ΚΟΣΜΟΣ

Αργεντινή: Μέσα σε 1/25 του δευτερολέπτου καταστράφηκε το υποβρύχιο - Ακαριαίος ο θάνατος όλων

Αργεντινή: Μέσα σε 1/25 του δευτερολέπτου καταστράφηκε το υποβρύχιο - Ακαριαίος ο θάνατος όλων

Ίση με την έκρηξη 5,6 κιλών ΤΝΤ ήταν η ενέργεια που εκλύθηκε από τη συντριβή του υποβρυχίου "San Juan", τα ίχνη του οποίου είχαν χαθεί στις 15 Νοεμβρίου στο νότιο Ατλαντικό.

Ο αναλυτικής ακουστικής Μπρους Ρουλ, μετά από έρευνα που διενήργησε έφτασε στο συμπέρασμα ότι το αργεντίνικο υποβρύχιο καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 40 μιλισεκόντ, δηλαδή το 1/25 του δευτερολέπτου.

Υπολόγισε δε ότι η ενέργεια που εκλύθηκε από τη συντριβή του, ήταν ίση με την έκρηξη 5,6 κιλών ΤΝΤ, σε βάθος περίπου 380 μέτρων, από την επιφάνεια της θάλασσας. Σύμφωνα πάντα με τον Ρουλ, το υποβρύχιο μετά την έκρηξη βυθίστηκε κάθετα με μια ταχύτητα 10-13 κόμβων.

Παράλληλα, ο πρώην ειδικός του αμερικανικού ναυτικού, έφτασε στο συμπέρασμα ότι τα 44 μέλη του πληρώματος του υποβρυχίου "San Juan" που χάθηκαν όταν στο σκάφος σημειώθηκε έκρηξη, πέθαναν ακαριαία και δεν υπέφεραν.

Όπως ανέφερε ο Αμερικανός ειδικός, στην έκθεσή του την οποία δημοσίευσε η εφημερίδα La Nacion, «μολονότι το πλήρωμα γνώριζε ότι η συντριβή ερχόταν, δεν κατάλαβαν ποτέ ότι συνέβη. Δεν ένιωσαν ότι πνίγονται ή ότι πονάνε. Ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος».

Γερμανικές εταιρείες πίσω από το δυστύχημα;

Υπάρχει υπόνοια οτι «λαδώθηκαν» δύο γερμανικές εταιρείες και δεν εργάστηκαν επαρκώς για τη συντήρηση του υποβρυχίου «San Juan» της Αργεντικής το οποίο εξαφανίστηκε στις 15 Νοεμβρίου στον νότιο Ειρηνικό, σύμφωνα με την δημόσια βαυαρική ραδιοφωνία (Bayerische Rundfunk / BR). Εκτιμάται οτι έγινε έκρηξη στο σκάφος λόγω βραχυκυκλώματος, αναφέρει το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο Oscar Aguad, ο υπουργός Άμυνας της Αργεντινής, είχε ήδη υπαινιχθεί τον περασμένο μήνα ότι πιθανόν να πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς, κάτι για το οποίο τώρα υπάρχουν ενδείξεις. Μετά από έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου.

Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διεβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.

Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1.000 μπαταρίες. Ήδη το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έχουν γίνει παρατυπίες. Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν. «Όλες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής.

Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση.

Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθούν τα συντρίμια του υποβρυχίου, τα οποία αναζητούν εμπειρογνώμονες από 13 χώρες, ενώ δραστηριοποιούνται για το σκοπό αυτό στην περιοχή του ναυαγίου αεροπλάνα, πλοία, αερικανικά υποβρύχια και το ναυτικό αλλά και ένα ρωσικό υποβρύχιο ρομπότ.




Σχετικές ειδήσεις