TRAVEL

Ψηφιακή, τουριστική «αναβάθμιση» της Σαντορίνης με τη βοήθεια της Google

Ψηφιακή, τουριστική «αναβάθμιση» της Σαντορίνης με τη βοήθεια της Google

Σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια της Σαντορίνης να διευρύνει την τουριστική σεζόν μέσω και της αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων προσφέρει η Google, η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες μία πιλοτική συνεργασία με το Δήμο Θήρας.

Του Δημήτρη Μαλλά

Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια σχετικής παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στα Φηρά, η συνεργασία αφορά τη δωρεάν ψηφιοποίηση των τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων που παρέμειναν ανοικτές κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.

Σύμφωνα με το Δήμαρχο Θήρας, Αναστάσιο Νικόλαο Ζώρζο, η συνεργασία κινείται σε πολύ καλά επίπεδα και θα συνεισφέρει σημαντικά στην αρκετά πετυχημένη προσπάθεια του νησιού να διευρύνει την τουριστική σεζόν. Όπως επεσήμανε ο δήμαρχος Θήρας, το χειμώνα του 2013 είχαν μείνει ανοικτά 35 ξενοδοχεία στη Σαντορίνη, αριθμός που έφθασε το 2016 στα 99 και το 2017 στα 140, δείγμα ότι υπάρχει κινητικότητα.

Την προσπάθεια αυτή επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω η Google, όπως ανέφερε η Μαρία Φουντά, διευθύντρια μάρκετινγκ της Google Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας. Η συνεργασία των δύο πλευρών συνίσταται στο ότι από το Φεβρουάριο μέχρι τον Απρίλιο, δύο ειδικοί σύμβουλοι της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online της Google προσέφεραν στις τοπικές επιχειρήσεις δωρεάν ενημέρωση πάνω σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία μέσω εξατομικευμένων συναντήσεων στο χώρο των επιχειρήσεων. Επιπλέον, βοήθησαν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ή να ενημερώσουν το λογαριασμό τους στην υπηρεσία Google My Business που τους επιτρέπει να καταχωρίσουν χωρίς κόστος στους Χάρτες όσο και στην Αναζήτηση Google όλες τις σημαντικές πληροφορίες επικοινωνίας, όπως τις ώρες λειτουργίας, τα τηλέφωνα επικοινωνίας και τις οδηγίες μετάβασης στην επιχείρηση. Τέλος, με τη βοήθεια ειδικών καμερών δημιούργησαν για τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις εικονικές περιηγήσεις 360 μοιρών που φιλοξενούνται δωρεάν στην πλατφόρμα Google Street View. Έτσι οι δυνητικοί επισκέπτες μπορούν να «περιηγηθούν» μέσα στους χώρους και να εξερευνήσουν την ομορφιά των τοπικών επιχειρήσεων μέσω του διαδικτύου, πριν καν έρθουν στο νησί.

Περισσότερες από 200 τουριστικές επιχειρήσεις αξιοποίησαν ήδη την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους ειδικούς συμβούλους και να ενισχύσουν την προβολή της επιχείρησής τους στο διαδίκτυο.

Βλέποντας την ανταπόκριση των επιχειρήσεων και θέλοντας να υποστηρίξει ακόμα περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις, το πρόγραμμα θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του Ιουνίου. Κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να συμμετάσχει μπορεί να ζητήσει μία κατ’ ιδίαν συνάντηση με έναν σύμβουλο του προγράμματος μέσω της φόρμας στη διεύθυνση
g.co/greektourism/santorini.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συνεργασία αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Google για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των επαγγελματιών του τουρισμού, Grow Greek Tourism Online και της πρωτοβουλίας του Δήμου Θήρας «Σαντορίνη Προορισμός όλο το χρόνο» Το Grow Greek Tourism Online ξεκίνησε από την Google το 2014 υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των επαγγελματιών του τουρισμού με ειδικούς συμβούλους της Google παρέχουν στους επαγγελματίες δωρεάν ομαδικά σεμινάρια και προσωπικές συναντήσεις ώστε να τους βοηθήσουν στην επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησή τους. Σύμφωνα με την κ. Φουντά το 2015 εκπαιδεύτηκαν περισσότεροι από 10.000 επαγγελματίες μέσω αυτού του προγράμματος, ενώ το 2016 τα σεμινάρια επεκτάθηκαν σε 80 πόλεις της χώρας.

Επίσης, η δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τον τουρισμό https://greektourism.withgoogle.com συνεχίζει να είναι διαθέσιμη σε όσους ενδιαφέρονται να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες καθώς και να αποκτήσουν το πιστοποιητικό με την υπογραφή του Grow Greek Tourism Online και του IAB Europe.