ΚΟΣΜΟΣ

Στριμώχνει τους influencers η ΕΕ - Ξεκινάει ειδική έρευνα

Στριμώχνει τους influencers η ΕΕ - Ξεκινάει ειδική έρευνα
Φωτ.: Unsplash

Πίσω από τις αναρτήσεις των influencers στα κοινωνικά δίκτυα κρύβονται τις περισσότερες φορές διαφημίσεις

Τέσσερις στους πέντε influencers δεν αναφέρουν ότι το περιεχόμενό τους είναι χορηγία, καταγγέλλει η Ε.Ε και όπως αναφέρει η Le Figaro περίπου 360 εξ΄αυτών θα αποτελέσουν αντικείμενο έρευνας, όπως διευκρινίζουν οι Βρυξέλλες, στο τέλος μιας μελέτης που πραγματοποιήθηκε σε 24 χώρες.

Πίσω από τις αναρτήσεις των influencers στα κοινωνικά δίκτυα κρύβονται τις περισσότερες φορές διαφημίσεις, καταγγέλλει μελέτη που δημοσιεύτηκε αυτή την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου από την Ευρωπαϊκή Ένωση .

Σε συνεργασία με τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές, οι Βρυξέλλες ανέλυσαν τις δημοσιεύσεις 576 influencers (συμπεριλαμβανομένων 82 με περισσότερους από ένα εκατομμύριο συνδρομητές) σε κοινωνικά δίκτυα σε 22 κράτη μέλη, καθώς και στη Νορβηγία και την Ισλανδία. Σχεδόν όλοι (97%) δημοσίευσαν «εμπορικό περιεχόμενο» , αλλά μόνο ένας στους πέντε «ενδείκνυε συστηματικά» και σαφώς ότι επρόκειτο για διαφήμιση. Ωστόσο, αυτό αποτελεί απαίτηση της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.

Κάποιοι αναφέρουν απλώς «συνεργασίες». Επίσης μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως επαγγελματίες και το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας τους. Σχεδόν 360 από αυτούς τους influencers θα αποτελέσουν πλέον στόχο μιας «πιο εις βάθος» έρευνας από τις εθνικές αρχές και θα κινδυνεύουν με κυρώσεις, διευκρινίζει το ευρωπαϊκό στέλεχος.

Το μάρκετινγκ που συνδέεται με influencers θα είχε αποφέρει περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως πέρυσι. «Με την τεράστια ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων, ο κόσμος των influencers έχει γίνει μια δραστηριότητα από μόνος του», υπογραμμίζει ο Ευρωπαίος Επίτροπος Δικαιοσύνης, Ντιντιέ Ρέιντερς. «Ασκούν σημαντική επιρροή στους συνδρομητές τους, πολλοί από τους οποίους είναι ανήλικοι. Τους καλώ να δείξουν πολύ περισσότερη διαφάνεια », προειδοποίησε.

Οι influencers προωθούν «ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες»

Μεταξύ των influencers που μελετήθηκαν, διαπιστώθηκε πως 119 προώθησαν επίσης «ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες» : «πρόχειρο φαγητό» , κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, ιατρικές ή αισθητικές θεραπείες, τζόγο και επικίνδυνες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (κρυπτονομίσματα κ.λπ.), εξηγεί η Επιτροπή.

Οι «27» εξετάζουν το ενδεχόμενο υιοθέτησης κοινών κανόνων για την καλύτερη ρύθμιση του τομέα: ένα έγγραφο εργασίας που επικαλείται το Γαλλικό Πρακτορείο συνιστά στα κράτη μέλη «να εξετάσουν έναν κώδικα δεοντολογίας ή μια δεοντολογική ετικέτα για influencers».