ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουρισμός – Όλγα Κεφαλογιάννη: «Η Ελλάδα είναι έτοιμη για έναν νέο κύκλο ανάπτυξης»

Τουρισμός – Όλγα Κεφαλογιάννη: «Η Ελλάδα είναι έτοιμη για έναν νέο κύκλο ανάπτυξης»
INTIME.

«Η Ελλάδα είναι έτοιμη για μία ουσιαστική στροφή προς τη βιωσιμότητα», υπογράμμισε η Υπουργός Τουρισμού, από το Λονδίνο.

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι επαφές της Υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, στο Λονδίνο, με αφορμή τη διεθνή τουριστική έκθεση WTM που άνοιξε σήμερα (06/11) τις πύλες της.

Η κ. Υπουργός έδωσε το στίγμα της κυβερνητικής στρατηγικής, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη για έναν νέο κύκλο ανάπτυξης και κυρίως για μία ουσιαστική στροφή προς τη βιωσιμότητα και την ανάδειξη αξιών όπως η προστασία της φύσης, ο σεβασμός προς τις τοπικές κοινωνίες και τον ανθρώπινο παράγοντα.

«Η ανάδειξη όλων αυτών των ιδιαίτερων αξιών θα καταστήσει την Ελλάδα –για μία ακόμη φορά– πρωταγωνίστρια στη διεθνή κατάταξη των τουριστικών προορισμών και εμπειριών», ανάφερε η Υπουργός Τουρισμού.

Σε ό,τι αφορά τις επαφές που πραγματοποίησε η κ. Κεφαλογιάννη, ήδη συναντήθηκε με τον Βρετανό ομόλογό της, Σερ Τζον Γουίτινγκντεϊλ, με τον οποίον συζήτησε τη σημασία της βρετανικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό και εξέτασε την –από κοινού– σύνθεση θεσμικού πλαισίου συνεργασίας. Ακόμη, συναντήθηκε με τον δημοσιογράφο του CNN, Ρίτσαρντ Κουέστ, καθώς η Ελλάδα είναι προσκεκλημένη στο επίσημο δείπνο του δικτύου.

Ο ΕΟΤ συμμετέχει στη διεθνή έκθεση Τουρισμού WTM 2023, στο Λονδίνο, πλαισιωμένος από 72 συνεκθέτες. Το ελληνικό περίπτερο, γεμάτο με ελκυστικές εικόνες της Ελλάδας, υποδέχθηκε πλήθος επαγγελματιών του τουρισμού από τη Μεγάλη Βρετανία και άλλες χώρες.

Τουρισμός: «Ψήφος εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα από Γερμανούς και Βρετανούς ταξιδιώτες

Το 44% επί του συνόλου των δαπανών αλλά και των διανυκτερεύσεων για διακοπές στην Ελλάδα αντιστοιχεί στις δύο σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα µας, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, φθάνοντας συνολικά τα 8,11 δισ. ευρώ το περασμένο έτος και τις 62,15 εκατ. διανυκτερεύσεις, µε ένα σύνολο αφίξεων πάνω από 6 εκατ. πολιτών.

Αυτές οι δαπάνες, πέραν όσων πραγματοποιήθηκαν εντός της χώρας, συμπεριλαμβάνουν και τις προμήθειες των tour operators, σύμφωνα µε έρευνα του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι συγκεκριμένες δαπάνες δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες µε αυτές της Έρευνας Συνόρων της Τράπεζας της Ελλάδος, που μετρά µόνο όσες έγιναν στο εσωτερικό.

Οι Γερμανοί έχουν προβάδισμα έναντι των Βρετανών, το οποίο, όμως, γίνεται σαφώς μεγαλύτερο όταν πρόκειται για καλοκαιρινές διακοπές all inclusive. Στη συγκεκριμένη αγορά, οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/5 επί του συνόλου των αφίξεων και της δαπάνης (19%), ενώ, από τη Γερμανία το 1/4 των αφίξεων και πολύ περισσότερο, το 28% της δαπάνης.

Αυτά τα στοιχεία προκύπτουν από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙNSETE) µε θέμα «Τα ταξίδια για “Ήλιο και Θάλασσα” στην Ελλάδα από Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία – κατανομή σε “all inclusive” και “χωρίς all inclusive” και τα χαρακτηριστικά τους».

Το 2022, η all inclusive αγορά «Ήλιος και Θάλασσα» αντιπροσώπευσε το 47% των αφίξεων στην Ελλάδα, το 43% των διανυκτερεύσεων και το 50% των δαπανών, µε 7 εκατ. αφίξεις (επί συνόλου 15,01 εκατ.), 61,2 εκατ. διανυκτερεύσεις (επί συνόλου 142,29 εκατ.) και 9,2 δισ. ευρώ δαπάνη (επί συνόλου 18,5 δισ. ευρώ), σύμφωνα με την έκθεση.

Σχετικές ειδήσεις