ΚΟΣΜΟΣ

Στο «μικροσκόπιο» της Κομισιόν οι Influencers για παραπλανητικές αναρτήσεις

Στο «μικροσκόπιο» της Κομισιόν οι Influencers για παραπλανητικές αναρτήσεις
Pexels

Στο στόχαστρο της Κομισιόν οι ψεύτικες αναρτήσεις των Influencers

Μπαράζ ελέγχων στις πρακτικές, που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρόκειται να πραγματοποιήσει το υπουργείο Ανάπτυξης αξιοποιώντας ειδικά ψηφιακά εργαλεία της Κομισιόν.

Στόχος των πανευρωπαϊκών αυτών ελέγχων είναι να εντοπίσουν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις οποίες υπάρχουν μαρτυρίες ή κριτικές, οι οποίες ίσως είναι παραπλανητικές, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί η αγοραστική συμπεριφορά και να προκληθεί σε πολλές περιπτώσεις οικονομική ζημιά. Ταυτόχρονα, ο έλεγχος του υπουργείο Ανάπτυξης αποβλέπει στο να επαληθεύσει κατά πόσο οι influencers ενημερώνουν ορθώς τους ακολούθους τους αναφορικά με την εταιρεία τους και τα στοιχεία επικοινωνίας.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, αν την προηγούμενη δεκαετία το όνειρο πολλών εφήβων ανα την υφήλιο ήταν να γίνουν Youtubers, τώρα είναι να γίνουν Influencers, κερδίζοντας δόξα, δωρεάν προϊόντα και χρήματα. Ακόμη και ένας Influencer με 10.000 ακόλουθους, ενώ το 2017 μπορούσε να κερδίσει 229 δολάρια ανά ανάρτηση πλέον μπορεί να φτάσει 1.105 δολάρια ανα ανάρτηση.

Στοιχεία της Marketing Hub αναφέρουν ότι η αγορά τον influensers παγκοσμίως εκτιμάται ότι θα φτάσει το 2023 στα 21,1 δισεκατομμύρια δολάρια από το 1,7 δισεκατομμύρια που ήταν το 2016.

Συγκεκριμένα, τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το υπουργείο Ανάπτυξης ζητούν από τους influencers, αλλά, και από κάθε κλάδο του ψηφιακού marketing να ενημερωθούν για τις νομικές υποχρεώσεις τους, τις εμπορικές πρακτικές, που οφείλουν να ακολουθήσουν, καθώς και για τα εν ισχύ ευρωπαϊκά πρότυπα, που αφορούν την προστασία των καταναλωτών. Τα παραπάνω στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση τους μέσω της πλατφόρμας Influencer Legal Hub. Ο έλεγχος αυτός θα ενισχύσει την ψηφιακή αμεροληψία και δικαιοσύνη και θα αναδείξει σε ποιο βαθμό είναι απαραίτητη μια νέα νομοθεσία, προκειμένου οι ψηφιακές αγορές να είναι το ίδιο ασφαλείς με τις αγορές, που πραγματοποιούνται εκτός διαδικτύου.

Τους influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης βάζει στο στόχαστρο το υπουργείο Ανάπτυξης

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός:

  • Να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία.
  • Να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Η ανακοίνωση της Κομισιόν

Το μάρκετινγκ επιρροής έχει γίνει πυλώνας της ψηφιακής οικονομίας, που αναμένεται να φτάσει σε παγκόσμια αξία 19,98 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023. Τις επόμενες εβδομάδες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών θα ελέγξουν τις διαδικτυακές αναρτήσεις για να εντοπίσουν μαρτυρίες και εγκρίσεις που παραπλανούν τους καταναλωτές. Οι παράγοντες επιρροής που εμπλέκονται σε τακτική εμπορική δραστηριότητα, όπως συμφωνίες επωνυμίας για τη διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών, θεωρούνται έμποροι σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές. Απαιτείται να αποκαλύπτουν τις διαφημίσεις με διαφανή τρόπο.