Η «ακτινογραφία» των Influencer: Πώς φορολογούνται οι πρωταθλητές με τους χιλιάδες followers - Ο τιμ
Ο τιμοκατάλογος των «χρυσών» ποστ
Πηγή: Newsbomb.gr
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η «ακτινογραφία» των Influencers: Πώς φορολογούνται οι πρωταθλητές με τους χιλιάδες followers

Πώς οι influencers γίνονται το μέλλον των επιχειρήσεων - Η δημοσιογράφος Χριστίνα Τσακιρίδου ή αλλιώς «Christyboo» μιλά στο Newsbomb.gr για τον «κόσμο των influencers» - Τι ισχύει όμως για την φορολόγηση των εσόδων των influencers; - Ο φοροτεχνικός Νίκος Φραγκιαδάκης, αναλύει στο Newsbomb.gr όλα όσα ισχύουν για τη συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματιών.

Οι influencers, είναι δημιουργοί περιεχομένου λόγου, το έργο τους έχει γίνει μία μεγάλη επιχείρηση για τους content creators ενώ οι εταιρείες έχουν αρχίσει να επενδύουν στους συγκεκριμένους ανθρώπους. Παραδοσιακά οι μεγάλες εταιρείες συνεργάζονται με influencers για συγκεκριμένες χορηγούμενες τοποθετήσεις προϊόντων.

Δεν είναι νέο φαινόμενο οι εταιρείες να συνεργάζονται με άτομα τα οποία έχουν επιρροή στο κοινό για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους μιας και τα social media κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μέρος στο κομμάτι της διαφήμισης. Οι συνεργασίες αυτές φαίνεται πως θα γίνουν το μέλλον των επιχειρήσεων.

Οι τάσεις του Influencer Marketing που κάνουν θραύση

Σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, ο κλάδος του Influencer Marketing αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 21,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, με το TikTok να είναι το πιο δημοφιλές μέσο.

«Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης δεν κατέχουν πλέον το μονοπώλιο στη διάδοση πληροφοριών», λέει η Hilary Gorbould, υπεύθυνη μάρκετινγκ επιρροών στη Redgert Comms με έδρα τη Στοκχόλμη.

Οι τέσσερις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες Influencer Marketing είναι οι εξής:

  1. TikTok: Χρησιμοποιείται από το 56% των εταιρειών που έχουν Influencer Marketing
  2. Instagram: Χρησιμοποιείται από το 51% των εταιρειών που έχουν Influencer Marketing
  3. Facebook: Χρησιμοποιείται από το 42% των εταιρειών που έχουν Influencer Marketing
  4. YouΤube: Χρησιμοποιείται από το 30% των εταιρειών που έχουν Influencer Marketing
influencers infographic


Η δημοσιογράφος Χριστίνα Τσακιρίδου ή αλλιώς «Christyboo» αριθμεί περισσότερους από 53,1 χιλιάδες ακόλουθους και μιλώντας στο Newsbomb.gr αναφέρθηκε στον «κόσμο των influencers».

IMG_2918.jpeg
Η δημοσιογράφος Χριστίνα Τσακιρίδου ή αλλιώς «Christyboo»

Χριστίνα ή αλλιώς Christyboo, είσαι δημοσιογράφος και influencer. Εσύ με ποια ιδιότητα συστήνεσαι;

Εννοείται ως δημοσιογράφος. Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως lifestyle και wellness editor στο Queen.gr και έχω επιλέξει να ασχολούμαι αποκλειστικά με το αντικείμενο των σπουδών μου. Δεν κατατάσσω τον εαυτό μου στους influencer καθώς δεν διαθέτω πλέον χρόνο για φωτογραφίσεις με αποτέλεσμα να κάνω ελάχιστες, επιλεκτικές συνεργασίες. Παλαιότερα είχα την ευχέρεια να το κάνω και ομολογώ πως ήταν μια όμορφη περίοδος της ζωής μου.

Έχεις 53,1 χιλιάδες followers και 28 αναρτήσεις στο Instagram, πώς ξεκίνησε αυτό το διαδικτυακό ταξίδι;

Αρχικά να σου πω πως ήμουν από τους πρώτους της γενιάς μου που γράφτηκαν στο Instagram πριν από περίπου 11 χρόνια. Εργαζόμουν για αρκετά χρόνια ως μοντέλο/influencer και χρησιμοποιούσα επαγγελματικά την εφαρμογή με αποτέλεσμα να αναπτύξω το δικό μου «κοινό». Πρόσφατα έκανα μια μεγάλη εκκαθάριση των post μου καθώς πολλά δεν με εκφράζουν πια και δεν ταιριάζουν στην αισθητική μου.

Christyboo, oι διαδικτυακοί σου φίλοι σε εμπιστεύονται, σε παρακολουθούν και μοιράζονται τις απορίες τους μαζί σου, πόσο δύσκολο είναι να χτίσεις μία τόσο δυνατή σχέση;

Θεωρώ πως χρειάζεται να έχεις τη δική σου ταυτότητα για να καταφέρεις να ξεχωρίσεις και φυσικά πολύ χρόνο για να αναπτύξεις μια δυνατή σχέση με τους followers σου. Προσωπικά προσπαθώ να απαντώ σε όλες τις απορίες του κόσμου και αντίστοιχα μου αρέσει να επικοινωνώ με άτομα που θαυμάζω στο Instagram και να αλληλοεπιδρώ μαζί τους.

Σου ασκεί πίεση το γεγονός ότι καθημερινά πρέπει να ενημερώνεις το διαδικτυακό σου κοινό, να ποστάρεις φωτογραφίες και να έχεις συνεχώς νέο περιεχόμενο;

Όπως ανέφερα και προηγουμένως τα τελευταία 3 χρόνια έχω επιλέξει να χρησιμοποιώ τον λογαριασμό μου για την προώθηση της δουλειάς μου και για να επικοινωνώ με φίλους. Εννοείται πως αποδέχομαι ορισμένες επαγγελματικές προτάσεις απλά πλέον πολύ πιο επιλεκτικά.

Εννοείται πως η δουλειά του influencer είναι πιεστική και απαιτεί νέο περιεχόμενο, που θα έχει κάτι να «πει» στο κοινό. Ο αλγόριθμος της εφαρμογής είναι απρόβλεπτος και αναγκάζει τους χρήστες να είναι ολοένα και πιο ενεργοί αν θέλουν να αυξήσουν τη δημοφιλία τους.

Το προφίλ σου στο Instagram σχετίζεται κυρίως με μόδα και ομορφιά, αυτό είναι κάτι που σε αναγκάζει να σπαταλάς αρκετό χρόνο ώστε να παρακολουθείς τις νέες τάσεις;

Ανέκαθεν παρακολουθούσα τις νέες τάσεις σε μόδα και ομορφιά καθώς είναι κάτι που με ενδιαφέρει άμεσα ως γυναίκα αλλά και ως συντάκτρια ενός γυναικείου site. Σίγουρα αφιερώνω χρόνο για να συγκρίνω εικόνες και να ενημερωθώ ωστόσο δεν θεωρώ πως αυτό αποτελεί πλήγμα στο πρόγραμμά μου.

Έχεις ένα προσεγμένο προφίλ στο Instagram, πόσος χρόνος απαιτείται για μία δημοσίευση, αν αναλογιστούμε την φωτογράφιση, την επεξεργασία και τη λεζάντα της ανάρτησης;

Η αλήθεια είναι πως χρειάζεται ένα πολύ καλό κινητό ή ιδανικά επαγγελματική κάμερα για να έχεις μια ωραία «Instagram-ική» λήψη. Εγώ προσπαθώ να φωτογραφίζω αρκετά looks σε μία ημέρα ώστε να μπορώ αργότερα να έχω κάποια νέα posts στον λογαριασμό μου.

Υπάρχει κάποιο «μυστικό» για μια επιτυχημένη φωτογραφία στο Instagram;

Η ποιότητα και η ευκρίνεια της εικόνας θεωρώ πως είναι το μεγαλύτερο μυστικό για μια επιτυχημένη φωτογραφία επομένως απαιτείται μια επαγγελματική κάμερα ή ένα κινητό με κάμερα υψηλής ανάλυσης.

Μπορεί να βιοποριστεί ένας influencer μόνο μέσω Social Media;

Αν εξαιρέσουμε ελάχιστους influencers που έχουν καταφέρει να βιοπορίζονται μόνο από τα social media θεωρώ πως κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό στην Ελλάδα του 2023.

Δέχεσαι μηνύματα μίσους και πώς τα διαχειρίζεσαι;

Ευτυχώς όχι, έχω δεχθεί όμως πρόστυχα, προσβλητικά ή ανάρμοστα μηνύματα/σχόλια όπως και αρκετές κοπέλες που γνωρίζω προσωπικά. Είναι πολύ λυπηρό να συμβαίνει αυτό στην εποχή μας και να μπορεί ο καθένας να βγάζει τη χολή του σε άλλους ανθρώπους, κρυμμένος πίσω από την ανωνυμία και το πληκτρολόγιο.

Νιώθεις εξαρτημένη από τα likes και τα σχόλια και πόσο συχνά τσεκάρεις το λογαριασμό σου για να τα δεις;

Θα ήταν ψέμα να σου πω ότι δεν κοιτάζω τον αριθμό των likes και των σχολίων στο λογαριασμό μου. Παλαιότερα με επηρέαζε σε μεγάλο βαθμό όμως πλέον έχω περιορίσει τη χρήση και αρκούμαι στο να τσεκάρω 2-3 φορές την ημέρα τα likes των αναρτήσεών μου.

Φορολογείται ένας influencer; Γίνονται έλεγχοι από την εφορία σχετικά με τα κέρδη;

Φυσικά και φορολογείται αν κάνει πληρωμένα posts. Οι influencers είναι υποχρεωμένοι να έχουν μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών και να πληρώνουν τον απαιτούμενο φόρο για κάθε ποσό που εισπράττουν μέσω του λογαριασμού τους.

Τέλος, τι συμβουλή θα έδινες σε μία ανερχόμενη influencer;

Να είναι ο εαυτός της, να έχει άποψη, σεβασμό προς τον συνάνθρωπο και να μην αντιγράφει άλλα άτομα, ακόμα και αυτά που θαυμάζει.

Νίκος Φραγκιαδάκηςστο Newsbomb.gr: Πώς φορολογούνται οι influencers

Tις τελευταίες ημέρες στο στόχαστρο των φορολογικών αρχών έχουν μπει τα αδήλωτα εισοδήματα, οι «μαύρες» πωλήσεις και οι εικονικές επιχειρήσεις, με την ΑΑΔΕ να «ξεσκονίζει» μία σειρά από πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Instagram και TikTok.

Ο Φοροτεχνικός Νίκος Φραγκιαδάκης, μιλώντας στο Newsbomb.gr αναφέρθηκε στη φοροδιαφυγή των influencers καθώς και στα πρόστιμα που καλούνται να πληρώσουν.

«Οι συγκεκριμένοι επιχειρηματίες έχουν την ίδια φορολόγηση που έχουν και οι υπόλοιποι απλά επειδή κάνουν τη διακίνηση μέσω social media συνήθως δεν εκδίδουν παραστατικό. Αν είχαν κάνει έναρξη στην εφορία και είχαν μπλοκάκι θα φορολογούνταν όπως οι επαγγελματίες με ατομική επιχείρηση, δηλαδή μέχρι 10.000 ευρώ με 9% και μετά με αυξανόμενη κλίμακα. Το θέμα είναι ότι δεν εκδίδουν παραστατικό γιατί κάνουν όλες τις συναλλαγές μέσω Instagram», είπε στο Newsbomb.gr ο Νίκος Φραγκιαδάκης.

«Όταν η ΑΑΔΕ πιάνει έναν influencer για φοροδιαφυγή πριν τρία χρόνια, θα του βεβαιώσουν τον φόρο που πρέπει να πληρώσει, τόκους μέχρι σήμερα και 50% του φόρου πρόστιμο από τη φοροδιαφυγή. Για παράδειγμα αν το πρόστιμο είναι 10.000 ευρώ, με τους τόκους των τριών ετών θα πάει κοντά στις 13.000 και μαζί με το 50% του φόρου θα είναι άλλες 5.000 οπότε το 10.000 ευρώ πρόστιμο θα γίνει 18.000 ευρώ», πρόσθεσε.

Influencer πιάστηκε στα «δίχτυα» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων

Influencer ο οποίος φοροδιέφευγε συστηματικά, έχει εντοπιστεί καθώς ελέγχονται όσοι εργάζονται μέσω των social media αλλά δεν δηλώνουν πραγματικά εισοδήματα, ανέφερε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στα «Παραπολιτικά 90,1».

«Χρησιμοποιούμε τα social media εδώ και καιρό. Είχαμε περίπτωση (φοροδιαφυγής) influencer που υπέβαλε κιόλας δήλωση συμμόρφωσης δηλαδή έκανε δήλωση με την οποία συμφώνησε με το αποτέλεσμα. Έχουμε και άλλες περιπτώσεις που αυτή τη στιγμή ελεγκτικά είναι σε εξέλιξη και θα πούμε περισσότερα όταν είναι κατάλληλος ο χρόνος», ανέφερε ο διοικητής ΑΔΑΕ, ενώ σχετικά με τους influencers πρόσθεσε πως:

«Φαίνεται ότι η αγορά έχει διαμορφώσει και τιμοκαταλόγους ανάλογα με το πόσους followers έχει ο καθένας, αυτό για εμάς είναι μια πληροφορία η οποία μας βοηθάει να κάνουμε αυτό που λέμε έμμεση τεχνική ελέγχου… Για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό στους ελέγχους μας να πηγαίνουμε διαβασμένοι. Πρέπει αν φύγουμε από το μοντέλο του “βγαίνω παγανιά και ό,τι βρω”. Πρέπει όταν χτυπάμε μια πόρτα να ξέρουμε από πριν ποια πόρτα είναι αυτή που χτυπάμε και τι πάμε να βρούμε».

Ο «τιμοκατάλογος» των influencers

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι influencers λαμβάνουν αμοιβές ανάλογα με τους followers τους.

Συγκεκριμένα:

  • Followers έως 100.000, 400 ευρώ ανά post,
  • Followers από 100.000 – 500.000, 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά post,
  • Followers από 500.000 – 1.000.000, 5.000 έως 10.000 ανά post,
  • Followers πάνω από 1.000.000, 10.000 και πάνω ευρώ ανά post.

Οι Έλληνες με τους περισσοτέρους followers:

  • Άκης Πετρετζίκης, 1.800.000 followers,
  • Κώστας Τσιμίκας, 1.800.000 followers,
  • Ελένη Μενεγάκη, 1.300.000 followers,
  • Ελένη Φουρέιρα, 1.300.000 followers,
  • Ανδρέας Γεωργίου, 1.200.000 followers,
  • Ιωάννα Τούνη, 1.100.000 followers,
  • Αλέξανδρος Κοψιάλης,1.100.000 followers,
  • Αθηνά Οικονομάκου, 1.000.000 followers,
  • Φαίη Σκορδά, 1.000.000 followers,
  • Κωνσταντίνος Αργυρός, 997.000 followers,
  • Σάκης Τανιμανίδης, 995.000 followers,
  • Σάκης Ρουβάς, 939.000 followers.

Οι 10 top celebrities στο Instagram

  • Κριστιάνο Ρονάλντο, 591 εκατ. followers. 1.600.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Ντουέιν Τζόνσον (The Rock), 385 εκατ. followers. 1.500.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Αριάνα Γκράντε, 375 εκατ. followers. 1.500.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Κάιλι Τζένερ, 395 εκατ. followers. 1.490.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Σελένα Γκόμεζ, 423 εκατ. followers. 1.450.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Κιμ Καρντάσιαν, 360 εκατ. followers. 1.400.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Λιονέλ Μέσι, 473 εκατ. followers. 1.170.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Μπιγιονσέ, 312 εκατ. followers. 1.150.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Τζάστιν Μπίμπερ, 292 εκατ. followers. 1.100.000 δολάρια/ ανάρτηση,
  • Κένταλ Τζένερ, 291 εκατ. followers. 1.050.000 δολάρια/ ανάρτηση.

Οι 5 κορυφαίοι influencers που κάνουν «χρυσές» δουλειές

«Οι influencers τυγχάνουν σήμερα μεγαλύτερης εμπιστοσύνης από το κοινό τους από ότι οι διαφημίσεις. Μπορούν να πουλήσουν τα προιόντα τους μέσα σε λίγα λεπτά. Είναι αυτοί που μπορούν να συγκεντρώσουν για μια κοινωνική δράση τόσους ανθρώπους να οδηγήσουν μια μεγαλούπολη να κατεβάσει ρολά», σχολιάζει στο Forbes η Έριν Λανούτι, επικεφαλής αξιωματούχος καινοτομίας στην μεγάλη διαφημιστική εταιρεία Omnicom PR Group.

Από τους 50 κορυφαίους δημιουργούς με 2.6 δισ. ακολούθους και κέρδη περίπου 700 εκατ. δολάρια, που συγκέντρωσε για δεύτερη φορά φέτος το αμερικανικό περιοδικό, οι 10 top influencers είναι οι ακόλουθοι:

Να σημειωθεί ότι από πέρυσι μέχρι φέτος σημειώθηκε αύξηση των κερδών τους κατά 20%, ενώ οι εταιρείες επένδυσαν πάνω τους το εκπληκτικό ποσό των 21 δισ. δολαρίων για να βγάλουν πολλά περισσότερα.

Τζίμμυ Ντόναλντσον (Mr. Beast)

Κέρδη: 82 εκατ. δολάρια

Ακολούθοι: 43,1 εκατ.

O MrBeast έγινε διάσημος με τα υψηλής παραγωγής βίντεο του για το πώς μπορεί κάποιος να επιβιώσει στην Ανταρκτική για 50 ώρες ή να φτιάξει ένα εργοστάσιο σοκολάτας Wonka.

Ολάιντε Ολατούντζι (KSI)

Από ράπερ, μποξέρ

Κέρδη: 24 εκατ. δολάρια

Ακολούθοι: 13,3 εκατ.

Ο Ολάιντε Ολατούντζι, γνωστός ως KSI, ξεκίνησε με το YouTube το 2009, κάνοντας βίντεο αντίδρασης σε παιχνίδια FIFA, και έκτοτε έχει προσελκύσει εκατομμύρια οπαδούς με το οξυδερκές χιούμορ του. Έκτοτε από κωμικός έγινε ράπερ και μετά μποξέρ και τώρα υποψήφιος για τη λίστα Forbes.

Τζέικ Πολ (jakepaul)

Κέρδη: 34 εκατ. δολάρια

Ακολούθοι: 25,4 εκ.

Ο πρώην σταρ του Vine και νυν σταρ του YouTube, Τζέικ Πολ, έγινε γνωστός για τα επικίνδυνα ακροβατικά που κάνει και τις πολλές αντιπαραθέσεις στις οποίες εμπλέκεται.

Ρετ και Λινκ (mythical)

Κέρδη: 35 εκατ. δολάρια

Ακόλουθοι: 3,4 εκατ.

Κολλητοί φίλοι από το δημοτικό σχολείο, οι δύο πρώην μηχανικοί – Ρετ Τζέιμς ΜακΛάφιν και Τσαρλς Λίνκολν «Λινκ» Νιλ ΙΙΙ, όπως είναι τα πραγματικά τους ονόματα- άρχισαν να ανεβάζουν κωμικά βιντεάκια στο YouTube από το 2006. Σήμερα, έχουν την εταιρεία ψυχαγωγίας Mythical με έδρα την Καλιφόρνια, που δημιουργεί διάφορες εκπομπές και απασχολεί περισσότερα από 100 άτομα.

Τσάρλι Ντ’Αμέλιο (charlidamelio)

Κέρδη: 23 εκατ. δολάρια

Ακόλουθοι: 213 εκατ.

Η Τσάρλι Ντ’ Αμέλιο είναι η κορυφαία γυναίκα δημιουργός του TikTok. Η γεννημένη στο Κονέκτικατ, viral σταρ, έγινε το πρόσωπο της Prada, ενώ έχει συνάψει προσοδοφόρες συνεργασίες με εταιρείες όπως η Amazon, η CeraVe και η SKIMS. Το άρωμά της με το εύστοχο όνομα, «Γεννημένη Ονειροπόλα (Born Dreamer)» ξεπουλά σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ η συλλογή ρούχων που λάνσαρε με την αδελφή της Ντίξι (στη θέση 18 της ίδιας λίστας) πάει εξαιρετικά.

Πώς μπορείς να βγάλεις μέχρι 300.000 ευρώ ανά ποστ

Η Έλενα Ξύτσα, η οποία έχει 30.000 followers και ανήκει στην κατηγορία των micro-influencers μίλησε στο MEGA και περιέγραψε ότι οι micro-influencers είναι τα άτομα της διπλανής πόρτας και επικοινωνούν με εταιρείες, ώστε να διαφημίσουν προϊόντα που θα αγοράσει ο κόσμος.

«Όταν κάνω συνεργασίες φορολογούμαι κανονικότατα. Το να είσαι influencer είναι επάγγελμα πλέον. Υπάρχει μία διαδικασία τι θα κάνεις και τι απαιτήσεις έχει ο πελάτης», εξήγησε η Έλενα.

Οι influencers μπορούν να χωριστούν σε πολλές κατηγορίες ανάλογα με το αντικείμενο που θα αναρτούν, όπως μόδα, beauty, φαγητό και ταξίδια, ενώ οι οικονομικές απολαβές είναι αρκετά ικανοποιητικές αναλόγως με τη συνεργασία που κλείνεις με μια εταιρεία.

«Ας υποθέσουμε ότι κάποιος κλείνει μία συνεργασία με μία εταιρεία που θα πάρει 700 ευρώ. Εάν έχει άλλες 10 εταιρείες που συνεργάζεται, σκεφτείτε πόσα μπορεί να βγάλει τον μήνα», είπε χαρακτηριστικά η Έλενα Ξύτσα.

Η influencer αποκάλυψε μάλιστα το μυστικό της επιτυχίας και τον οδηγό για να γίνει κάποιος επαγγελματίας: «Πρέπει να είσαι αληθινός. Να χτίσεις την εικόνα σου για να μπορείς να επηρεάσεις τον κόσμο. Αυτό που θες να πετύχεις είναι να παραμείνει ο κόσμος στο προφίλ σου. Ξεκινάς συνεργασίες, χτίζεις το προφίλ σου, δείχνεις τι σου αρέσει, οπότε το κοινό που θα σε προσεγγίσει θα πρέπει να είναι συμβατό».

Διαβάστε επίσης

Oι influencers στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ – «Ζαλίζουν» τα ποσά που κερδίζουν οι δημιουργοί περιεχομένου

Φοροδιαφυγή: Το «μαύρο χρήμα» στα social media - Εξελίξεις για γνωστό influencer

Παρακολούθηση της φοροδιαφυγής και μέσω social media - Εντοπίστηκε influencer με ψεύτικο εισόδημα

Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ