Air India: Τα σενάρια για το πώς συνετρίβη το αεροσκάφος - Ανθρώπινο λάθος, βλάβη ή σμήνος πουλιών
Ένα Boeing 787-8 της Air India συνετρίβη μόλις 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση από την Αχμενταμπάντ - Σκοτώθηκαν όλοι εκτός από έναν επιβάτη
Έρευνες στα συντρίμμια μετά την πτώση του αεροσκα΄φους
Ένα Boeing 787-8 της Air India συνετρίβη μόλις 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση από την Αχμενταμπάντ, προκαλώντας σοκ καθώς είναι η πρώτη φορά που αυτό το μοντέλο εμπλέκεται σε θανατηφόρο ατύχημα.
Η ακριβής αιτία δεν είναι γνωστή ακόμα, όμως οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι το αεροσκάφος αντιμετώπισε πρόβλημα να σηκωθεί, ίσως λόγω απώλειας ισχύος. Σύμφωνα με το BBC, οι ειδικοί εξετάζουν αν υπήρξε σπάνια αποτυχία και των δύο κινητήρων, πρόσκρουση με πουλιά ή λάθος στη ρύθμιση των flaps κρίσιμα για την απογείωση. Η θερμοκρασία ήταν υψηλή και το αεροπλάνο φορτωμένο, γεγονός που επιβαρύνει την κατάσταση.

Ο Kalpesh Bhai, του οποίου ο 14χρονος αδελφός σκοτώθηκε όταν ένα αεροπλάνο της Air India συνετρίβη σε μια γειτονιά, κλαίει έξω από την αίθουσα νεκροψίας σε νοσοκομείο στο Ahmedabad της Ινδίας, Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025.
APΌλα θα κριθούν από την ανάλυση των καταγραφικών δεδομένων και των συντριμμιών. Οι εμπλεκόμενες χώρες Ινδία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο ξεκινούν έρευνα για να δοθούν απαντήσεις.
Τι θα μπορούσε να προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India μέσα σε 30 δευτερόλεπτα
Το τι ακριβώς συνέβη στην Πτήση AI171 θα αποκαλυφθεί μόνο μέσα από μια λεπτομερή έρευνα.
Οι Ινδοί ερευνητές θα πλαισιωθούν από ειδικούς από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι Aρχές προσπαθούν να διαπιστώσουν τι προκάλεσε τη συντριβή του Boeing 787-8 Dreamliner λίγο μετά την απογείωση, μόλις 1,5 χιλιόμετρο από τον διάδρομο απογείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σαρντάρ Βαλαμπμπάι Πατέλ.

Μέλη της Εθνικής Δύναμης Αντιμετώπισης Καταστροφών φτάνουν στον τόπο της συντριβής αεροπλάνου στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας, Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025.
APΕίναι η πρώτη φορά που ένα Dreamliner 787-8 υφίσταται θανατηφόρο δυστύχημα από την έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας το 2011. Η τραγωδία της Πέμπτης σκότωσε 241 επιβάτες και άτομα στο έδαφος.
Δυσκολία στην άνοδο
Το αεροσκάφος κυβερνούσαν ο Σουμίτ Σαμπαρβάλ και ο συγκυβερνήτης Κλάιβ Κούνταρ, με περισσότερες από 9.000 ώρες πτήσης συνολικά και 22 χρόνια εμπειρίας.
Η πτήση απογειώθηκε στις 13:39 τοπική ώρα με πλήρες φορτίο καυσίμων (100 τόνοι). Λίγο μετά την απογείωση, εκδόθηκε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς περαιτέρω επικοινωνία. Ο μοναδικός επιζών ανέφερε ότι άκουσε έναν δυνατό θόρυβο και παρατήρησε δυσκολία στην άνοδο.
Η τελευταία καταγεγραμμένη θέση του αεροσκάφους ήταν στα 190 μέτρα (625 πόδια), πριν εξαφανιστεί από τα μάτια και ακολουθήσει έκρηξη. Το βίντεο δείχνει το αεροπλάνο να πετά χαμηλά πάνω από κατοικημένη περιοχή, προτού συντριβεί.

Τα συντρίμια του αεροσκάφους της Air India
APΟι δύο κινητήρες και το ανθρώπινο λάθος
Σύμφωνα με το BBC είναι πιθανή η υπόθεση περί σπάνιας αποτυχίας και των δύο κινητήρων. Δεν είναι γνωστό ακόμα αν ενεργοποιήθηκε η εφεδρική τουρμπίνα (RAT), η οποία λειτουργεί μόνο σε πλήρη απώλεια ισχύος. Πιθανές αιτίες θα μπορούσαν να είναι μόλυνση ή φραγή του καυσίμου.
Η GE Aerospace στέλνει ομάδα για έρευνα, ενώ η Boeing προσφέρει πλήρη στήριξη.
Πρόσκρουση με πουλιά
Μια άλλη θεωρία είναι η πρόσκρουση με πουλιά. Η Αχμενταμπάντ είναι γνωστή για αυξημένο αριθμό πουλιών κοντά στο αεροδρόμιο. Από το 2018–2023 σημειώθηκαν 462 περιστατικά με πουλιά, κυρίως στην Αχμενταμπάντ.
Ωστόσο, πρόσκρουση με πουλί συνήθως δεν είναι μοιραία, εκτός αν επηρεάσει και τους δύο κινητήρες.
Μη σωστή χρήση flaps
Τρεις ειδικοί ανέφεραν ότι ίσως τα flaps (πτερύγια ανόδου) δεν είχαν ρυθμιστεί σωστά κατά την απογείωση. Αν τα flaps δεν είναι σωστά ρυθμισμένα, το αεροπλάνο δεν αποκτά αρκετό ύψος.

Τα Flaps του αεροσκάφους
BBCΜε θερμοκρασία 40°C, η απογείωση απαιτεί υψηλότερες ρυθμίσεις flaps και περισσότερη ισχύ. Όμως, το σύστημα του 787 δίνει ειδοποίηση σε περίπτωση λανθασμένης ρύθμισης. Άρα, αν όντως υπήρξε λάθος στα flaps, θα οφείλεται πιθανόν σε ανθρώπινο σφάλμα.