Βασίλειος Καγκαράς: Παρουσιάζει την ατομική του έκθεση «2084: Στα χρόνια της τεχνητής νοημοσύνης»
Ο Βασίλειος Καγκαράς παρουσιάζει την ατομική του έκθεση «2084: Στα χρόνια της τεχνητής νοημοσύνης»
Έργο του Βασίλειου Καγκαρά, "21η Συμφωνία"
«2084: Στα χρόνια της τεχνητής νοημοσύνης» τιτλοφορείται η έκθεση του Βασιλείου Καγκαρά που παρουσιάζει το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή (ΙΕΤΤ), Κασσαβέτη 18, Κηφισιά, από τις 4 έως τις 20 Μαρτίου 2025.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 8 Μαρτίου, στις 20:00.
Πρόκειται για μια εικαστική σπουδή στο παρόν και το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης από τον ζωγράφο Βασίλειο Καγκαρά.
Η Φιλόλογος-Αρχαιολόγος, Βασιλική Λέβα σημειώνει για την έκθεση:
«Ο καλλιτέχνης στην καινούργια του εικαστική διαδρομή που αποτυπώνεται στην έκθεση ζωγραφικής "2084: Στα χρόνια της τεχνητής νοημοσύνης", επέλεξε ένα θέμα ιδιαίτερα απαιτητικό αισθητικά, αφού έμπνευση και στόχος του είναι η απόδοση του κυρίαρχου προβληματισμού – διλλήματος των καιρών μας, αν και κατά πόσο η τεχνητή νοημοσύνη και οι νέες τεχνολογίες μπορούν να υπερκεράσουν την ανθρώπινη βούληση, ακόμη και να την καταστήσουν προέκταση του ψηφιακού κόσμου.
Με λογισμό και με όνειρο, με γνώση και ευαισθησία, εκτυλίσσεται ο στοχασμός του καλλιτέχνη στους πίνακές του σε μουσαμά. Μέσα από το λευκό κυρίως φόντο αναδύονται μορφές ά-μορφές συγκερασμένες με τεχνητά – μηχανικά χαρακτηριστικά. Η λευκότητα του φόντου δεν είναι παρά μια ομιλούσα ουδετερότητα, που αφήνει στο θεατή τη δυνατότητα (αναγκαστική ίσως) αναστοχασμού με ορίζοντα τη διατύπωση μιας προσωπικής άποψης – θέσης.
Έργο του Βασίλειου Καγκαρά, "21η Συμφωνία"
Το έργο του Βασίλειου Καγκαρά, "Τεχνητή δικαιοσύνη"
Το έργο του Βασίλειου Καγκαρά, "Ολυμπικαοί Αγώνες 2084"
Έργο του Βασίλειου Καγκαρά, "Φουλάρι"
Το δυναμικό σχέδιο και η εναλλαγή της έντασης των χρωμάτων υπηρετούν το βαθύ στοχασμό του καλλιτέχνη στο κυρίαρχο θέμα, που δικαιώνει τη ρήση ότι η τέχνη αναπαριστά την εποχή της με το δικό της τρόπο. Ακόμη και αξίες και θεσμοί όπως η Δικαιοσύνη αποδίδεται με το δυισμό ενός προσώπου που, σε συνδυασμό με την ανισορροπία του ζυγού της Θέμιδος, προάγει τον προβληματισμό ενός μελλοντικού τρόπου απόδοσης της δικαιοσύνης. Το συναίσθημα ανεπαισθήτως παρόν αφήνει και πάλι το θεατή να αποτιμήσει την ένταση της ύπαρξης ή μη του πραγματικά ανθρώπινου σε ένα μελλοντικό κόσμο του 2084 (παραφθορά της Οργουελικής χρονολογίας)».