ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι κινήσεις Καραμανλή που έφεραν μείωση στα διόδια της Αττικής Οδού

Οι κινήσεις Καραμανλή που έφεραν μείωση στα διόδια της Αττικής Οδού

Στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετωπίσης του κόστους διαβίωσης εντάσσεται σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή η απόφαση για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού

Με κινήσεις του υπουργού και έπειτα από απόφαση της κυβέρνησης, οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερόμενων θα έπρεπε να λάβουν υπόψη τους τη μείωση των διοδίων από 2,80 σε 2,50 ανά διέλευση,

Τα νέα διόδια θα ισχύσουν από τον Οκτώβρη του 2024, όταν και θα λήξει η παρούσα σύμβαση και θα μπει σε ισχύ η νέα.

Ο υπουργός μάλιστα απέρριψε «ανεδαφικές» όπως τις χαρακτήρισε απόψεις περί «κλιμακωτών διοδίων», καθώς όπως ανέφερε δεν υπάρχει σχετική συγκοινωνιακή μελέτη.

Ο Κώστας Καραμανλής, ανέφερε σε συνέντευξή του: «Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».

Πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ τα κυμαινόμενα διόδια

Για τα διόδια είχε ξεσπάσει μεγάλος θόρυβος το τελευταίο δίμηνο μετά την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ, να είναι κυμαινόμενα και το κόμιστρο να διαμορφώνεται με βάση την ώρα που μπαίνει ένας οδηγός στον οδικό άξονα.

Η κυβέρνηση εμφανίστηκε από την πρώτη στιγμή επιφυλακτική με την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ, θεωρώντας μεταξύ άλλων ότι δεν υπάρχουν επαρκείς συγκοινωνιακές μελέτες που να μπορούν να στηρίξουν αυτό τον τρόπο τιμολόγησης.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ είναι να επιταχυνθούν οι ρυθμοί του διαγωνισμού προκειμένου να τρέξουν πριν την εκλογική περίοδο, σχεδιασμό τον οποίο οι υποψήφιοι επενδυτές θεωρούν δύσκολο.

Στο διαγωνισμό έχουν προσέλθει οκτώ υποψήφιοι, οι οποίοι πέρασαν στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίες για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα.

Επομένους δεσμευτικές οικονομικές προσφορές καλούνται να υποβάλλουν οι Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners».