Ένα Mazda MX-5 έτοιμο για λάσπη και χαλίκια

Το MX-5 της πρώτης γενιάς με τη βαριά off-road μετατροπή δημοπρατείται στις ΗΠΑ, έχοντας λίγα κοινά με το στάνταρ μοντέλο.

Του Γιάννη Σκουφή

Αν ένα αυτοκίνητο έχει χτίσει τη φήμη του χάρη στο χαμηλό του βάρος, την απλότητα και την οδηγική τέρψη, τότε αυτό είναι το Mazda MX-5. Σχεδιασμένο για καθημερινή χρήση και Σαββατοκύριακα με ανοιχτή οροφή και παιχνίδι στις στροφές, ποτέ δεν προοριζόταν για εκτός δρόμου διαδρομές. Εκτός βέβαια κι αν μιλάμε για αυτό που δημοπρατείται στο Cars&Bids.

Πρόκειται για ένα MX-5 πρώτης γενιάς του 1994, το οποίο πλέον έχει μετατραπεί σε ένα είδος «Baja roadster». Το παρατσούκλι του είναι «Bajayata» και η μετατροπή έγινε με το πακέτο Offroadster της Paco Motorsports, το οποίο αυξάνει την απόσταση από το έδαφος σε επίπεδα SUV και συνδυάζεται με ελαστικά διαμέτρου 31 ιντσών και αγωνιστικά ελατήρια της AFCO Racing με ειδικές ρυθμίσεις.

Για την προστασία του αμαξώματος και των μηχανικών μερών έχουν χρησιμοποιηθεί ενισχυμένοι προφυλακτήρες της Zerek Fabrication, μεταλλικές ποδιές και roll bar από την Track Dog Racing. Στην σχάρα αποσκευών μάλιστα έχει δεθεί μια εφεδρική ζάντα 15 ιντσών, έτοιμη για δράση σε περίπτωση κλαταρίσματος.

Ο κινητήρας των 1.800 κυβικών, που αρχικά απέδιδε 130 ίππους, δεν θα μπορούσε να σηκώσει το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου χωρίς ενίσχυση. Για τον λόγο αυτό έχει προστεθεί ένα turbo της Flyin’ Miata, μαζί με ενισχυμένο ατσάλινο σφόνδυλο και κιβώτιο έξι σχέσεων από ένα MX-5 του 2004.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εσωτερικό, όπου ο ιδιοκτήτης επέλεξε να κρατήσει τα αρχικά δερμάτινα μπεζ καθίσματα και τα πατάκια, αντί για κάποια πιο σπαρτιάτικη διαμόρφωση. Η επιλογή αυτή πιθανώς προσφέρει έναν πιο άνετο χαρακτήρα στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Έχουμε δει κι άλλες μετατροπές MX-5 σε off-road εκδόσεις, αλλά αυτή ξεχωρίζει τόσο σε ποιότητα υλοποίησης όσο και σε πρακτικότητα. Και σίγουρα θα κοστίσει πολύ λιγότερο από μία Porsche 911 Dakar ή μια Lamborghini Huracán Sterrato, οι οποίες πωλούνται πάνω από 280.000 ευρώ