ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η «βουτιά» του τζίρου φέρνει γενναίες προσφορές

Η «βουτιά» του τζίρου φέρνει γενναίες προσφορές
Προσφορές που θα αγγίζουν ακόμα και το 80%, σε μια προσπάθεια τόνωσης της κίνησης...

Μείωση του τζίρου κατά 25% μέσο όρο είδαν οι έμποροι στις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις, έναντι του 15% που ήταν πέρυσι. Μάλιστα υπήρξαν περιπτώσεις που η πτώση του τζίρου έπεσε ακόμα και στο 50%.

Παράλληλα τα «λουκέτα» στα καταστήματα αυξάνονται συνεχώς και οι καταστηματάρχες ανησυχούν για το μέλλον.

Έτσι, ετοιμάζουν να προχωρήσουν σε γενναίες προσφορές που θα αγγίζουν ακόμα και το 80%, σε μια προσπάθεια τόνωσης της κίνησης και επίσης για να μπορέσουν να διώξουν το εμπόρευμα της περυσινής χρονιάς που παραμένει απούλητο.

Τα στοιχεία αυτά αφορούν τη συνολική κίνηση των καταστημάτων στη χώρα, με μοναδική εξαίρεση να αποτελούν κάποια νησιά στα οποία υπήρξε τόνωση της εμπορικής κίνησης λόγω τουριστικής περιόδου.

Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που παρουσίασε χθες η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (με βάση αναφορές από τους 84 εμπορικούς συλλόγους της χώρας) και δείχνει πτώση σε όλους τους κλάδους του εμπορίου.

Αποκαρδιωτική είναι η κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας, με τους εμπόρους να κάνουν λόγο για τη μεγαλύτερη πτώση του τζίρου (40%) τα τελευταία χρόνια. ‘Όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά, «κάθε πέρυσι και καλύτερα».

Μιλώντας στο newsbomb.gr ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Γιώργος Σωφρονάς δήλωσε πως τουλάχιστον αυτή τη στιγμή οι καταστηματάρχες δεν βλέπουν φως. « Περιμέναμε τις εκπτώσεις για να δουλέψουμε, για να έχουμε ρευστοποίηση και να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας. Το εμπορικό κέντρο της Αθήνας έχει πέσει πάρα πολύ. Οι καταναλωτές πλέον με αυτά που γίνονται στο κέντρο, πορείες, διαμαρτυρίες, επεισόδια, αποφεύγει να κινηθεί στο κέντρο και προτιμάει να ψωνίσει από κάποιο συνοικιακό μαγαζί ή από κάποιο μεγάλο εμπορικό. Πρέπει η ψυχολογία του κόσμου να αλλάξει άμεσα. Υπάρχει τρομοκρατία στον καταναλωτή. Χωρίς παραγωγή δεν πρόκειται ποτέ να βγούμε από το λαβύρινθο. Μακάρι να αλλάξουν τα πράγματα για το καλό όλων», σημειώνει στο newsbomb.gr ο κ. Σωφρονάς.

Το 40% έφτασε η πτώση των κερδών σε μεγάλους δήμους σαν τη Γλυφάδα, το Μαρούσι και το Ιλιον, ενώ άγγιξε το 30% σε Περιστέρι, Θεσσαλονίκη, Νίκαια, Βόλο, Ιωάννινα, Ζάκυνθο, Κατερίνη, Αγρίνιο, Αφάντου Ρόδου κ.α. Αντίθετα στην Κρήτη, παρουσιάστηκε αύξηση με μεγάλο κερδισμένο το Ρέθυμνο που είχε αύξηση πωλήσεων λόγω τουρισμού της τάξης του 10%, στο Ηράκλειο ο τζίρος κινήθηκε στα ίδια σχεδόν επίπεδα με πέρυσι και στα Χανιά σημείωσε οριακή μείωση (-3%).

Ενδεικτικό στοιχείο είναι και το γεγονός ότι η χρήση της πιστωτικής κάρτας μειώνεται διαρκώς.

Στο ναδίρ βρέθηκαν οι πωλήσεις και σε άλλους κλάδους του εμπορίου. Σε έπιπλα, οικιακό εξοπλισμό και ηλεκτρικά είδη η μείωση ήταν κατά μέσο όρο 14%, σε καλλυντικά, φαρμακευτικά 13%, σε ένδυση, υπόδηση 10% και σε βιβλία, χαρτικά είδη 10%.