«Όχι» από το ΚΑΣ στην πασαρέλα μπροστά από την Ακρόπολη

«Όχι» από το ΚΑΣ στην πασαρέλα μπροστά από την Ακρόπολη

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Να μη γίνει το παγκόσμιο πολιτιστικό μνημείο ντεκόρ για επίδειξη μόδας αποφάσισε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, απορρίπτοντας σχετικό αίτημα που είχε υποβάλει ιταλικός οίκος μόδας.

Με την ανακοίνωσή του το ΚΑΣ ξεκαθάρισε ότι η Ακρόπολη δεν δίνεται για πασαρέλα: « Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία και σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς, μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco».

Ο ιταλικός οίκος Gucci είχε ζητήσει άδεια για να παρουσιάσει στον Ιερό Βράχο κολεξιόν υψηλής ραπτικής με τίτλο «Gucci Cruz 2018».

Στο αίτημα ζητούσε το χώρο μεταξύ του Παρθενώνα και του Ερεχθείου (ή στα ανατολικά του Ερεχθείου), την 1η Ιουνίου 2017, με 300 προσκεκλημένους.

Όπως ανέφερε ο οίκος, με την αποδοχή του αιτήματός του δεσμευόταν ως ένδειξη ευγνωμοσύνης και σεβασμού προς την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, να προβεί σε χορηγία (της τάξης των 2 εκ. ευρώ στο πλαίσιο μιας πενταετίας, σύμφωνα με πληροφορίες) στα αναστηλωτικά έργα της Ακρόπολης ή σε οργανισμό που θα υπεδείκνυε η Υπηρεσία.

«Η Ακρόπολη είναι όχι απλώς ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά ένα σύμβολο για όλη την ανθρωπότητα, που δεν μπορεί να μπαίνει σε εμπορικές συναλλαγές. Ο Παρθενώνας είναι το logo της Unesco, επίσης γνωρίζετε όλοι την προσπάθεια και τον αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να δίνουμε με αυτό τον τρόπο το σύμβολο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς για μια επίδειξη μόδας, που μπορεί να είναι υψηλής ραπτικής, αλλά δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του χώρου. Είμαστε πάντα πρόθυμοι σε χορηγίες, τα μνημεία χρειάζονται συντήρηση και ανάδειξη. Υπάρχουν τα έργα που διεξάγονται μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, έχουμε και χορηγίες από άλλους φορείς», ανέφερε μεταξύ άλλων η γγ του ΥΠΠΟΑ, Μαρία Ανδρεαδάκη - Βλαζάκη, απαντώντας ουσιαστικά στα όσα αναφέρονταν στο υπόμνημα.

Η ... εμμονή του οίκου Gucci με την αρχαία Ελλάδα

Πριν δυο χρόνια, η εταιρεία είχε προκαλέσει με το διαφημιστικό της πρότζεκτ «ντύνοντας» τα γλυπτά του Παρθενώνα με πολύχρωμα ρούχα και τσάντες.

gucci

Η Gucci είχε ντύσει στο πλαίσιο της σειράς «Διόνυσος» τα γλυπτά του Παρθενώνα –τα οποία παραμένουν στο Βρετανικό μουσείο και δεν επιστρέφονται - με πολύχρωμα σορτς και γυναικεία τσαντάκια.