ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση του δείκτη καταναλωτή το Φεβουάριο

ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση του δείκτη καταναλωτή το Φεβουάριο

Κατά 1,1% υποχώρησε το Φεβρουάριο του 2014, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ), σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2013, και έναντι αύξησης 0,1%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Φεβρουάριο 2014 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2014, παρουσίασε μείωση 1,3%, έναντι μείωσης 1,6%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2013 – Φεβρουαρίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2012 – Φεβρουαρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,2%, έναντι αύξησης 1,2%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

kraso

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Φεβρουαρίου 2014

I. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2014 με Ιανουάριο 2014

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,3% το μήνα Φεβρουάριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2014, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά και στο νωπό αρνί και κατσίκι. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά ψάρια.

β) Κατά 18,8% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

γ) Κατά 2,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

στ) Κατά 1,0% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας και των τιμών των ειδών ταξιδίου-είδη καπνιστού-λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

PAPOYTSIA

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.

β) Κατά 0,5% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη),των διοδίων και των αεροπορικών εισιτηρίων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

ΙΙ. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2014 με Φεβρουάριο 2013

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,1% το μήνα Φεβρουάριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,3% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, δημητριακά και παρασκευάσματα, νωπά πουλερικά, αρνί και κατσίκι (νωπά) και αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά, νωπό μοσχάρι και ελαιόλαδο.

β) Κατά 2,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 2,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

δ) Κατά 0,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, οικιακές συσκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 3,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των αυτοκινήτων, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα διόδια και στα εισιτήρια αεροπλάνων.

στ) Κατά 2,9% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των ειδών και υπηρεσιών αναψυχής, των βιβλίων και του πακέτου διακοπών.

ζ) Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

η) Κατά 2,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.

θ) Κατά 4,1% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις μπύρες.

β) Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές, παραϊατρικές υπηρεσίες.

TROFIMA

Επίσης, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2013 παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.

Ο ΕνΔΤΚ κατά το μήνα Φεβρουάριο 2014 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2014 παρουσίασε μείωση 1,1%, έναντι μείωσης 1,6%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2013 – Φεβρουαρίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2012 – Φεβρουαρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,1%, έναντι αύξησης 0,7%, που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.

Διαβάστε επίσης

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 1,4% του δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Ιανουάριο