«Ανάσα» για τα χωριά: Τέλος οι νταλίκες στους παράδρομους

«Ανάσα» για τα χωριά: Τέλος οι νταλίκες στους παράδρομους

Προβλέπει εξαιρέσεις από τον αποκλεισμό, όπως είναι τα ΚΤΕΛ, τα αγροτικής χρήσης οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για αγροκτηνοτροφικές δραστηριότητες αλλά και βαρέα οχήματα, με την προϋπόθεση ο ιδιοκτήτης να είναι κάτοικος της περιοχής.

Δεκτή κατά πλειοψηφία έγινε από την Ολομέλεια της Βουλής, η τροπολογία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία θα απαγορεύεται στο εξής η διέλευση βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο.

«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να καταβάλλουμε, ως Δημόσιο, εκατομμύρια ευρώ για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου από το οποίο διέρχονται ξένες νταλίκες», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, επιχειρηματολογώντας υπέρ της τροπολογίας.

Ακόμη, σημείωσε ότι θα προβλεφθούν εξαιρέσεις για τις εταιρείες, η έδρα των οποίων βρίσκεται κοντά σε κάποιο παράπλευρο δρόμο και διευκρίνισε ότι με το νέο καθεστώς οι οδηγοί των βαρέων οχημάτων με ξένες πινακίδες θα προμηθεύονται ειδικό σήμα, καταβάλλοντας το σχετικό αντίτιμο κατά την είσοδό τους στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την τροπολογία, οι εξαιρέσεις από την απαγόρευση θα καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Η τροπολογία είχε συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου για την κύρωση της συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ιράκ, η οποία εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία.

Επίσης, προβλέπει εξαιρέσεις από τον αποκλεισμό, όπως είναι τα ΚΤΕΛ, τα αγροτικής χρήσης οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για αγροκτηνοτροφικές δραστηριότητες αλλά και βαρέα οχήματα, με την προϋπόθεση ο ιδιοκτήτης να είναι κάτοικος της περιοχής.

Με την ίδια τροπολογία προβλέπεται η σύσταση αυτοτελούς υπηρεσίας οδικών τελών για την ηλεκτρονική διαχείριση των οδικών υποδομών.

Υπέρ της τροπολογίας τάχθηκαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, κατά η Νέα Δημοκρατία, η Ένωση Κεντρώων και το ΚΚΕ, ενώ «παρών» ψήφισαν το Ποτάμι και η Χρυσή Αυγή.