Η ΠΡΙΟΝΟΚΟΡΔΕΛΑ

Ομογενής «ανοίγει» το δρόμο της ανάπτυξης στο χώρο της αυτοκινητο- βιομηχανίας στην Αυστραλία

Ομογενής «ανοίγει» το δρόμο της ανάπτυξης στο χώρο της αυτοκινητο- βιομηχανίας στην Αυστραλία

Ο Γιώργος Πάρθημος, ο ομογενής γενικός διευθυντής της Connexion Media, που πριν από περίπου 10 χρόνια, δημιούργησε την πλατφόρμα διαδικτυακού ραδιοφώνου για αυτοκίνητα miRoamer, εισάγει στην Αυστραλία μία καινοτόμα ιδέα.

Όπως ανέφερε στο «Νέο Κόσμο», η προσπάθεια αυτή, η οποία έχει την στήριξη της πολιτειακής κυβέρνησης της Βικτώριας, στοχεύει στο να βοηθήσει πολλές νέες εταιρίες παραγωγής τεχνολογίας για αυτοκίνητα στην Αυστραλία να κερδίσουν συμβόλαια με τα μεγαθήρια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και, γενικότερα, την έλευση μίας νέας εποχής στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Αυστραλίας.

«Συναντήθηκα με την υπουργό Βιομηχανίας της Βικτώριας, κ. Lily D' Ambrosio, προκειμένου να τής εκθέσω το σκεπτικό της ίδρυσης αυτού του Κέντρου Καινοτομίας, αλλά και το γεγονός ότι οι ομόλογοί της στο Detroit είναι έτοιμοι να συνεργαστούν με την Αυστραλία. Η υπουργός ενδιαφέρθηκε άμεσα και έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία σχεδιασμού αυτού του Κέντρου, για τη δημιουργία του οποίου η κυβέρνηση θα βοηθήσει. Στόχος του θα είναι η εμπορευματοποίηση προϊόντων τεχνολογίας νέων εταιριών ή ατόμων που αυτή τη στιγμή δεν έχουν πρόσβαση στην αγορά λόγω των γνωστών περιορισμών.

Η Αυστραλία διαθέτει πολλά ταλέντα, αλλά οι νέες ιδέες (start ups) σταματούν στα σύνορά της ή σε κάποια εργαστήρια, γιατί, όπως γνωρίζετε, είναι πολύ δύσκολο, λόγω του ανταγωνισμού που υπάρχει και των κεφαλαίων που χρειάζονται για την έξοδό τους στην παγκόσμια αγορά, να φτάσουν αυτά τα προϊόντα στα αυτιά και τα μάτια των μεγάλων εταιριών. Κάποιος πρέπει να τους τα δείξει, να τους τα προτείνει, να τους τα προωθήσει. Νομίζω ότι είμαι σε θέση να το κάνω αυτό με δεδομένη την σχέση που έχω αποκτήσει με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Και αυτός θα είναι ο στόχος του νέου αυτού Κέντρου Καινοτομίας» μας λέει ο κ. Πάρθημος.

Το συνολικό κόστος του Κέντρου, όπως ο ίδιος υπολογίζει, θα φτάσει τα $5 εκατ. Πέρα από την κυβερνητική οικονομική στήριξη, ο ίδιος έχει ήδη έρθει σε επαφή με επενδυτές και εταιρίες διαχείρισης επενδυτικών κεφαλαίων, αναζητώντας επιπρόσθετα κεφάλαια για τη δημιουργία του. «Υπάρχει ενδιαφέρον ακόμα και από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας. Είμαστε στην φάση της διερεύνησης, αλλά πιστεύω, ότι αν η όλη προσπάθεια προχωρήσει με τους ρυθμούς που προχωρά αυτή τη στιγμή το Κέντρο -που θα έχει δύο έδρες, μία στη Μελβούρνη και μία στο Detroit-, θα ξεκινήσει να παράγει ουσιαστικό έργο στα μέσα της επόμενης χρονιάς.

Η Connexion, η εταιρία της οποίας ο ίδιος ηγείται, έχει ήδη μπει στην επόμενη φάση του τομέα παραγωγής εξαρτημάτων και τεχνολογίας για την παγκόσμια αγορά. Αυτή τη στιγμή, η αυστραλιανή εταιρία έχει καταφέρει κάτι που πολλές άλλες μικρές επιχειρήσεις της Αυστραλίας ή ταλαντούχοι κατασκευαστές δεν τολμούν ούτε καν να ονειρευτούν υπό την παρούσα κατάσταση.

Ήδη η General Motors, η Ford και άλλες 10 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν τα δύο βασικά προϊόντα της Connexion, την πλατφόρμα miRoamer και την εφαρμογή Flex, η οποία ελέγχει τη μηχανική απόδοση των οχημάτων που έχουν επανδρωθεί μ' αυτή στην παραγωγή των «έξυπνων» αυτοκινήτων τους.

«Χρειάστηκε πολύ σκληρή δουλειά για να φτάσει η Connexion εδώ που είναι σήμερα. Εκείνο, όμως, που αποκομίσαμε είναι γνωριμίες σε υψηλά πόστα. Κάθε φορά που θα εμφανιστώ στη General Motors, τη Volkswagen, τη Peugeot ή στα γραφεία κάποιας άλλης μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας, μετά την οποιαδήποτε παρουσίαση ή κουβέντα μας, ακούω την ίδια ερώτηση «Γιώργο έχεις να μας δείξεις κάτι άλλο, καινούριο;». Αναφέρονται στο συγκεκριμένο τομέα, αυτόν του «έξυπνου» αυτοκινήτου (connected car). Εγώ δεν τα ξέρω όλα, ξέρω όμως ότι υπάρχουν πολλά προϊόντα στην Αυστραλία, πολλά start ups και χρειαζόμαστε ένα Κέντρο το οποίο θα μπορεί να κατευθύνει τους κατασκευαστές στη σωστή οδό, να αποτελέσει καταλύτη, αλλά και αρωγό στο να προωθήσουμε αυτά τα προϊόντα. Πρέπει να συνεργαστούμε, αν θέλουμε να περάσουμε στην «έξυπνη» εποχή στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας» λέει.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με έρευνα της Gartner, έως το 2020 o αριθμός των «έξυπνων» αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους θα ξεπεράσει τα 250 εκατ.

Στην προσπάθεια δημιουργίας του Κέντρου, ο Γιώργος Πάρθημος δεν κρύβει και το εμπορικό ενδιαφέρον της Connexion Media, στην οποία -να σημειώσουμε- έχουν επενδύσει και πολλοί ομογενείς.

«Στην Connexion έχουμε αποκτήσει το know how και τις γνωριμίες και αυτό θα μοιραστούμε με το νέο Κέντρο. Δεν αποκλείω, όμως, κάποια στιγμή να ενδιαφερθεί η Connexion να επενδύσει σε κάποιες άλλες αυστραλιανές εταιρίες και τα προϊόντα τους».

Σχετικές ειδήσεις