ΡΕΠΟΡΤΑΖ NEWSBOMB.GR

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια - Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: «Κόβουν» τα οπωροκηπευτικά τα νοικοκυριά - 50% «πάνω» οι τιμές

Ακρίβεια: Προβλήματα με το τσουβάλι για τις λαϊκές αγορές -  50% αύξηση σε οπωροκηπευτικά
Στο «κόκκινο» η ακρίβεια
Eurokinissi

Ακρίβεια: Αγαθό για λίγους τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά - Δεν είναι λίγα τα νοικοκυριά που έχουν περιορίσει ή και καταργήσει κάποιες από τις προμήθειές τους σε οπωροκηπευτικά - Ο Παντελής Μόσχος πρόεδρος Παραγωγών Λαϊκών Αγορών μιλώντας στο Newsbomb.gr, αναφέρθηκε στο τεράστιο κόστος παραγωγής και τη μεγάλη πτώση στις πωλήσεις - Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, Γιώργος Λεχουρίτης, μιλώντας στο Newsbomb.gr αναφέρθηκε στα τεράστια προβλήματα που έχουν σημειωθεί στον οικογενειακό προϋπολογισμό

Γιγαντώνεται η κρίση στις αγορές με τους παραγωγούς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς δεν βγάζουν πλέον κέρδος, ενώ οι πολίτες περιορίζουν καθημερινά τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα.

Ο Παντελής Μόσχος πρόεδρος Παραγωγών Λαϊκών Αγορών μιλώντας στο Newsbomb.gr, αναφέρθηκε στα υπέρογκα έξοδα στα οποία δεν μπορούν ανταπεξέλθουν οι παραγωγοί, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι υπάρχουν περιπτώσεις αγροτών που δεν μπορούν να καλλιεργήσουν προϊόντα λόγω της ακρίβειας.

Το ηλεκτρικό ρεύμα έχει σκαρφαλώσει στα ύψη και σε συνδυασμό με την αύξηση του πετρελαίου των εξόδων παραγωγής και τη μείωση των πωλήσεων οι ελπίδες που υπάρχουν για ένα «καλύτερο» αύριο στις λαϊκές αγορές είναι ελάχιστες.

«Η κλιματική αλλαγή και οι κακές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν από τον Μάιο μέχρι τον Αύγουστο μας δημιούργησαν μεγάλα προβλήματα τόσο στις καλλιέργειες όσο και στα κηπευτικά. Όλα αυτά σημείωσαν ζημιές στην αγροτική παραγωγή, είχαμε μικρές ποσότητες και ακριβές τιμές εις βάρος τόσο των αγροτών όσο και των καταναλωτών», ανέφερε αρχικά ο κύριος Μόσχος.

Ο ίδιος στα προβλήματα που καλούνται οι αγρότες να αντιμετωπίσουν τόνισε ότι: «Δεν υπάρχουν εργατικά χέρια, οι εργαζόμενοι φεύγουν στην Ιταλία, Ελβετία και Βέλγιο. Έχουν αυξηθεί κατά 3-% τα μεροκάματα ενώ παράλληλα δεν βρίσκουμε τους εργάτες που θέλουμε», πρόσθεσε.

Μόσχος: «Πρέπει η πολιτεία να δώσει βάση στο κόστος παραγωγής»

Το κόστος παραγωγής έχει αυξηθεί πάνω από 50%, σύμφωνα με τον κ. Μόσχο: «Το κόστος παραγωγής παραμένει αυξημένο, το πετρέλαιο που χρησιμοποιούν οι αγρότες στα τρακτέρ αλλά και όλες τις καλλιέργειες κυμαίνεται στο 1,70-1,80 ενώ παράλληλα σημειώνεται αύξηση στην ενέργεια που είναι διπλάσια σε σχέση με το 2021 και αύξηση λιπασμάτων»,

Η ακρίβεια φαίνεται ότι «πάγωσε» την αγοραστική κίνηση. Δεν είναι λίγα τα νοικοκυριά που έχουν περιορίσει ή και καταργήσει κάποιες από τις προμήθειές τους σε λαχανικά, καθώς για την προετοιμασία του οικογενειακού τραπεζιού χρειάζεται να βάλουν «βαθιά το χέρι στην τσέπη»: «Η αγοραστική κίνηση από τους καταναλωτές το πρώτο δεκαπενθήμερο είναι καλύτερη αλλά το δεύτερο δεκαπενθήμερο είναι χειρότερη, γίνεται ένα κοκτέιλ τις ημέρες τις αγροτικής παραγωγής των καταναλωτών της χώρας. Από το στεγασμένο εμπόριο στις λαϊκές αγορές είμαστε 30-40% φθηνότεροι, έχουμε φρέσκα προϊόντα σε καλύτερες τιμές. Είμαστε ποιοτικά και οικονομικά καλύτεροι από το στεγασμένο εμπόριο».

«Πρέπει η πολιτεία να δώσει βάση στο κόστος παραγωγής, οι επιδοτήσεις που δίνει το κράτος πρέπει να είναι μόνιμες για να γνωρίζει και ο άλλος πως θα καλλιεργήσει έχοντας όλα τα δεδομένα», συμπλήρωσε.

Μόσχος: «Ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος»

«Ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος, το 2022 το σιτάρι πωλήθηκε 50 λεπτά, το καλοκαίρι το πήραμε 30 - 35 λεπτά, ενώ τώρα ανέβασαν το αλεύρι τη στιγμή που αγοράσαμε φθηνότερο σιτάρι. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με το λάδι, το 70% των ποσοτήτων το έχουν στην κατοχή τους οι “μεγάλοι” ενώ ένα 30% έχουν οι αγρότες, έτσι βλέπουμε το λάδι από την τιμή των οκτώ ευρώ να έχει εκτοξευτεί στα δεκαπέντε ευρώ», κατέληξε.

Λεχουρίτης στo Newsbomb.gr: Καίνε οι τιμές σε τρόφιμα - «50% αύξηση στα εποχιακά προϊόντα»

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, Γιώργος Λεχουρίτης, μιλώντας στο Newsbomb.gr αναφέρθηκε στα τεράστια προβλήματα που έχουν σημειωθεί στον οικογενειακό προϋπολογισμό.

«Για πολλοστή φορά πρέπει να αντιληφθεί ο κόσμος ότι η κερδοσκοπία, η ακρίβεια και η αισχροκέρδεια δεν έκανε διακοπές, όλο αυτό το χρονικό διάστημα συνεχίζει να κάνει αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων τις οποίες πληρώνει ο καταναλωτής που είναι απροστάτευτος από την αδιαφορία του κράτους. Φέτος το καλοκαίρι, τα εποχιακά προϊόντα πήραν μία τεράστια αύξηση που έφτασε μέχρι το 50%, οι τιμές φρούτων και λαχανικών αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με το 2023», ανέφερε αρχικά ο κ. Λεχουρίτης.

Αγαθό για λίγους τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά

Σε είδος πολυτελείας είναι τα εποχικά φρούτα και λαχανικά για τα νοικοκυριά, με την ακρίβεια να κυριαρχεί στο ράφι και τους πάγκους της λαϊκής καθώς οι τιμές στα εποχιακά προϊόντα πήραν μία τεράστια αύξηση που έφτασε μέχρι το 50%:

  • Φασολάκια 6 ευρώ το κιλό,
  • Μπάμιες 10 ευρώ το κιλό,
  • Ροδάκινα 3 ευρώ το κιλό,
  • Σταφύλια 3,30 ευρώ το κιλό
  • Πράσινες πιπεριές 3,30 ευρώ το κιλό

«Είδαμε τιμές απαγορευτικές για την τσέπη του Έλληνα καταναλωτή αφού δεν επαρκεί το εισόδημα ούτε του εργαζόμενου αλλά ούτε και του συνταξιούχου να καλύψει τις βασικές βιοτικές του ανάγκες. Τα κρέατα αλλά και στα γαλακτοκομικά με την ακρίβεια έχουν γίνει είδος πολυτελείας. Ακόμα και το πιο πρόχειρο φαγητού του Έλληνα, το σουβλάκι έχει ξεπεράσει σχεδόν τα 5 ευρώ», είπε.

Και πρόσθεσε: «Ανέβηκαν οι τιμές στα κρέατα αλλά δεν ανέβηκαν οι μισθοί και οι συντάξεις, όταν ανεβαίνουν οι τιμές όλα τα τελευταία χρόνια αλλά και των μνημονίων αλλά και το 2023 που έφυγε υποτίθεται το μνημόνιο και παραμένει το μνημόνιο στην τσέπη, πώς τα βγάλει πέρα ο καταναλωτής; Όταν ενοίκια, ρεύμα, τηλέφωνο και όλα τα σχετικά καλύπτουν τον μισθό που θα βρούμε τα υπόλοιπα χρήματα για να επιβιώσει η οικογένεια; Αν θεωρούν ότι με το να δουλεύει ένας εργαζόμενος δύο οκτάωρα για να καλύψουν τις ανάγκες τους τότε θα έχουμε εργαζόμενους γαλέρας που δεν θα μπορούν να σηκώνουν το κεφάλι και να παίρνουν ανάσα».

«Υπάρχει αισχροκέρδεια και και κερδοσκοπία ενώ πέφτουν οι διεθνείς τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα τα καύσιμα ανεβαίνουν. Θέλουν να εφαρμόσουν το “καλάθι του μαθητή” τη στιγμή που πέφτουν οι τιμές στα βιβλία και στα είδη βιβλιοπωλείου μαθητών, πρόκειται για ένα επικοινωνιακό τέχνασμα της κυβέρνησης το οποίο δεν χρειαζόταν καθώς τα είδη αυτά εδώ δεν έχουν αυξήσεις», κατέληξε.

Σχετικές ειδήσεις