Tο Smart Roadster επανέρχεται ως ηλεκτρικό;

Η Smart φαίνεται να εξετάζει την επιστροφή του Roadster, αυτή τη φορά ως ένα ηλεκτρικό διθέσιο με κόμπακτ διαστάσεις και μοντέρνο χαρακτήρα.

Του Γιάννη Σκουφή

Παρότι η Smart έχει στραφεί σχεδόν αποκλειστικά στα SUV (#1, #3 και #5), υπάρχει πλέον ανοιχτό ενδεχόμενο για την αναβίωση του Roadster. Ενός μοντέλου που, παρά την απλότητά του, είχε αγαπηθεί ιδιαίτερα από το κοινό των μικρών σπορ αυτοκινήτων.

Η είδηση έρχεται από δηλώσεις του CEO της Smart Europe, Dirk Adelmann, ο οποίος ανέφερε ότι «κανένα από τα τρία μας μοντέλα δεν είναι Roadster, γιατί όχι ένα roadster;».

Το αρχέτυπο Smart Roadster βασιζόταν στο ForTwo, όμως είχε κεντρομήχανη διάταξη και κίνηση στους πίσω τροχούς, με οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά. Με μήκος 3,40 μέτρα, ήταν μικρότερο ακόμη και από ένα σύγχρονο Hyundai i10. Το βάρος του κυμαινόταν μεταξύ κάτω από τον τόνο ώστε οι τρικύλινδροι των 698 κυβικών με απόδοση 60 ή 80 ίππων να έχουν εύκολο έργο.

Η Smart είχε κατασκευάσει περίπου 43.000 μονάδες του Roadster στο εργοστάσιό της στο Hambach της Γαλλίας. Παρά την περιορισμένη ισχύ, το μικρό βάρος και η διαφορετική διάταξη κίνησης το καθιστούσαν απολαυστικό στην οδήγηση, ιδιαίτερα σε επαρχιακούς δρόμους.

Το ενδεχόμενο επιστροφής του Roadster, έστω και ως ηλεκτρικό, έχει ήδη κινήσει το ενδιαφέρον ανεξάρτητων σχεδιαστών. Ανάμεσά τους, ο sugardesign_1 που δημοσίευσε ψηφιακές απεικονίσεις ενός μοντέρνου Roadster, με εμφάνιση που θυμίζει μικρή Mercedes EQ, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το εσωτερικό είναι απλό αλλά σύγχρονο, με στοιχεία που παραπέμπουν στη Mercedes.

Το υποθετικό νέο Roadster φαίνεται μεγαλύτερο από το αρχικό, αλλά παραμένει πιστό στη διθέσια, ανοικτή φιλοσοφία, με υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή που αποθηκεύεται πίσω από τα καθίσματα.

Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί τίποτα επίσημα, φαίνεται πως αν το πρότζεκτ προχωρήσει, η Smart θα δώσει έμφαση σε χαμηλό βάρος, σπορ οδική συμπεριφορά και έναν χαρακτήρα που ξεχωρίζει από τα ψηλά crossover που κυριαρχούν σήμερα.