Η ευκολία του καταναλωτή κλειδί επιτυχίας για τα online καταστήματα

Η ευκολία του καταναλωτή κλειδί επιτυχίας για τα online καταστήματα

Η ευκολία του καταναλωτή είναι το σημείο στο οποίο θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι Έλληνες έμποροι που ενδιαφέρονται να προσελκύσουν πελάτες εκτός συνόρων, ενώ οι μεγαλύτερες αγορές είναι αυτές των Ηνωμένων Πολιτειών, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η PayPal και η Ipsos αναφορικά με τις online εγχώριες και διασυνοριακές αγοραστικές συνήθειες με τη συμμετοχή περισσότερων από 28.000 καταναλωτών σε 32 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Οι κυριότεροι παράγοντες που δύνανται να ωθήσουν τους αγοραστές να προβούν σε αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ξένης χώρας περιλαμβάνουν τα εξής: τα δωρεάν μεταφορικά (επιλέχθηκαν από το 46% των διαδικτυακών καταναλωτών) ένας ασφαλής τρόπος πληρωμής (44%), ακολουθούμενος από τα αγαθά που ενδέχεται να είναι δυσεύρετα σε τοπικό επίπεδο (40%), την εμφάνιση της τιμής σε τοπικό νόμισμα (37%) και το χαμηλότερο συνολικό κόστος (35%).

Τα μεταφορικά αποτελούν ένα από τα βασικότερα ζητήματα για πολλούς διαδικτυακούς shoppers. Όταν ερωτώνται σχετικά με τα εμπόδια που αφορούν στις αγορές από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, οι online shoppers επιλέγουν τα μεταφορικά έξοδα αποστολής (το 35% των διαδικτυακών αγοραστών που ερωτήθησαν διεθνώς), ανησυχούν για την πιθανότητα μη παράδοσης του προϊόντος (33%), την τυχόν καθυστέρηση στο χρόνο παράδοσης (29%) και τους προβληματίζει επίσης το ενδεχόμενο το προϊόν να μην αντιστοιχεί στην δοθείσα περιγραφή (29%).

Η ασφάλεια καθοδηγεί την επιλογή του τρόπου πληρωμής. Στις 24 από τις 32 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, η PayPal αποτελεί την πιο συχνά αναφερθείσα διασυνοριακή μέθοδο πληρωμής. Ένα εξίσου ενδιαφέρον γεγονός είναι το ότι ο πιο συχνά παρατιθέμενος λόγος που θα προέτρεπε τους διαδικτυακούς αγοραστές να επιλέξουν την PayPal αντί για έναν άλλον τρόπο πληρωμής είναι το ότι θα είναι σε θέση να διασφαλίσουν την επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση μη παράδοσης του προϊόντος ή ασυμφωνίας με την περιγραφή του.

Οι διασυνοριακοί e-consumers από όλο τον κόσμο ενδιαφέρονται ακόμα για την εύρεση ελκυστικών προσφορών. Το 76% των ερωτηθέντων διασυνοριακών e-shoppers κατέταξε τις καλύτερες τιμές ως ένα λόγο για την πραγματοποίηση αγορών σε ιστοσελίδες από τους τρεις κορυφαίους προορισμούς. Η πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στην χώρα τους ταξινομήθηκε επίσης ψηλά (65%) ως ένα κίνητρο για αγορές παγκοσμίως.

Οι πλέον δημοφιλείς κατηγορίες για τις διασυνοριακές αγορές διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα αξεσουάρ (το 46% των ερωτηθέντων διασυνοριακών αγοραστών από όλες τις χώρες έχει πραγματοποιήσει μια αγορά από το εξωτερικό σε αυτή την κατηγορία κατά τους τελευταίους 12 μήνες), τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (29%), οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (25%), η ψηφιακή ψυχαγωγία και τα εκπαιδευτικά αγαθά (24%), καθώς και τα παιχνίδια και χόμπι (23%).

Παραδοσιακά, η χειμερινή περίοδος των εορτών αποτελεί μία από τις πιο ενεργές καταναλωτικές περιόδους. Μια νέα μελέτη δείχνει πως η περίοδος αυτή καθίσταται επίσης ιδιαίτερα σημαντική για online αγορές, και οι καταναλωτές πραγματοποιούν σχετικές αγορές όχι μόνο σε τοπικά αλλά και σε online καταστήματα του εξωτερικού. Για παράδειγμα, η έρευνα έδειξε πως τα Χριστούγεννα είναι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος κατά την οποία το 38% των διασυνοριακών αγοραστών που ερωτήθηκε από όλο τον κόσμο διατείνεται πως πραγματοποιεί αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών περισσότερο από ότι συνήθως. 

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ