Αυτά που κρύβονται στο νεροχύτη σας είναι επικίνδυνα -Τι έδειξε έρευνα

Σιφόνι του νεροχύτη
Pixabay

Όσο και να καθαρίζουμε κάποια πράγματα φαίνεται πως μένουν πίσω, είτε κρύβονται στις εσοχές εκεί που δεν μπορούμε να τα φτάσουμε. Το σιφόνι του νεροχύτη είναι ένα από τα σημεία που είναι παράδεισος για τους μύκητες.

Ερευνητές του University of Reading μελέτησαν αυτό το υγρό οικοσύστημα και βρήκαν πάνω από 250 κοινότητες μυκήτων να ευδοκιμούν στους νεροχύτες του Πανεπιστημίου. Οι ερευνητές ανέλυσαν το DNA των δειγμάτων και βρήκαν υγρές “ζούγκλες” μυκήτων αποτελούμενες από 375 γένη με ποικιλία κλάσεων και οικογενειών.

Παρά τη μεγάλη ποικιλία, όλες οι κοινότητες μυκήτων είχαν όμοια ταξινομικά προφίλ χωρίς να διαφέρουν πολύ από νεροχύτη σε νεροχύτη, ακόμα και σε διαφορετικά κτίρια. Οι επιστήμονες δεν είναι σίγουροι γιατί υπάρχει αυτή η ομοιότητα.

Όπως προκύπτει είναι αρκετά επικίνδυνο ειδικά για αυτούς που έχουν αδύναμο ανοσοποιητικό, καθώς ορισμένα είδη μυκήτων μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές μολύνσεις. Αυτό είναι ένα σημαντικό εύρημα για αυτούς που προσπαθούν να βοηθήσουν ανθρώπους με ανοσοκαταστολή να αποφύγουν μολύνσεις από παθογόνα που μπορεί να κρύβονται στους νεροχύτες, όπως το Φουζάριο.

Η συνεχής υγρασία, οι προσωρινές αλλαγές θερμοκρασία, τα καθαριστικά υψηλού pH και η συγκέντρωση οργανικής ύλης είναι ο “παράδεισος” των μυκήτων. Το πιο κοινό γένος που βρέθηκε σε αφθονία στους νεροχύτες ήταν το Exophiala, ένας είδος “μαύρης μαγιάς”.

Τα είδη της Exophiala θεωρούνται ευκαιριακά παθογόνα που προκαλούν ακίνδυνες και επιφανειακές μολύνσεις. Μπορεί να μην αποτελούν υψηλό ρίσκο συνολικά, αλλά έχουν καταγραφεί και θανατηφόρες συστημικές μολύνσεις, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Environmental DNA.