ΑΘΛΗΤΙΚΑ

To Eclipse Cross είναι από τα πιο έξυπνα και high tech SUV που μπορεί να αγοράσει κάποιος

To Eclipse Cross είναι από τα πιο έξυπνα και high tech SUV που μπορεί να αγοράσει κάποιος

Το Eclipse Cross είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο εντυπωσιακά και όμορφα SUV της κατηγορίας του και ένα από τα πιο δυναμικά κουπέ SUV.

Ταυτόχρονα όμως είναι και ένα από τα πιο έξυπνα και τεχνολογικά εξελιγμένα αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κάποιος και μάλιστα, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Το πρώτο ιδιαίτερα «έξυπνο» στοιχείο του είναι η διαμόρφωση του εσωτερικού του, που αφενός εκμεταλλεύεται άριστα όλους τους διαθέσιμους χώρους προκειμένου να εξασφαλίζει κορυφαία άνεση για τους μέχρι και πέντε επιβάτες του. Ταυτόχρονα, είναι και ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινή χρήση, μιας και εκτός από πολλές θέσεις και θήκες για μικροπράγματα διαθέτει και ένα μετακινούμενο κατά 200 χιλιοστά πίσω κάθισμα προκειμένου οι διαθέσιμοι χώροι να προσαρμόζονται απόλυτα στις εκάστοτε ανάγκες. Και αν όπως λέγεται η ευφυία «κρύβεται» στη λεπτομέρεια, τότε το Eclipse Cross είναι κορυφαίο σε αυτόν τον τομέα. Ακριβώς γιατί διαθέτει λεπτομέρειες στη σχεδίασή του που δεν τις συναντάς σε κάποιο άλλο μοντέλο. Για παράδειγμα, τα μαρσπιέ του είναι πλήρως καλυμμένα από τα κάτω πάνελ των θυρών, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μπαίνουν και να βγαίνουν με χαρακτηριστική άνεση αλλά και χωρίς να λερώνουν τα πόδια τους όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές.

Την είσοδο και την έξοδο με άνεση διευκολύνει ιδιαίτερα και το μεγάλο άνοιγμα των 75 μοιρών των πίσω θυρών, ενώ αν τύχει και χρειαστείτε όλο το ύψος του χώρου αποσκευών δεν θα προβληματιστείτε διόλου που θα βάλετε το προστατευτικό ράφι, μιας και υπάρχει ειδική θέση για αυτό στον χώρο κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Και μιας και οι μηχανικοί της Mitsubishi Motors έχουν σκεφτεί πραγματικά τα πάντα, υπάρχει και σύστημα ιμάντων προκειμένου να μένει ανοιχτό και να διευκολύνεται η φόρτωση. Παράλληλα, έχουν εκμεταλλευτεί τη μακρόχρονη εμπειρία τους και την παράδοση της μάρκας και σε ό,τι αφορά στο αυτόματο κιβώτιο αλλά και την τετρακίνηση με την οποία μπορεί να εξοπλιστεί το νέο SUV.

μ1

Έτσι, το αυτόματο κιβώτιο CVT διαθέτει πρόγραμμα Sport με οκτώ προκαθορισμένες σχέσεις, οι οποίες είναι άριστα κλιμακωμένες και προσαρμοσμένες στα χαρακτηριστικά απόδοσης του τεχνολογικά προηγμένου κινητήρα βενζίνης των 1.500 κυβικών και των 163 ίππων. Ταυτόχρονα η τετρακίνηση Super-All Wheel Control (S-AWC) είναι μια από τις πιο προηγμένες της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στην πράξη είναι μια τεχνολογική «ομπρέλα» η οποία λαμβάνει υπόψη της μια σειρά παραμέτρων προκειμένου να διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς και ειδικά μεταξύ αυτών της αριστερής και της δεξιάς πλευράς. Και αυτό συμβαίνει τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση.

μ2

Πολύ σημαντικό είναι το ότι το S-AWC του Eclipse Cross ενσωματώνει και σύστημα Active Yaw Control (AYC) -που προέρχεται από το Evolution. Χάρη στο AYC το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες (περιστροφής τιμονιού, γωνιακής ταχύτητας εκτροπής -yaw rate- ροπής κινητήρα, ισχύος πέδησης και ταχύτητας τροχών). Το αποτέλεσμα είναι μια ακριβέστατη οδική συμπεριφορά και φυσικά ένα ασύγκριτο fun to drive καθώς το S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές, τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία ή την αλλαγή λωρίδας. Επιπλέον σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή τριβής, η στάνταρ κατανομή ροπής 80:20 στους δύο άξονες μπορεί στο πρόγραμμα AUTO -υπάρχουν και άλλα δύο προγράμματα οδήγησης, τα SNOW και GRAVEL που επιλέγονται από τον οδηγό- να γίνει μέχρι και 55:45 προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή πρόσφυση.

μ3

Η χρήση υψηλής τεχνολογίας στο ολοκαίνουργιο Eclipse Cross δεν εξαντλείται όμως μόνο στο κιβώτιο, τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσής του. Επεκτείνεται και στην επικοινωνία του οδηγού με τη μηχανή, καθώς υπάρχει και το μοναδικό Touchpad Controller. Πρόκειται για μια επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, ανάλογη με αυτή που διαθέτουν τα laptops και από την οποία ελέγχονται λειτουργίες του ηχοσυστήματος όπως ραδιόφωνο και iPod, καθώς και το Apple CarPlay. Για παράδειγμα, η ένταση του ήχου μπορεί να ρυθμιστεί πολύ εύκολα, απλά και πρακτικά μετακινώντας δύο δάχτυλα είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω στην οθόνη του controller.

μ4

Παράλληλα, με το Touchpad Controller ο οδηγός μπορεί να χειριστεί εξίσου εύκολα το high tech SDA -Smartphone Link Display Audio- του Eclipse Cross, αναπόσπαστο στοιχείο του οποίου είναι μια λεπτή και ιδιαίτερα κομψή οθόνη αφής 7,0 ιντσών που δεσπόζει και οπτικά στο κέντρο του ταμπλό.

Ακόμη, το Smartphone Link Display Audio υποστηρίζει το Apple CarPlay, το Android αυτό που παρέχει λειτουργία φωνητικού ελέγχου των Google Maps, Google Play music και λοιπών εφαρμογών, ενώ διαθέσιμο είναι ακόμα και το HUD (Head Up Display), το οποίο σπάνια απαντάται στη συγκεκριμένη κατηγορία.

μ5

Φυσικά ένα τόσο σύγχρονο και εξελιγμένο αυτοκίνητο σαν το Eclipse Cross -η κατασκευή του οποίου αξίζει να σημειωθεί ότι γίνεται στο Okazaki της Ιαπωνίας- δεν θα μπορούσε παρά να εξοπλίζεται και με όλα τα διαθέσιμα high tech συστήματα υποβοήθησης, που διευκολύνουν το έργο του οδηγού και αυξάνουν κατακόρυφα τα επίπεδα ασφαλείας. Συστήματα όπως το Forward Collision Mitigation (FCM- Περιορισμός Επιπτώσεων Εμπρόσθιας Σύγκρουσης), που αν διαπιστώσει κίνδυνο σύγκρουσης προειδοποιεί ηχητικά τον οδηγό και τον βοηθά να μετριάσει τις επιπτώσεις της ζημιάς -ή να αποφύγει εντελώς τη σύγκρουση με αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων (από 5 χλμ./ ώρα)- ή το Lane Departure Warning (LDW) που λειτουργεί πάνω από τα 65 χλμ./ ώρα και προειδοποιεί όταν ανιχνεύσει παρέκκλιση από τη λωρίδα.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον σύστημα είναι και το Blind Spot Warning (BSW) με Lane Change Assist και Rear Cross Traffic Alert (Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου με Υποστήριξη Αλλαγής Λωρίδας και Προειδοποίηση Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας), που προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και από το πλάι και τον βοηθά στις αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας και τους ελιγμούς με όπισθεν.

Ειδικά στα μεγάλα, πολύωρα ταξίδια ιδιαίτερα χρήσιμο αποδεικνύεται τόσο το Adaptive Cruise Control (ACC- Ενεργό Σύστημα Διατήρησης Ταχύτητας) -ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιβραδύνοντας το Eclipse Cross σύμφωνα με την ταχύτητα αυτού, ενώ μόλις απομακρυνθεί ή επιταχύνει η πορεία συνεχίζεται κανονικά- όσο και το Automatic High Beam (AHB- Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας), που ανάλογα με την κίνηση και τις συνθήκες που επικρατούν ενεργοποιεί αυτόματα είτε τη μεσαία είτε τη μεγάλη σκάλα των προβολέων.

μ6

Το ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως όλα αυτά τα εξελιγμένα συστήματα, που όπως αναφέραμε καθιστούν το Eclipse Cross ένα από τα πιο έξυπνα και high tech SUV -και όχι μόνο- που μπορεί να αγοράσει κάποιος, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά καθώς και εύκολα και φιλικά στην ενεργοποίηση και τη χρήση τους, ενώ δεν εκτοξεύουν την τιμή του στα ύψη. Επίσης αξίζει να σημειωθεί η ασφάλεια καθώς πέρασε το τεστ ασφάλειας του 2017 Euro NCAP με κορυφαία επίδοση που του εξασφάλισε πέντε αστέρια.

Το νέο, πρωτοποριακό και τεχνολογικά προηγμένο SUV της Mitsubishi Motors έχει πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και είναι διαθέσιμο από 21.650 ευρώ*.

*ειδική τιμή για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.