Πώς η Gen Z έρχεται να επαναπροσδιορίσει τα πράγματα στον κόσμο των ταξιδιών
TRAVEL

Πώς η Gen Z έρχεται να επαναπροσδιορίσει τα πράγματα στον κόσμο των ταξιδιών

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, τα ευρήματα δείχνουν πως τα παιδιά της Gen Z, δηλαδή τα άτομα που γεννήθηκαν από το 1996 έως το 2012, είναι εκείνα που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα ταξίδια μέσα στον επόμενο χρόνο.

Είναι αλήθεια πως έπειτα από δύο αρκετά δύσκολα χρόνια, όλοι επιθυμούμε να επιστρέψουμε στις ταξιδιωτικές συνήθειες που ακολουθούσαμε προ πανδημίας, όμως, εκείνοι που ανήκουν στη γενιά των Gen Z, είναι αποφασισμένη να το κάνουν.

Ακριβώς επειδή η συγκεκριμένη ομάδα ατόμων δεν πρόλαβε, εξαιτίας του Covid-19, να απολαύσει ένα βασικό προνόμιο της ενήλικης ζωής, δηλαδή τα ταξίδια με φίλους, παρέες και συντρόφους, ο μόνος τύπος ταξιδιού που έχει γνωρίσει, είναι αυτός που του πρόσφεραν μέχρι πρότινος οι γονείς της. Συνεπώς, μπορούμε να πούμε πως οι προσδοκίες από τις μελλοντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες τους είναι αρκετές υψηλές και δεν σκοπεύουν να κάνουν κάποιον συμβιβασμό. Αντίθετα, θα επιδιώξουν να διατηρήσουν ένα παρόμοιο επίπεδο ποιότητας στα ταξίδια τους, ανάλογα με αυτό που απολάμβαναν στις οικογενειακές εξορμήσεις.

Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει τα αποτελέσματα που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε και τα οποία αποδεικνύουν πως η Gen Z θα αλλάξει σημαντικά τα πράγματα στη ταξιδιωτική βιομηχανία.

Επιδιώκουν εμπειρίες που τους φέρνουν σε βαθύτερη επαφή με έναν προορισμό

Οι περισσότεροι από όσους συμμετείχαν στην έρευνα που πραγματοποίησε το YouGov, σκοπεύουν να γνωρίσουν καλύτερα τον τόπο που θα επισκεφθούν, επενδύοντας σε αυθεντικές εμπειρίες που σχετίζονται με την τοπική κουλτούρα. Σε αντίθεση με παλαιότερες γενιές που ενδιαφέρονταν να γνωρίσουν έναν προορισμό πιο επιφανειακά και γρήγορα, πραγματοποιώντας βόλτες σε μουσεία, τουριστικά σημεία ή αξιοσημείωτα μνημεία, η Gen Z δείχνει μεγαλύτερη σημασία στην ουσία ενός ταξιδιού, αναζητώντας εμπειρίες ζωής. Ακριβώς για αυτό, ένα μεγάλο μέρος από το budget που θα διαθέσουν για ένα ταξίδι, θα το επενδύσουν σε εμπειρίες που θα τους φέρουν σε πιο στενή επαφή με τους ντόπιους κατοίκους, όπως η παραγωγή τοπικών προϊόντων, μία επίσκεψη σε τοπικές επιχειρήσεις, μία εξερεύνηση σε μία γειτονιά που δεν παρουσιάζει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον. Επιπλέον, ο σκοπός ενός ταξιδιού έχει μεγάλη σημασία για τη Gen Z, αφού παρατηρείται πως ο εθελοντισμός και ο οικολογικός τουρισμός είναι δύο ισχυρά κίνητρα για τις μελλοντικές μετακινήσεις τους.

Έχουν τη διάθεση να αξιοποιήσουν ένα μεγάλο budget για τα ταξίδια τους

Πολλοί είναι εκείνοι που χαρακτηρίζουν τη Gen Z ως την πιο καλομαθημένη γενιά και αυτό είναι κάτι που αποδεικνύεται και από τον τρόπο που η συγκεκριμένη γενιά θέλει να ταξιδεύει. Ακριβώς επειδή οι ταξιδιωτικές τους εμπειρίες περιορίζονται σε ένα οικογενειακό πλαίσιο και πραγματοποιήθηκαν όσο βρίσκονταν ακόμη υπό την προστασία των γονιών τους, δεν γνωρίζουν πως είναι να πραγματοποιούν ανεξάρτητα ταξίδια, στα οποία χρειάζεται να αναλάβουν εκείνοι εξ ολοκλήρου την οργάνωση και τα έξοδα ενός ταξιδιού. Αυτό σημαίνει πως είναι πιο πρόθυμοι να διαθέσουν ένα μεγάλο budget για να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι, σε σύγκριση με άτομα που ανήκουν σε μεγαλύτερες γενιές. Πιο συγκεκριμένα, το 21% των ενηλίκων παγκοσμίως σκοπεύει να διαθέσει περισσότερα χρήματα σε ταξιδιωτικές υπηρεσίες μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με τη Gen Z να βρίσκεται πρώτη στην κατάταξη και τη γενιά των millennials να ακολουθεί.

Εμπιστεύονται περισσότερο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα ταξίδια τους

Παρότι η οικογένεια και οι φίλοι θεωρούνται από τις προηγούμενες γενιές οι πιο αξιόπιστοι σύμβουλοι στην επιλογή ενός προορισμού, ενός καταλύματος ή εστιατορίου, η Gen Ζ απορρίπτει αυτήν την παραδοσιακή μέθοδο πληροφόρησης και δείχνει να εμπιστεύεται περισσότερο το διαδίκτυο και δη, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό δεν μας προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη, αφού πρόκειται για μία γενιά που μεγάλωσε μέσα στην «άνθιση» του ψηφιακού κόσμου, με αποτέλεσμα να τον θεωρεί μία συνέχεια του πραγματικού. Και μπορεί το 63% της Gen Z να αναγνωρίζει πως αφιερώνει στα social media περισσότερο χρόνο από όσο θα έπρεπε μέσα στην καθημερινότητα, ωστόσο, επιμένει να δείχνει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις και να θεωρεί αξιόπιστες τις κριτικές και τις πληροφορίες που αντλεί από αυτές.

Το σίγουρο είναι πως οι προτιμήσεις της Gen Ζ θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις τάσεις που θα επικρατήσουν στον κόσμο του ταξιδιού μέσα στον επόμενο χρόνο, καθώς είναι η γενιά που σκοπεύει να ταξιδέψει περισσότερο από όλες τις υπόλοιπες. Την ίδια στιγμή, ακριβώς επειδή πρόκειται για μία γενιά που είναι συνεχώς online και έχει μάθει να μοιράζεται κάθε στιγμή με τους διαδικτυακούς της φίλους, μέσα από φωτογραφίες, αναρτήσεις και βίντεο, είναι αυτή που θα προσφέρει κίνητρα σε όλους τους υπόλοιπους, για να οργανώσουν το επόμενο ταξίδι τους.