MEDIA

Παρουσιάστηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας για τα Ψηφιακά Μέσα Ενημέρωσης

Παρουσιάστηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας για τα Ψηφιακά Μέσα Ενημέρωσης

«Ευκαιρία για να ενδυναμωθεί η φωνή του διαδικτύου» χαρακτήρισε ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, τον Κώδικα Δεοντολογίας για τα Ψηφιακά Μέσα Ενημέρωσης, που παρουσιάστηκε σήμερα 29 Νοεμβρίου.

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Κρέτσος στάθηκε στο γεγονός ότι ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα του κόσμου ενημερώνεται πλέον από το διαδίκτυο.

Γι' αυτόν τον λόγο χαρακτήρισε ευκαιρία την έκδοση του Κώδικα Δεοντολογίας, ώστε να ενδυναμωθεί η φωνή του διαδικτύου, πάντα με στόχο τη διαφάνεια.

Ο κ. Κρέτσος μίλησε και για την πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης, το Μητρώο On line Media, το οποίο θα είναι έτοιμο σύντομα και θα συμβάλλει στην πιστοποίηση όσων δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο, καθώς και στον έλεγχο ροής του δημοσίου χρήματος, μέσω κρατικής διαφήμισης, σε ψηφιακά μέσα, τα οποία θα διαθέτουν ονοματεπώνυμο.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου, Δημήτρης Μάρης, εξήγησε ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας, ουσιαστικά, είναι ένα σχέδιο αυτορρύθμισης για τα ελληνικά ψηφιακά μέσα, ειδικά αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο αλλαγών στα ΜΜΕ.

Όπως ανέφερε, «αποτελεί κανόνα αυτοδέσμευσης και ποιότητας για τα Μέσα, ένα "ISO" της ΕΝΕΔ», το οποίο θα ανανεώνεται συνεχώς. Ο κ. Μάρης πρόσθεσε ότι οι κοινές δεσμεύσεις αφορούν και «στους δημοσιογράφους και τους εκδότες-επιχειρηματίες, και αυτό είναι κάτι το οποίο μπορεί να το γνωρίζει και ο χρήστης, ενώ σημείωσε ότι «δυστυχώς η δεοντολογία χάθηκε στην πορεία προς τα ψηφιακά Μέσα».

Τέλος, ευχαρίστησε το ερευνητικό κέντρο «Αθηνά» για τη συμβολή του στη συγγραφή του Κώδικα.

Στην εκδήλωση μίλησε και ο υπεύθυνος της ομάδας συγγραφής του Κώδικα Δεοντολογίας, δημοσιογράφος και μάνατζερ της ΕΡΤ στα Νέα Μέσα, Βασίλης Βασιλόπουλος, ο οποίος, αφού στάθηκε στο μεγάλο ζήτημα της λογοκλοπής στο διαδίκτυο, χαιρέτισε το γεγονός της σύστασης υπουργείου για τις τηλεπικοινωνίες και την ενημέρωση, κάτι που ο χώρος χρειαζόταν, όπως υπογράμμισε.

Επεσήμανε δε ότι το BBC διαθέτει ομάδα 12 ατόμων, τα οποία έχουν την ευθύνη να τσεκάρουν την αλήθεια των ειδήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και το αν αυτές είναι επαληθευμένες ή απλά trolls.

«Η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας», ήταν το κεντρικό μήνυμά του κ. Βασιλόπουλου, ωστόσο, όπως σημείωσε, «η δημοσιογραφία οφείλει να έχει ηθική, η οποία θα δίνει και τις κατευθυντήριες γραμμές και τις εντολές σε έναν αλγόριθμο που θα είναι ένα πολύ επιτυχημένο site, με διαφήμιση και επισκεψιμότητα, αλλά χωρίς την ψυχή των δημοσιογράφων του, δεν θα είναι κάτι αξιομνημόνευτο».

Ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί πρωτοβουλία της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) και είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας με την ερευνητική ομάδα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας, το οποίο αποτελεί Συνέργεια Ευρωπαϊκών Δημοσίων Πανεπιστημιακών και Ερευνητικών Φορέων και συνεποπτεύεται από το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» (υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων).

Σχετικές ειδήσεις