ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Michael Schumacher: Ένα χρόνο μετά

Michael Schumacher: Ένα χρόνο μετά

Ένας από τους μεγαλύτερους αθλητές στην ιστορία των Grand Prix της Formula1 συνεχίζει τον αγώνα του για τη ζωή.

Πριν από ένα χρόνο η οικογένεια Schumacher, ήθελε να περάσει τις διακοπές της να γιορτάσει το νέο έτος και τα γενέθλιά του Michael με φίλους κάνοντας ski . Όμως μια πτώση του πολυπρωταθλητή στο χιονοδρομικό κέντρο της Μεριμπέλ άλλαξε τη ζωή του και των αγαπημένων του ανθρώπων με τον πιο δραματικό τρόπο.


Ένα χρόνο μετά το τραγικό ατύχημα στις 29 Δεκεμβρίου του 2013, παραμένει ασαφές εάν ο Schumacher θα επανέλθει ώστε να ζήσει ξανά μίαφυσιολογική ζωή.

«Δεν είναι δυνατό να δοθεί οποιαδήποτε αξιόπιστη πρόγνωση» δήλωσε πρόσφατα η manager του Sabine Kehm στο αθλητικό κανάλι ESPN και πρόσθεσε: «Δεν είναι δυνατόν σε αυτή την κατάσταση».

Ο Schumacher χτύπησε το κεφάλι του πάνω σε ένα βράχο, ενώ έκανε ski και πέρασε τις επόμενες μέρες σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο της Γκρενόμπλ μένοντας για πολλούς μήνες σε τεχνητό κώμα.

Το κράνος του 45χρονου καταστράφηκε ως αποτέλεσμα του χτυπήματος στο βράχο. Η σοβαρότητα της κατάστασης του Schumacher φάνηκε την επόμενη μέρα, όταν οδηγήθηκε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Γκρενόμπλ.

Οι εκφράσεις στα πρόσωπα των θεραπόντων ιατρών του άτυχου Γερμανού έλεγαν πολλά πολλά τις πρώτες ημέρες. Η κατάστασή του είχε χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά κρίσιμη», καθώς ο κόσμος μάθαινε ότι ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 είχε υποστεί πολλαπλές εγκεφαλικές κακώσεις .
Από τότε ο αγώνας του Schumacher για τη ζωή του έγινε η πρώτη είδηση σε όλο τον κόσμο με την τακτική ενημέρωση από τα sites ειδήσεων.

Η κατάσταση δεν άργησε να ξεφύγει. Το... τσίρκο των μέσων ενημέρωσης που αναπτύχθηκε γύρω από τον αγώνα του Schumacher για τη ζωή του, οδήγησε τη γυναίκα Corinna να εκδώσει γραπτή δήλωση μια εβδομάδα αργότερα. Με αυτήν ζήτησε από τον κόσμο και τα ΜΜΕ να σταματήσουν να ενοχλούν τόσο έντονα την ιατρική ομάδα και την οικογένειά της ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
Ο Schumacher ακόμα πάλευε για τη ζωή του, στις 3 Ιανουαρίου 2014, όταν γιόρτασε το 45ο έτος της ηλικίας του. Η τραγωδία έριξε μια σκιά πάνω από την έναρξη των δοκιμών για τη νέα σεζόν της F1.

«Προσευχόμαστε να γίνει ένα θαύμα, ώστε να ξυπνήσει ο ίδιος άνθρωπος που ήταν κάποτε», είπε ο συμπατριώτης και φίλος του Sebastian Vettel στο τέλος του Ιανουαρίου.

Δέκα μήνες αργότερα, στην 20η επέτειο του Schumacher, για την κατάκτηση του πρώτου τίτλου του στην F1, ο Vettel , έδωσε το βραβείο Millennium-BAMBI στην manager του «Schumi», σε αναγνώριση των εξαιρετικών υπηρεσιών του οδηγού και για την έμπνευση που έδωσε και δίνει στους συμπατριώτες του .

«Είναι η φιλία μου με εκείνον που με κάνει τόσο ευτυχισμένο και υπερήφανο, αλλά και τόσο λυπημένο», είπε ο Vettel. «Ήξερα πόσο επιθυμούσε αυτό το βραβείο προσωπικά».

Οι οπαδοί του «Schumi» εξακολουθούν να γράφουν γράμματα αλλά και μηνύματα στο Twitter και το Facebook, δείχνοντας , πως το άθλημα της Formula 1 δεν ξεχνά τον άνθρωπο που πέτυχε 91 νίκες σε μια λαμπρή καριέρα.
Όταν ο Lewis Hamilton εξασφάλισε το πρωτάθλημα οδηγών του 2014, στο Αμπού Ντάμπι, ο διευθυντής της Daimler, Dieter Zetsche, θυμήθηκε το Γερμανό θρύλο: « Δεν πρέπει να ξεχνάμε την προσφορά του Michael σε αυτή την επιτυχία» είχε πει.

Παραμένει ασαφές αν ο Schumacher θα ανακάμψει ποτέ αρκετά ώστε να ζήσει μια σχετικά φυσιολογική ζωή, ενώ έχουμε ξεχάσει πως μπορεί να τον δούμε να οδηγεί και πάλι. Ο 45χρονος πέρασε πολλούς μήνες σε τεχνητό κώμα μέχρι να ανακοινωθεί (στις 16 Ιουνίου) πως ανέκτησε τις αισθήσεις του.

Ο Schumacher μετά από σύντομη παραμονή σε κλινική αποκατάστασης στη Ελβετία συνεχίζει τη διαδικασία αποκατάστασής του στο σπίτι του (από το Σεπτέμβριο) και η οικογένειά του έχει κάνει σαφές από την αρχή ότι δεν θα δώσει λεπτομέρειες, οι οποίες θα αποκαλύψουν την κατάστασή του.
«Ωστόσο, έχει ένα μακρύ και δύσκολο δρόμο μπροστά του» δηλώνει η manager του S.Kehm. Η ίδια επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι σχεδόν όλοι οι χορηγοί του οδηγού έχουν παραμείνει πιστοί σε αυτόν, ακόμη και ένα χρόνο μετά το τραγικό ατύχημα του.

«Η δική μας αντίληψη είναι πάντα πως η συνεργασία μας είναι προσωπική και όχι μόνο εταιρικής σχέσης. Αυτή η συντροφικότητας φαίνεται τώρα» πρόσθεσε η Kehm.

Η καριέρα του

Ο νεαρός που κορόιδεψε τον Eddie Jordan για να πάρει μία θέση στο μονοθέσιο της ομάδας του και τόλμησε να εναντιωθεί στον Ayrton Senna έχει γράψει ιστορία και μας πείθει πως θα παλέψει για τη νίκη ως το τέλος. Άλλωστε ήταν αυτός που κάλυψε το κενό στον κόσμο των Grand Prix μετά το θάνατο του Βραζιλιάνου.

  • 1990: Κατακτά τον τίτλο στο γερμανικό πρωτάθλημα F 3.
  • 1991: Κάνει ντεμπούτο στη F1 στο Grand Prix του Βελγίου με τη ομάδα της Jordan, μετά από ψεύτικη δήλωση στον ιδιοκτήτη της ομάδας πως γνωρίζει την πίστα του Spa ενώ δεν την είχε δει (όπως παραδέχτηκε ο ίδιος αρκετά χρόνια μετά) ούτε σε video.
  • «Μετακομίζει» στη Benetton μετά από ένα αγώνα. Συγκεντρώνει τέσσερις βαθμούς στο πρωτάθλημα των οδηγών.
  • 1992: Κατακτά τη νίκη στο βελγικό γκραν πρι και την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών με τη Benetton.
  • 1993: Το μονοθέσιο της Benetton δεν μπορεί να συναγωνιστεί αυτό της Williams, η οποία στέφεται πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές. Παίρνει τη νίκη σε έναν αγώνα και κατατάσσεται τέταρτος στη βαθμολογία των οδηγών, έχοντας εγκαταλείψει σε επτά γκραν πρι.
  • 1994: Κατακτά το πρώτο πρωτάθλημα οδηγών της καριέρας του με την Benetton, ενώ προκαλεί συζητήσεις η σύγκρουσή του με τον -αντίπαλό του για τον τίτλο- Damon Hill στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
  • 1995: Κατακτά για δεύτερη φορά τον τίτλο των οδηγών με τη Benetton.
  • 1996: Ξεκινά τη συνεργασία του με τη Ferrari και αρχίζει η μακρά διαδικασία για τη «μεταμόρφωση» της ομάδας. Κατακτά την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.
  • 1997: Κατακτά τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, αλλά ακυρώνεται, μετά τη σύγκρουσή του με τον -μετέπειτα πρωταθλητή- Jacques Villeneuve στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
  • 1998: Διεκδικεί τον τίτλο των οδηγών μέχρι τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, αλλά χάνει στο γκραν πρι της Σουζούκα το πρωτάθλημα από τον Mika Hakkinen.
  • 1999: Έχει ατύχημα στο βρετανικό γκραν πρι και σπάει το πόδι του. Επιστρέφει στο γκραν πρι της Μαλαισίας και βοηθάει τη Ferrari να κατακτήσει το πρώτο πρωτάθλημά της στους κατασκευαστές από το 1983.
  • 2000-2002: Κατακτά τρία συνεχή πρωταθλήματα στους οδηγούς και «ξαναγράφει» τα βιβλία των ρεκόρ του αθλήματος. Ισοφαρίζει το ρεκόρ των πέντε τίτλων του Juan Manuel Fangio και βοηθάει τη Ferrari να κατακτήσει και τις τρεις χρονιές το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές.
  • 2003: Πιέζεται έντονα από τους Juan Pablo Montoya και Kimi Raikkonen, μετά την κακή αρχή του στη σεζόν, αλλά κάνει την αντεπίθεση του και κατακτά το έκτο πρωτάθλημα οδηγών της καριέρας του στο γκραν πρι της Ιαπωνίας, το οποίο είναι το τελευταίο της χρονιάς.
  • 2004: Κατακτά με άνεση το έβδομο πρωτάθλημα οδηγών της καριέρας του, καθώς σημειώνει 13 νίκες στους 18 αγώνες της χρονιάς. Εγκαταλείπει μόλις μία φορά, στο Μονακό, μετά την πολυσυζητημένη σύγκρουσή του με τον Juan Pablo Montoya κι ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα.
  • 2005: Τελικά χάνει το «στέμμα» του, καθώς η Ferrari F2005 και τα ελαστικά της Bridgestone δεν μπορούν να συναγωνιστούν τις Renault και McLaren. Η μοναδική νίκη της χρονιάς έρχεται στο γκραν πρι των Ηνωμένων Πολιτειών, που «σημαδεύτηκε» από την αποχώρηση των μονοθεσίων που χρησιμοποιούσαν ελαστικά Michelin. Κατακτά την τρίτη θέση στην βαθμολογία των οδηγών και βοηθάει τη Ferrari να καταταγεί στην ίδια θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
  • 2006: Διεκδικεί τον τίτλο έως τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, έχοντας ήδη ανακοινώσει την επικείμενη αποχώρησή του από την ενεργό δράση, ωστόσο χάνει την «πρωτιά» στους οδηγούς από τον Fernando Alonso.
  • 2009: Τα προβλήματα στον αυχένα τον υποχρεώνουν να βάλει τέλος στα σχέδια για την αντικατάσταση του τραυματία Felipe Massa στη Ferrari. Στη συνέχεια, ωστόσο, ανακοινώνει την επιστροφή του στη F1 με την ομάδα της Mercedes GP για το 2010.
  • 2010: Η επιστροφή του στην ενεργό δράση αποδεικνύεται πιο δύσκολη από το αναμενόμενο. Καταβάλλει έντονη προσπάθεια για να προσαρμοστεί στα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου του 2010. Αρχικά δεν μπορεί να συναγωστεί τον «ομόσταυλό» του, Nico Rosberg, στα δοκιμαστικά και οι θέσεις που παίρνει στην εκκίνηση των γκραν πρι έχουν αντίκτυπο στα αποτελέσματά του. Βελτιώνεται σταδιακά, αλλά η ένατη θέση στη βαθμολογία των οδηγών κρίνεται απογοητευτική
  • 2012 Ευρωπαϊκό Grand Prix: Τελειώνει η εξάχρονη αναμονή για ένα τερματισμό στο podium. Τερματίζει τρίτος μετά από εντυπωσιακή εμφάνιση.
  • 2012: Τον Οκτώβριο ανακοινώνει πως αποσύρεται οριστικά από την Formula 1 μετά το τέλος της σεζόν.

Η ταυτότητά του

  • Γεννήθηκε: 3 Ιανουαρίου 1969 (44 ετών) στο Hürth, της Γερμανίας
  • Χρόνια στην F1: 1991–2006, 2010–2012
  • Καριέρα: Jordan (1991), Benetton (1991-1995), Ferrari (1996-2006), Mercedes GP (2010-2012)
  • Αγώνες
  • 307 (εκκινήσεις)
  • Παγκόσμια Πρωταθλήματα 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
  • Νίκες 91
  • Podiums 155
  • Pole positions 68
  • Ταχύτεροι Γύροι 77
  • Πρώτος αγώνας 1991 Belgian Grand Prix
  • Πρώτη νίκη 1992 Belgian Grand Prix
  • Τελευταία νίκη 2006 Chinese Grand Prix
  • Τελευταία συμμετοχή 2012 Brazilian Grand Prix.

Σχετικές ειδήσεις