Αυτές είναι οι αλλαγές που έρχονται στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό

Αυτές είναι οι αλλαγές που έρχονται στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό

Με 15 αντί για 14 σταθμούς θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο η β’ φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή). Ο νέος σταθμός έχει την προσωρινή ονομασία «Ελικώνος» και θα κατασκευαστεί ανάμεσα στους σταθμούς Γαλάτσι και Κυψέλη.

Τον Φεβρουάριο αναμένεται να αρχίσει η β’ φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας Γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή), με μήκος 13 περίπου χιλιομέτρων, που αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες. Θα είναι η πρώτη γραμμή του Μετρό της Αθήνας με συρμούς χωρίς οδηγό και θύρες στις αποβάθρες των σταθμών. Η δυνητική χρονοαπόσταση των συρμών θα είναι τα 90 δευτερόλεπτα, ωστόσο τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της γραμμής, οι συρμοί θα διέρχονται το λιγότερο ανά 4 λεπτά.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η γραμμή θα κατασκευαστεί σε 8 χρόνια. Εφόσον, δηλαδή, δεν υπάρξει καθυστέρηση, θα παραδοθεί το νωρίτερο το 2027.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η νέα γραμμή του Μετρό θα είχε 14 σταθμούς.

elikonos

Τελικά, όμως, προστέθηκε άλλος ένας σταθμός με την προσωρινή ονομασία «Ελικώνος», που θα κατασκευαστεί ανάμεσα στους σταθμούς «Γαλάτσι» και «Κυψέλη». Άλλα πιθανά ονόματα του σταθμού είναι «Πάρνηθος», «Αγία Γλυκερία», «Αλεπότρυπα», και «Άνω Κυψέλη».

Οι εξελίξεις σχετικά με τη Γραμμή 4 του Μετρό επιβεβαιώθηκαν από το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Θ. Παπαδόπουλο, ο οποίος μίλησε πρόσφατα σε ημερίδα του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας με θέμα τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Μετακίνηση του σταθμού «Νήαρ Ηστ»

Στην Καισαριανή, ο δήμος ζητούσε την απομάκρυνση του σταθμού Νήαρ Ηστ από το κέντρο της πόλης (πλησίον του γηπέδου της Νήαρ Ηστ) ώστε να μην προκληθεί κυκλοφοριακή επιβάρυνση και να μη χαθούν θέσεις στάθμευσης κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Η θέση που προτάθηκε για τη μεταφορά του είναι πλησίον της Πανεπιστημιούπολης σε χώρο που σύμφωνα με την Αττικό Μετρό θα κατασκευαστεί φρέαρ εξαερισμού. Το Δημοτικό Συμβούλιο υπερψήφισε τη μεταφορά του σταθμού, ενώ η αντιπολίτευση του δήμου ζήτησε να γίνει δημοψήφισμα ώστε οι δημότες να αποφασίσουν που θέλουν να κατασκευαστεί ο σταθμός.

Έτσι, ο σταθμός Νήαρ Ηστ στην Καισαριανή έχει αντικατασταθεί από έναν άλλο με την ονομασία Πανεπιστημιούπολη (17 γράμματα) ο οποίος βρίσκεται στη θέση του ομώνυμου φρέατος, στα όρια του χώρου της Πανεπιστημιούπολης και με είσοδο για την Καισαριανή στο ύψος της συμβολής των οδών Ανατολικής Θράκης και Ομηρείου.

Πηγή: Athenstransport