ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών το γ’ τρίμηνο

Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών το γ’ τρίμηνο

Τα capital controls που επεβλήθησαν τον περασμένο Ιούλιο σε συνδυασμό με την απουσία δράσεων όπως αυτή της Ψηφιακής Αλληλεγγύης που βοήθησαν στις πωλήσεις στο πρώτο μισό του 2015 είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας (ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη) κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου του 2015.

Του Δημήτρη Μαλλά

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η γνωστή εταιρεία ερευνών GfK η συγκεκριμένη αγορά παρουσίασε μείωση 7,3% στο γ’ τρίμηνο της χρονιάς και διαμορφώθηκε στα 450 εκατ. ευρώ. Συνολικά, τους 9 πρώτους μήνες, οι πωλήσεις των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας έφθασαν στα 1,403 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 12,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014.

Στο γ’ τρίμηνο, μόνο 2 κατηγορίες προϊόντων κινήθηκαν ανοδικά. Τα προϊόντα τηλεπικοινωνιών καθώς τα smartphones συνεχίζουν να προσελκύουν το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών παρουσίασαν αύξηση 8,5% και οι πωλήσεις τους ανήλθαν στα 132 εκατ. ευρώ. Επίσης, αύξηση –έστω και οριακή της τάξεως του 0,7% παρουσίασαν οι μεγάλες οικιακές συσκευές (π.χ. ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες) που έφθασαν στα 116 εκατ. ευρώ, κάτι που αποδίδεται στις αντικαταστάσεις συσκευών που έχουν χαλάσει κατά κύριο λόγο.

Από την άλλη πλευρά, οι τηλεοράσεις λόγω και της απουσίας μεγάλου αθλητικού γεγονότος το φετινό καλοκαίρι, κινήθηκαν καθοδικά και έκλεισαν με πτώση 24,9% στα 69 εκατ. ευρώ. Οι μικρές οικιακές συσκευές ήταν στα 34 εκατ. ευρώ (-3,9%) παρουσιάζοντας γενικότερα μία σχετική σταθερότητα. Τα φωτογραφικά είδη συνέχισαν την πτώση τους και ήταν στο γ' τρίμηνο στα 8 εκατ. ευρώ (-31,3%), ενώ τα είδη εξοπλισμού γραφείων και αναλωσίμων, παρά το γεγονός ότι ο Σεπτέμβριος θεωρείται καλός μήνας λόγω της έναρξης της σχολικής περίοδου, μειώθηκαν 22,4% στα 5 εκατ. ευρώ.