Η αποταμίευση ξαναγίνεται τάση

Η αποταμίευση ξαναγίνεται τάση

Η κρίση αλλάζει την αξία του χρήματος και οι καταναλωτές ανεβάζουν τον πήχη στις επιλογές τους

Σε μια νέα εποχή «ωριμότητας» περνούν οι καταναλωτές, που ανεβάζουν τον πήχη των απαιτήσεών τους για την ποιότητα της ζωής τους και αντιλαμβάνονται πλέον τη σημασία της αποταμίευσης. Η εποχή της αμέριμνης υπερκατανάλωσης πέρασε ανεπιστρεπτί και δεν υπάρχει πια χώρος για επιπόλαιες αγορές. Αν κάτι δίδαξε η κρίση, είναι ότι τα οικονομικά όλων είναι σοβαρή υπόθεση, ότι το κάθε ευρώ έχει αξία και πλέον δεν ξοδεύεται χωρίς λόγο.

Η αποταμίευση ξαναγίνεται τάση, σε μια εποχή που τα χρήματα είναι περισσότερο πολύτιμα από τα προϊόντα που μπορούν να αγοράσουν.

Την ίδια στιγμή αξίες όπως η οικονομική ασφάλεια εκτιμώνται πολύ περισσότερο. Αυτό κατέδειξε μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιοποίησε η Ameritrade για τις καταναλωτικές συνήθειες στην Αμερική, σύμφωνα με την οποία τόσο οι Boomers (ηλικίες από 50 έως 70) όσο και oι Millennials (ηλικίες από 20 έως 40) θεωρούν την οικονομική ασφάλεια πολύ σημαντική για την προσωπική τους ευτυχία σε ποσοστό 76% και 68% αντίστοιχα. Και οι δύο γενιές συνδέουν την οικονομική ασφάλεια με την αποταμίευση ενώ 4 στους 5 εκτιμούν ότι είναι καλύτερο να ξεκινά κανείς ν’ αποταμιεύει από μικρή ηλικία.

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος εν μέσω κρίσης από τη μια και η υπερπληθώρα προσφορών και διαφημίσεων από την άλλη, έχουν κουράσει τους καταναλωτές που κλείνουν τα αυτιά τους και κάνουν πλέον μόνο επιλεκτικές αγορές, συνειδητά και μετά από σκέψη. Κι επειδή τα χρήματα κερδίζονται δυσκολότερα, η αξία και η σημασία τους μεγαλώνει και οι καταναλωτές γίνονται απαιτητικοί, ιεραρχούν τις ανάγκες τους και σκέφτονται πριν ξοδέψουν.

Παρόλο που στις μέρες μας τα πάγια έξοδα και οι οφειλές είναι αυξημένες και οι περισσότεροι αισθάνονται ότι δεν περισσεύουν χρήματα για αποταμίευση, η ανάγκη να υπάρχουν κάποια χρήματα στην άκρη για μια δύσκολη στιγμή, για τις σπουδές των παιδιών ή ακόμα και για τις καθημερινές ανάγκες του καθενός, κάνει την αποταμίευση προτεραιότητα. Τα χρήματα είναι ενέργεια και δύναμη στα χέρια του καταναλωτή και πλέον το αντιλαμβάνεται και τα χειρίζεται με σύνεση.

Οι επιλογές αποταμίευσης είναι πολλές: ένα μικρό ποσό κάθε μέρα, ή ένα σταθερό ποσό στην αρχή κάθε μήνα, ή ένα μεγαλύτερο ποσό στους μήνες που τα έξοδα είναι μικρότερα.

Όποιος και αν είναι ο στόχος, η Τράπεζα Πειραιώς βοηθάει τους πελάτες της να τον πετύχουν με τη νέα σειρά λύσεων ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΩ, προσφέροντας προγράμματα σχεδιασμένα να καλύπτουν κάθε ανάγκη και δυνατότητα όπως ο Αποταμιευτικός Λογαριασμός «Μπορώ», ιδανικός για συστηματική αποταμίευση, ο Αποταμιευτικός Λογαριασμός «Αξίζει», για ελεύθερη αποταμίευση χωρίς δεσμεύσεις, ο ευέλικτος παιδικός Αποταμιευτικός Λογαριασμός «Προοδεύω», καθώς και τα Ασφαλιστικά Προγράμματα «Smart Plan» και «Smart Plan Junior», τα οποία έχουν σχεδιαστεί από την ΝΝ αποκλειστικά για τους πελάτες της Τράπεζας Πειραιώς και είναι συνδεδεμένα με επενδύσεις που παρέχουν τη δυνατότητα αποδόσεων και εγγύηση κεφαλαίου στη λήξη.

Παράλληλα, μέσω του www.apotamievo.gr οι πελάτες μπορούν να ενημερωθούν για τακτικές και συνήθειες που θα τους βοηθήσουν πρακτικά να ξεκινήσουν σήμερα κιόλας την αποταμίευση, αλλά και να επιλέξουν το πρόγραμμα που ταιριάζει στα δικά τους όνειρα και σχέδια για το μέλλον.