Τι απέγινε το βαπόρι που μετέφερε το θάνατο

Τι απέγινε το βαπόρι που μετέφερε το θάνατο
Ως «υπόθεση MV Monchegorsk» αναφέρεται η περιπετειώδης κατάληξη του πλοίου -που μετέφερε το θάνατο- στην Κύπρο...

Ως «υπόθεση MV Monchegorsk» αναφέρεται η περιπετειώδης κατάληξη του πλοίου -που μετέφερε το θάνατο- στην Κύπρο, στα θέματα που αφορούν στην παγκόσμια ναυτιλιακή ασφάλεια και μελετούνται από αντίστοιχα διεθνή ιδρύματα.

Τις διπλωματικές πτυχές της ιστορίας έχει αποκαλύψει ήδη το newsbomb. Τώρα σας παρουσιάζουμε την πορεία και την κατάληξη του μοιραίου πλοίου.

Το πλοίο MV Monchegorsk, τύπου RORO κατασκευάστηκε το 1983, από την Wartsila Marine Industries, με 19,943 τόνους δυνατότητα μεταφοράς φορτίου. Ανήκε στη ρωσική εταιρεία Murmansk Shipping, ήταν υπό κυπριακή σημαία, ενώ η διαχειρίστρια εταιρεία ήταν ελβετική.

Το 2006 το MV Monchegorsk είχε ατύχημα στο κανάλι του Κίελου, που ενώνει τη Βαλτική με τη Βόρεια Θάλασσα. Λόγω του ισχυρού ανέμου και της υψηλής στάθμης του νερού από την παλίρροια που είχε προηγηθεί, το πλοίο προσέκρουσε στους υδατοφράκτες του καναλιού.

Ο επίμαχος ναύλος

Τον Ιανουάριο του 2009, το MV Monchegorsk απέπλευσε από λιμάνι του Ιράν. Άμεσα έγινε αντιληπτό από αμερικανικό πολεμικό πλοίο που έπλεε επίσης στον Κόλπο και στην πορεία διαπιστώθηκε ότι μεταφέρει οπλισμό. Σύμφωνα με το ψήφισμα 1747 του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, στο Ιράν είχαν απαγορευθεί οι εξαγωγές όπλων και πολεμικού υλικού.

Η συνέχεια είναι πια γνωστή. Στις 29 Ιανουαρίου το πλοίο οδηγείται στο λιμάνι της Λεμεσού και κατάσχεται το φορτίο του, αφού πρώτα η κυπριακή κυβέρνηση συμβουλεύτηκε με το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Όλα τα 98 κιβώτια με τα επικίνδυνα πυρομαχικά κατασχέθηκαν και κατέληξαν στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης».

  

Τους επόμενους μήνες, το Ιράν διαμαρτύρεται έντονα στον ΟΗΕ, υποστηρίζοντας ότι η κράτηση του πλοίου και του φορτίου του στην Κύπρο δεν εδράζεται νομικά. Ο πρεσβευτής του Ιράν στον Οργανισμό κατήγγειλε πολιτική υποκίνηση στην απόφαση της Κύπρου. Στο τέλος Απριλίου του 2009, το Ιράν έκανε λόγο για ευθεία παρέμβαση των ΗΠΑ στην υπόθεση και κατηγορούσε τον Αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα για προπαγάνδα.

Η κατάληξη του πλοίου ήταν να πωληθεί το 2010 για παλιοσίδερα, ενώ το φορτίο του που παρέμενε στις αποθήκες της ναυτικής βάσης μέχρι που σκόρπισε το θάνατο...