι πριν από λίγα χρόνια, ήταν το ναρκωτικό της υψηλής κοινωνίας. Αυτό όμως άλλαξε, παρόλο που η τιμή της παραμένει σταθερά υψηλή, παρά την οικονομική κρίση. Χρήση κοκαΐνης γίνεται πλέον σε όλες τις κοινωνικές τάξεις, από το φοιτητή μέχρι τον επιχειρηματία ! Οι λόγοι που έκαναν την κοκαΐνη πιο «προσιτή» είναι πολλοί. Πρώτα απ' όλα έγινε της μόδας και έτσι ακόμη και από τις οικονομίες του ή το χαρτζιλίκι του, ο χρήστης διαθέτει χρήματα για να αγοράσει έστω δύο «γραμμές». Ένας άλλος λόγος είναι, ότι στο κόλπο έχουν μπει οι Αλβανοί έμποροι ναρκωτικών, (μέχρι τώρα είχαν ειδικότητα στο εμπόριο χασίς), αφού η διακίνηση και η μεταφορά της γίνεται πιο εύκολα, λόγω μικρού όγκου, ενώ τα κέρδη που αποφέρει τεράστια ! Ο τζίρος των καρτέλ ξεπερνάει τους προϋπολογισμούς μικρών κρατών, λένε αξιωματικοί της ασφάλειας, αφού στην πιάτσα το ένα γραμμάριο πωλείται περίπου 80 ευρώ ! Τα κέρδη μάλιστα πολλαπλασιάζονται, αν υπολογίσει κανείς ότι μπορεί να νοθευτεί το πολύ τρεις φορές, με μαγειρική σόδα ή ζάχαρη άχνη !

Το δρομολόγιο της κοκαΐνης

Η κοκαΐνη παράγεται στην Κολομβία, το Περού, τη Βολιβία και το Εκουαδόρ. Μέχρι το 1995 η μεταφορά από τους βαρόνους της κοκαΐνης, γινόταν με μικρά διθέσια αεροπλάνα, τα οποία αφού τοποθετούσαν 500 κιλά με ένα τόνο ναρκωτικών σε αεροστεγή, σιδερένια κιβώτια, στη συνέχεια τα πετούσαν με μικρά αλεξίπτωτα σε προκαθορισμένα σημεία στον κόλπο του Μεξικού και στην Καραϊβική. Από εκεί η κοκαΐνη κρυβόταν σε ταχύπλοα και η μεταφόρτωση της γινόταν με γερανούς πάντα εν πλω, σε φορτηγά πλοία. Έτσι σε περίπτωση εφόδου της αστυνομίας, μπορούσαν να ρίξουν την κοκαΐνη στη θάλασσα. Η κοκαΐνη μεταφερόταν σε αποθήκες στην Ισπανία και στην Ολλανδία (κυρίως σε αυτή τη χώρα, γιατί οι νόμοι της για τα ναρκωτικά είναι ελαστικοί) και από εκεί γινόταν η τελική μοιρασιά στις χώρες της Ευρώπης. Μέχρι το 1999, Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν τον απόλυτο έλεγχο του «παιχνιδιού». Φόρτωναν στα αμπάρια των φορτηγών πλοίων τους μήκους 150 μέτρων, τόνους κοκαΐνης, ενώ ταυτόχρονα είχαν και νόμιμο φορτίο, όπως ξυλεία, ζάχαρη, για να μην κινούν υποψίες.

Μετά όμως από τις επτά «καραβιές» με τόνους κοκαΐνης που έπεσαν στα χέρια των Ελλήνων αστυνομικών της δίωξης ναρκωτικών, υπήρξαν αλλαγές στον τρόπο μεταφοράς της «άσπρης». Τα τελευταία χρόνια τα καρτέλ χρησιμοποιούν εκτός από φορτηγά πλοία, ιστιοπλοϊκά (τον Ιούλιο του 2010 εντοπίστηκαν 80 κιλά κοκαΐνης σε ιστιοπλοϊκό στα Σύβοτα Λευκάδας, με Πολωνό σκίπερ), ακόμη και ψαράδικα 20 μέτρων, τα οποία όμως επειδή είναι μικρά και δεν χωρούν μεγάλη ποσότητα κοκαΐνης στις κρύπτες, τη βάζουν σε ψυγεία μαζί με ψάρια, ακόμη και σε δίχτυα, τα οποία «σέρνουν» στη θάλασσα ! Τα χρήματα που εισπράττουν οι ναυτικοί είναι πάρα πολλά. Ένα ταξίδι λοιπόν έστω και αν έρθουν αντιμέτωποι με τα κύματα του Ατλαντικού, όπως λένε, οι ίδιοι αξίζει τον κόπο, αφού μπορεί να τους κάνει πλούσιους.

Τα μεγάλα «χτυπήματα» στα καρτέλ

Τα τελευταία χρόνια, κατασχέθηκαν περισσότεροι από 20 τόνοι κοκαΐνης που μεταφέρονταν στα αμπάρια επτά φορτηγών πλοίων, μετά από συνεργασία των Ελλήνων αστυνομικών της δίωξης ναρκωτικών, των λιμενικών, του ΣΔΟΕ και των Αμερικανικών αρχών (D.E.A).

CHINA BREEZE, φορτηγό πλοίο με σημαία Παναμά. Στις 31 Μαΐου 1999, μετά από έρευνες που κράτησαν 10 μήνες, συνελήφθησαν οκτώ Έλληνες, ανάμεσα στους οποίους ήταν πλοιοκτήτες, πλοίαρχοι, επιχειρηματίες, αρχιμηχανικοί και το 29μελες πλήρωμα του πλοίου στην Καραϊβική, ενώ κατασχέθηκαν τέσσερις τόνοι κοκαΐνης.

SUERTE 1, φορτηγό πλοίο. Στις 26 Αυγούστου του 2000, μετά από έρευνες επτά μηνών, συνελήφθησαν επτά Έλληνες, ανάμεσα στους οποίους πλοιοκτήτες και πλοίαρχοι, 11 Φιλιππινέζοι ναυτικοί, στη Βενεζουέλα και ένας Ιταλός μαφιόζος, ενώ κατασχέθηκαν οκτώ τόνοι κοκαΐνης.

SATURN, φορτηγό πλοίο. Την πρώτη Νοεμβρίου του 2001, συνελήφθησαν πέντε Έλληνες, ανάμεσα στους οποίους ιδιοκτήτης ξενοδοχείου, έμπορος, ενώ κατασχέθηκαν 201 κιλά κοκαΐνης σε ξενοδοχείο της Πρέβεζας.

WINNER, φορτηγό πλοίο με σημαία Καμπότζης. Στις 14 Ιουνίου του 2002 συνελήφθησαν δύο Έλληνες πλοιοκτήτες, το 12μελες πλήρωμα και άλλοι δύο Έλληνες στον Ισημερινό, ενώ κατασχέθηκε ενάμιση τόνος κοκαΐνης.

CORK, παλιά τορπιλάκατος του Γερμανικού ναυτικού. Στις 12 Μαΐου του 2003, συνελήφθησαν από τους Ισπανούς επτά Έλληνες και ένας Δομινικανός, καθώς και άλλοι δύο Έλληνες, ενώ κατασχέθηκαν 3,6 τόνοι κοκαΐνης.

AFRICA 1, αλιευτικό πλοίο. Στις 15 Ιουλίου του 2004, μετά από έρευνα που κράτησε δύο χρόνια, συνελήφθησαν τρεις Έλληνες, ανάμεσα τους ο εγκέφαλος του κυκλώματος, πλοιοκτήτης και μεγαλομέτοχος ποδοσφαιρικής ομάδας της Β' Εθνικής στη Βόρεια Ελλάδα, το 5μελες πλήρωμα (4 Έλληνες και 1 Ιταλός), ενώ κατασχέθηκαν 5,5 τόνοι κοκαΐνης σε χαρτοκιβώτια.

ΠΛΟΥΤΩΝ ιστιοπλοϊκό σκάφος. Στις 23 Αυγούστου του 2004 συνελήφθησαν τέσσερις Έλληνες, ένας Αλβανός, ένας Ιταλός στην Καλαμάτα και ένας επιχειρηματίας στα Κύθηρα, οι οποίοι έφεραν από τα νησιά της Μαρτινίκας κοκαΐνη. Συνολικά κατασχέθηκε περίπου ένας τόνος «άσπρη».