Σύμπαν με πολλά «πλοκάμια» - Μπορεί να ζούμε παράλληλες ζωές σε άλλη διάσταση;

Φωτ.: Unsplash- Αρχείο

Nέα μελέτη της κβαντομηχανικής υποστήριξε ότι ένα πραγματικό πολυσύμπαν

Μια νέα μελέτη της κβαντομηχανικής υποστήριξε ότι ένα πραγματικό πολυσύμπαν θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι είχε κανείς ποτέ φανταστεί.

Ακριβώς όπως το φανταστικό πολυσύμπαν που απεικονίζεται στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και στο σύμπαν των υπερηρώων της Marvel, θα μπορούσαμε κι εμείς να ζούμε σε έναν κόσμο όπου πολλαπλές πραγματικότητες είναι δυνατές.

Αυτό προκύπτει από μελέτη που δημοσιεύθηκε στον ακαδημαϊκό ιστότοπο Arxiv.

H νέα ερμηνεία και ο τρόπος αλληλεπίδρασης

Η μελέτη στην οποία αναφέρεται η Sun περιγράφει μια νέα ερμηνεία της κβαντομηχανικής.

Υποστηρίζει ότι δημιουργούνται παράλληλα σύμπαντα κάθε φορά που παίρνουμε μια απόφαση.

Μια ομάδα ερευνητών, στην οποία συμμετείχε ο Arsalan Adil από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Davis, δημιούργησε έναν νέο αλγόριθμο για να διερευνήσει πόσες εναλλακτικές πραγματικότητες θα μπορούσαν να υπάρχουν.

Η μελέτη τους επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν τα σωματίδια και η ενέργεια, καθώς και στο πώς παρατηρητές όπως οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αλλάξουν την κατεύθυνση της πραγματικότητας. Κατηγοριοποίησαν τις απόψεις του κόσμου σε υποσυστήματα και ανακάλυψαν ότι θα μπορούσαν να δημιουργηθούν πολλαπλά «βασίλεια νέων κόσμων».

Μια απόφαση, ένα νέο σύμπαν

Το New Scientist δίνει το παράδειγμα ενός κόσμου στον οποίο θα μπορούσατε να φτιάξετε έναν καφέ ή ένα φλιτζάνι τσάι και να δημιουργήσετε αμέσως ένα νέο σύμπαν με βάση την απόφασή σας.

Η θεωρία των πολλαπλών κόσμων υποδηλώνει ότι μια απλή απόφαση όπως αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε πολλαπλά διαφορετικά σύμπαντα στα οποία επιλέγετε το ένα ή το άλλο και αυτό στη συνέχεια έχει αντίκτυπο στην ημέρα σας.

«Πρόκειται για μια καλή, σοβαρή και χρήσιμη συμβολή στην αυξανόμενη βιβλιογραφία σχετικά με το πώς να πάρουμε μια "γυμνή" κβαντομηχανική θεωρία και να εξάγουμε από αυτήν κάτι που να μοιάζει με τον κλασικό κόσμο της εμπειρίας μας», δήλωσε ο Sean Carroll από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins στο Maryland, σύμφωνα με το New Scientist.

Τα ερωτήματα των ερευνητών

Οι ερευνητές παραδέχονται ότι η μελέτη τους αφήνει ακόμη πολλά ερωτήματα.

Το τι σημαίνει ένα διευρυμένο πολυσύμπαν για την τρέχουσα πραγματικότητά μας είναι ακόμη ασαφές. Το αν το πολυσύμπαν υπάρχει πραγματικά είναι επίσης ένα άλλο ερώτημα.

Αυτό που έκανε η μελέτη είναι να προσθέσει στην έρευνα σε αυτόν τον τομέα οδηγώντας μας πιο κοντά στη λύση του μυστηρίου.

«Είχαμε τόσες πολλές διαφωνίες γι' αυτό το θέμα, που έχουμε δεθεί σε κύκλους», αναφέρει η Zoe Holmes από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Λωζάνη.