ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: Καλπάζουν οι τιμές στην αγορά - Πώς να αποφύγετε τις εμπορικές «απάτες»

Ακρίβεια: Καλπάζουν οι τιμές στην αγορά - Πώς να αποφύγετε τις εμπορικές «απάτες»
Eurokinissi

Ακρίβεια: Βραχνάς οι ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα για τους αγανακτισμένους καταναλωτές – Τι σημειώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ

Με τερτίπια κάποιες εταιρείες αυξάνουν το κόστος των αγορών από τα σουπερμάρκετ, αφού σε ίδιες συσκευασίες, μειώνουν το περιεχόμενο που δεν αντιστοιχεί στα γραμμάρια που αναγράφονται.

Αγανακτισμένοι οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές βγαίνουν από τα σουπερμάρκετ αγανακτισμένοι, κάνουν την προσωπική τους έρευνα αγορά, αλλά οδηγούνται σε αδιέξοδο. Ψωνίζουν λιγότερα τρόφιμα για να βγάλουν τον μήνα.

Σύμφωνα με την έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής, το 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά διαβίωσης.

«Η φτωχοποίηση των ελληνικών νοικοκυριών όλο και βαθαίνει και τολμώ να πω ότι έχει πληγεί, πλέον, η μεσαία τάξη. Η ακρίβεια έχει αγγίξει πλέον την κοινωνική πλειοψηφία της χώρας μας και αυτό είναι εξαιρετικά ανησυχητικό», αναφέρει η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, πρόεδρος ΕΚΠΟΙΖΩ.

Μειώνουν συσκευασίες, διαφημίζουν μισόκιλα

Οι συσκευασίες με μειωμένο περιεχόμενο αλλά ίδια, ή πολλές φορές ακόμη και αυξημένη τιμή, προβληματίζουν τους καταναλωτές.

Την ώρα που η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης προαναγγέλλει διάταξη προκειμένου να αναγράφεται ευκρινώς η τιμή κιλού ή λίτρου κάθε προϊόντος, κάποιες αλυσίδες διαφημίζουν τιμές… μισόκιλου, κυρίως σε τυριά και αλλαντικά.

Πρακτικές, που για να θεωρηθούν παράνομες, θα πρέπει να αποδεικνύεται ότι η επιχείρηση έχει παραβιάσει το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους.

Σίγουρα όμως, ακόμα και αν δεν αυτός είναι ο αρχικός στόχος, μπερδεύουν ή ακόμα και ξεγελούν τον καταναλωτή, που για να γεμίσει το οικογενειακό τραπέζι επιδίδεται, πλέον, σε εξαντλητική έρευνα αγοράς στα ράφια.

Δείτε το βίντεο από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega

ΓΣΕΕ: Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

«Η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, με την τροποποίηση των επιλογών μας και κυρίως, με την ενημέρωσή μας για την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης». Αυτό σημειώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, σε ανακοίνωσή της με την οποία υπογραμμίζει ορισμένες χρήσιμες συνήθειες για τους καταναλωτές, προκειμένου να μην πέφτουν θύματα εμπορικών πρακτικών.

Συγκεκριμένα προτείνει τα εξής:

  • Πριν από την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας και από την οποία δεν παρεκκλίνουμε.
  • Αγοράζουμε τα προϊόντα που χρειαζόμαστε, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών.
  • Ελέγχουμε αν υπάρχει, για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε, κάποια προσφορά.
  • Αγοράζουμε το προϊόν στην ποσότητα που χρειαζόμαστε.
  • Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς, έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας.
  • Κάνουμε σύγκριση προϊόντων για την ποιότητα και την τιμή.
  • Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις, και αυτό γιατί έχει συμβεί να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή να εμφανίζεται στην ταμειακή μηχανή.
  • Ελέγχουμε την αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας.

Σχετικές ειδήσεις