ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τι συζήτησαν Μητσοτάκης–Κεραμέως για την Παιδεία: Συνεχίζονται οι αξιολογήσεις υπουργείων

Τι συζήτησαν Μητσοτάκης–Κεραμέως για την Παιδεία: Συνεχίζονται οι αξιολογήσεις υπουργείων
INTIME NEWS

Περίπου δύο ώρες διήρκεσε η συνάντηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως στο Μέγαρο Μαξίμου, στα πλαίσια της εξαμηνιαίας αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε λίγες ημέρες μετά την ψήφιση του πρώτου νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της συνάντησης τόνισε το προσωπικό ενδιαφέρον για την παιδεία, ενώ έδωσε ιδιαίτερο βάρος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην προσπάθεια αντιμετώπισης των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Μάλιστα, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, συζητήθηκε και το σχέδιο επέκτασης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς και η ιδιαίτερη προσπάθεια που έγινε για να διευκολυνθεί η εφαρμογή της.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε επιπλέον η διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή γύρω από τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

«Χαιρόμαστε που θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε μία σύντομη αποτίμηση του τι έγινε αυτό το εξάμηνο -είναι πολλά αυτά που έγιναν στην Παιδεία- αλλά κυρίως να συζητήσουμε τον προγραμματισμό του Υπουργείου για το επόμενο εξάμηνο. Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε το προσωπικό, έντονο ενδιαφέρον μου για όλες τις πολιτικές που εκπορεύονται από το Υπουργείο Παιδείας. Νομίζω έχουν γίνει κάποια πρώτα πολύ σημαντικά βήματα στον τομέα της μεταρρύθμισης, ξεκινώντας από τον νόμο που μόλις ψηφίσαμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός.

Στη συνάντηση συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή, Σοφία Ζαχαράκη, ο Υφυπουργός, αρμόδιος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Βασίλης Διγαλάκης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Εσωτερικών Πολιτικών Θανάσης Κοντογεώργης, η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, ο Γενικός Γραμματέας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αποστόλης Δημητρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής και ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης Γιώργος Βούτσινος.

Απολογισμός δράσεων για το εξάμηνο Ιουλίου - Δεκεμβρίου

● Επέκταση της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης
● Επίσπευση της διαδικασίας διορισμού 4.500 μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ
● Δρομολογήθηκε η διαδικασία διορισμού 10.500 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων 5.250 άμεσα, με στόχο τους 15.000 μόνιμους διορισμούς έως το 2021
● Αντιμετώπιση των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς
● Δρομολόγηση εμπλουτισμού σχολικού προγράμματος σπουδών για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης
● Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων: Ταχύτερες συνδέσεις στο διαδίκτυο για 1,37 εκατομμύρια μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
● Κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής, για την ενίσχυση του ψηφιακού εγγραμματισμού
● Αύξηση αυτονομίας των σχολικών μονάδων στην επιλογή συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα και της μετακίνησής τους
● Ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες (κολύμβηση, ημέρα αθλητισμού, κλπ.)
● Επίλυση ζητημάτων λειτουργίας Δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Δια Βίου Μάθησης
● Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
● Αποκατάσταση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και του Πανεπιστημιακού Ασύλου
● Απελευθέρωση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών - Χορήγηση μεγαλύτερης αυτονομίας και ελευθερίας στα ΑΕΙ για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
● Απελευθέρωση Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, με αύξηση λογοδοσίας και διαφάνειας
● Ίδρυση της νέας ενισχυμένης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ) που θα πιστοποιεί τα Προγράμματα Σπουδών και θα αξιολογεί τα ΑΕΙ
● Διασύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση
● Προώθηση της εξωστρέφειας - Ίδρυση του πρώτου ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο ΕΚΠΑ
● Συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης των ΗΠΑ
● Διερεύνηση συνεργασιών με Ε.Ε. και Κίνα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Διαβάστε επίσης:

Φρίκη στην Καλαμάτα: Νεαροί ξέθαψαν πτώμα και το έβαλαν στην είσοδο του νεκροταφείου

Σχετικές ειδήσεις