Σανίδα σωτηρίας για τα παιδιά με προβλήματα ψυχικής υγείας είναι η επαφή με τη φύση

Προβλήματα ψυχικής υγείας όπως άγχος, κατάθλιψη και επιθετικότητα μειώνονται στα παιδιά ηλικίας 10 – 12 ετών όταν αυτά ξοδεύουν χρόνο στη φύση, σύμφωνα με νέα έρευνα
Unsplash
2'

Σύμφωνα με νέα έρευνα, τα παιδιά ηλικίας μεταξύ 10 και 12 ετών που αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας παρουσιάζουν βελτίωση στη συναισθηματική τους δυσφορία αν ξοδεύουν χρόνο στη φύση.

Πρόκειται για έρευνα με τη συμμετοχή 500 μαθητών που διεξήχθη το 2023 στον Καναδά και στηρίζεται σ' ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, βάσει του οποίου τα παιδιά αυτής της ηλικίας περνούν χρόνο στη φύση. Οι Καναδοί λοιπόν, ανακάλυψαν ότι το να περνούν δύο ώρες την εβδομάδα σε ένα φυσικό περιβάλλον μπορεί να μειώσει τη συναισθηματική δυσφορία. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Network Open και ακολουθεί την πρόσφατη δημοσίευση έκθεσης της UNICEF που επισημαίνει τη σημασία του «πράσινου χώρου» στην ανάπτυξη των παιδιών.

«Η ιδέα για την έρευνα προέκυψε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι πολίτες ανησυχούσαν για την ψυχική υγεία των παιδιών, καθώς αυτά περνούσαν πολλές ώρες κλεισμένα στα σχολεία, δίχως καμιά δραστηριότητα εκτός του σχολικού περιβάλλοντος», δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης, καθηγήτρια Marie-Claude Geoffroy, του Πανεπιστημίου McGill.

Έπειτα από τρεις μήνες, οι εκπαιδευτικοί παρατήρησαν ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές στη συμπεριφορά εμφανίστηκαν σε παιδιά που είχαν ήδη διαγνωστεί με προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως άγχος, κατάθλιψη, επιθετικότητα και παρορμητικότητα αλλά και κοινωνικά προβλήματα, όπως η αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, όλες οι παραπάνω συμπεριφορές μειώθηκαν αισθητά όταν τα παιδιά, πιο ήρεμα και χαλαρά, άρχισαν να περνούν χρόνο στη φύση.

«Αυτό υποδηλώνει ότι τα προγράμματα που βασίζονται στη φύση μπορεί να προσφέρουν στοχευμένα οφέλη στα παιδιά με υψηλότερα επίπεδα ευπάθειας στην ψυχική υγεία», ανέφερε η καθηγήτρια Sylvana Côté, από το Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ, που συμμετείχε στην έρευνα.

Να σημειωθεί πως όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στη μελέτη βρίσκονταν σε απόσταση ενός περίπου χιλιομέτρου από κάποιο πάρκο ή χώρο πρασίνου και τα μισά παιδιά παρέμειναν στο σχολείο, ενώ παρόμοιος αριθμός παιδιών συμμετείχε στην παρέμβαση με βάση τη φύση.

Κατά τη διάρκεια των δύο ωρών που περνούσαν στο πάρκο κάθε εβδομάδα, ζητήθηκε από τους δασκάλους να κάνουν κανονικά τα μαθήματα, όπως μαθηματικά, γλώσσα και φυσικές επιστήμες. Αποδείχθηκε επίσης πως οι μαθητές έδειχναν να παρακολουθούν τη διδασκαλία με μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

*Με πληροφορίες από goodnewsnetwork

Διαβάστε επίσης