ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τον πλήρη έλεγχο των αεροδρομίων θέλουν οι Γερμανοί

Τον πλήρη έλεγχο των αεροδρομίων θέλουν οι Γερμανοί

Εκτός από το «Ελ. Βενιζέλος» θέλουν και τα περιφερειακά αεροδρόμια-φιλέτα - Κίνδυνος για μονοπωλιακές καταστάσεις και ακριβά τέλη στα αεροδρόμια.

Σαφείς επιδιώξεις έχουν γερμανικά οικονομικά συμφέροντα με τη στήριξη και τις ευλογίες της κυβέρνησης του Βερολίνου.

Παρά τη φημολογία για αποχώρηση των Γερμανών από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ''Ελ. Βενιζέλος'', κάτι τέτοιο δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια.

Αντίθετα το επιχειρηματικό σχήμα θα διευρυνθεί με τη συμμετοχή και άλλων εταιρειών και θα επιχειρηθεί ο έλεγχος των περιφερειακών αεροδρομίων-φιλέτων όπως της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Κω.

Η εταιρεία που διαχειρίζεται το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αρνείται να καταβάλει το ΦΠΑ που οφείλει, με το Ελληνικό Δημόσιο να επιδεικνύει μία αδικαιολόγητη ανοχή και αδράνεια, παρά τους λεονταρισμούς διαφόρων από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, κατά καιρούς.

Οι Γερμανοί θέλουν να ελέγξουν πλήρως το χάρτη των αεροπορικών μεταφορών στην Ελλάδα για τα επόμενα 35 τουλάχιστον χρόνια αφού αυτός προβλέπεται να είναι ο χρόνος παραχώρησης.

Σήμερα, τα τέλη σε όλα τα αεροδρόμια επιβαρύνονται από το λεγόμενο σπατόσημο που η κυβέρνηση Σημίτη είχε συμπεριλάβει στη σύμβαση παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα '"ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ'' στους Γερμανούς. Αυτό σημαίνει ότι με το σπατόσημο και τα αεροπορικά εισιτήρια στην Ελλάδα είναι πιο ακριβά αλλά και τα αεροδρόμια θεωρούνται ακριβά για τις αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να κάνουν πτήσεις από και προς την Ελλάδα.

Αν υπήρχαν φθηνότερα και πιο ανταγωνιστικά τέλη, ο τουρισμός μας θα είχε κυριολεκτικά απογειωθεί αφού θα επέλεγαν την Ελλάδα, πολλές αεροπορικές εταιρείες low cost ενώ θα είχαν πολλαπλασιαστεί και οι πτήσεις charter.

Οι Γερμανοί γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, μετακινείται αεροπορικώς και αυτό το μεταφράζουν σε τεράστια κέρδη για τους ίδιους αν καταφέρουν να βάλουν στο χέρι τα περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν ''σημαδέψει'' σε πρώτη φάση.

Θεωρούν ότι ο απόλυτος έλεγχος του χάρτη των αερομεταφορών στην Ελλάδα θα τους επιτρέψει να διαμορφώνουν τα τέλη κατά το δοκούν αλλά και να διαιωνίσουν την ισχύ του λεγόμενου σπατόσημου.

Το αν αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό μας, λίγο τους απασχολεί.