ΚΟΣΜΟΣ

«Βόμβα» για τα γερμανικά υποβρύχια: Φόβοι για πιθανώς καταστροφική «αχίλλειο πτέρνα»

«Βόμβα» για τα γερμανικά υποβρύχια: Φόβοι για πιθανώς καταστροφική «αχίλλειο πτέρνα»
AP

Έντονους προβληματισμούς ασφαλείας έχει προκαλέσει στη Γερμανία δημοσίευμα της Bild, βάσει του οποίου γερμανικά υποβρύχια πλέουν χρησιμοποιώντας ρωσική τεχνολογία- κάτι που θα μπορούσε να τα καταστήσει ιδιαίτερα ευάλωτα σε δολιοφθορές μέσω κυβερνοεπιθέσεων ή ακόμα και «πλήρη απώλεια λειτουργικότητας».

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, η Bild am Sonntag έγραψε ότι ένα ρωσικής προέλευσης σύστημα πλοήγησης ονόματι Navi-Sailor 4100 είναι εγκατεστημένο σε τουλάχιστον 100 σκάφη των ενόπλων δυνάμεων της Γερμανίας, μεταξύ των οποίων και υποβρύχια του γερμανικού ναυτικού, από το 2005.

Οι συσκευές πλοήγησης αναπτύχθηκαν από την Transas, εταιρεία που ιδρύθηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1990. Αν και αγοράστηκε το 2018 από τη φινλανδική Wartsila, το τμήμα της που ασχολείται με την άμυνα παρέμεινε σε ρωσικά χέρια.

Η Bild έγραψε πως η κρυπτογράφηση δεδομένων του συστήματος δεν συνάδει με τα υπάρχοντα στρατιωτικά πρότυπα ασφαλείας, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ. «Στο χειρότερο σενάριο κυβερνοεπίθεσης, δεδομένα πλοήγησης θα μπορούσαν να χακαριστούν και το σκάφος θα μπορούσε να χάσει πλήρως τη λειτουργικότητά του» είπε ένας αξιωματικός στη Bild, μιλώντας ανώνυμα. Στο ίδιο δημοσίευμα της Bild υπογραμμίζεται πως ρωσικές δυνάμεις πραγματοποιούν συχνά ναυτικές ασκήσεις κοντά στις γερμανικές ακτές της Βαλτικής.

Το σύστημα Navi-Sailor χρησιμοποιείται ευρέως σε πολιτικά σκάφη και εγκαταστάθηκε σε περίπου 100 σκάφη του γερμανικού ναυτικού το 2005, επί καγκελαρίας Γκέρχαρντ Σρέντερ. Οι επόμενες κυβερνήσεις, όπως γράφει η Bild, αποφάσισαν επίσης να εγκαταστήσουν το σύστημα πλοήγησης σε δύο γερμανικά υποβρύχια, τα U35 και U36, που καθελκύστηκαν το 2015 και το 2016 αντίστοιχα.

Τα εν λόγω γερμανικά υποβρύχια, τύπου 212Α, γνωστά για την ευελιξία και τις δυνατότητες αθόρυβης κίνησής τους, μπορούν να παραμένουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε κατάδυση.

Η Bild γράφει ότι σε ερώτημά της προς το γερμανικό υπουργείο Άμυνας σχετικά με το αν το σύστημα της Transas είναι ευάλωτο σε hacking δόθηκε η απάντηση πως «η κυβέρνηση καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες να διασφαλιστεί η ασφάλεια ΙΤ, κυβερνοχώρου και crypto-media σε τομείς επιχειρήσεων του υπουργείου Άμυνας».

Ο Τομπάιας Λίντνερ, κορυφαίος εκπρόσωπος των Πρασίνων στην επιτροπή Άμυνας της Bundestag, εξέφρασε ανησυχία μετά την αναφορά της Bild.

«Η Bundeswehr πρέπει να διασφαλίσει πως το λογισμικό πλοήγησης του ναυτικού δεν αποτελεί διαρροή ασφαλείας. Το υπουργείο πρέπει να εξηγήσει γρήγορα γιατί δεν χρησιμοποιείται λογισμικό από κάποιον κατασκευαστή σε χώρες του ΝΑΤΟ» είπε ο Λίντνερ.

Σε ένα παρόμοιας φύσης ζήτημα, η κυβέρνηση της Νορβηγίας μπλόκαρε την πώληση της Bergen Engines (το νορβηγικό παρακλάδι της Rolls Royce) στο ρωσικό TMH Group.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Lockdown: Στόχος το άνοιγμα στις αρχές Απριλίου – Τι θα γίνει με σχολεία και λιανεμπόριο