ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα σύγχρονα εξτρά είναι οι αναβαθμίσεις του λογισμικού

Τα σύγχρονα εξτρά είναι οι αναβαθμίσεις του λογισμικού

Τα ηλεκτρονικά επιτρέπουν την επιλογή πρόσθετων λειτουργιών και μετά την αγορά. Φυσικά με χρέωση.

Του Γιάννη Σκουφή

Μέχρι τώρα οι αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων γνώριζαν πως με την παραγγελία τους επιλέγουν και τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, τα λεγόμενα εξτρά. Τώρα αν στην πορεία οι ανάγκες τους άλλαζαν και ήθελαν κάτι παραπάνω ή θα τους κόστιζε πολύ πιο ακριβά ή πολύ απλά δεν θα ήταν εφικτό.

Σιγά σιγά πολλοί κατασκευαστές, πιο πολύ οι αποκαλούμενοι premium δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα επιλογής κάποιων πρόσθετων λειτουργιών, με το ανάλογο αντίτιμο, μέσω της αναβάθμισης του λογισμικού. Δηλαδή υπάρχει το hardware, π.χ. ο προβολέας LED, και στη συνέχεια «ξεκλειδώνεις» αν θέλεις την αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας, είτε μόνιμα είτε για όσο χρόνο το χρειάζεσαι. Ας πούμε για να ταξιδέψεις πιο άνετα.

H πρώτη που υιοθέτησε τη συγκεκριμένη λογική είναι η Tesla, η οποία εξακολουθεί να είναι πρωτοπόρος. Η αμερικάνικη εταιρεία διαθέτει λογισμικό που μπορεί να μπλοκάρει ή να απελευθερώσει ενεργειακή χωρητικότητα μπαταριών ή που μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις.

Έτσι για το νέο της μικρό SUV και για την έκδοσή του με τους δύο κινητήρες μπορεί κανείς να αγοράσει ένα λογισμικό που θα του επιτρέπει να επιταχύνει από τα 0 έως τα 60 μίλα την ώρα (0-96 χλμ./ ώρα) αντί για τα στάνταρ 4,8 δεύτερα σε 4,3. Το κόστος ανέρχεται σε 2.000 δολάρια, ενώ όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν και hackers που προσφέρουν τις ίδιες επιδόσεις με πολύ πιο μικρό κόστος. Βέβαια σε τακτά χρονικά διαστήματα η Tesla μπλοκάρει αυτές τις παράνομες αναβαθμίσεις αλλά και αυτό είναι αναμενόμενο.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Διαβάστε επίσης:

Ο κορονοϊός «λυγίζει» την Αττική – Πάνω από τα μισά κρούσματα στην πρωτεύουσα