ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Honda: Το FCV Concept προαναγγέλλει την κοινωνία υδρογόνου

Honda: Το FCV Concept προαναγγέλλει την κοινωνία υδρογόνου

Το Honda FCV Concept, που παρουσιάστηκε στο Τόκιο το Νοέμβριο του 2014, παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό κοινό στα πλαίσια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης 2015.

Το φουτουριστικό FCV Concept δίνει μία πρώτη γεύση από το νέο όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής που προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία το πρώτο εξάμηνο του 2016, ενώ θα ακολουθήσουν οι ΗΠΑ και η Ευρώπη τους επόμενους 12 μήνες.

Η επόμενη γενιά οχημάτων κυψελών καυσίμου της Honda θα διαδεχτεί τα δύο προηγούμενα οχήματα του είδους, FCX και FCX Clarity, και θα είναι σημαντικά βελτιωμένη ως προς τις επιδόσεις και το κόστος. Η νέα συστοιχία κυψελών καυσίμου που τοποθετείται στο FCV Concept είναι κατά 33% μικρότερη από την προκάτοχό της, αλλά αποδίδει ισχύ πάνω από 100 kW με πυκνότητα ισχύος 3,1 kW/L. Αυτό βελτιώνει τις συνολικές επιδόσεις κατά περίπου 60%.

Το τρίτο όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής της Honda θα γίνει το παγκοσμίως πρώτο αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου με ολόκληρο το σύστημα κίνησης - μαζί και με τη μικρότερη συστοιχία κυψελών καυσίμου - τοποθετημένο κάτω από το καπό ενός συμβατικού αμαξώματος sedan. Αυτή η διάταξη επιτρέπει σε σχεδιαστές και μηχανικούς να δημιουργήσουν ία καμπίνα κανονικών διαστάσεων που χωράει άνετα πέντε ενήλικες. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για την εξέλιξη μιας πλατφόρμας αποκλειστικής για μοντέλα κυψελών καυσίμου Honda από την οποία θα προκύψουν περισσότεροι τύποι αμαξωμάτων, συμβάλλοντας στην ευρύτερη αποδοχή και υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας μηδενικών ρύπων, από όλο και μεγαλύτερη μερίδα οδηγών. Το Honda FCV Concept εφοδιάζεται με ένα ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου υψηλής πίεσης 70 MPa που παρέχει αυτονομία πάνω από 700 km . Η αναπλήρωση του ρεζερβουάρ διαρκεί τρία λεπτά , κάνοντας τον ανεφοδιασμό γρήγορο και εύκολο όπως στα σημερινά βενζινοκίνητα οχήματα.

Μαζί, τα Power Exporter Concept, FCV Concept και Smart Hydrogen Station ενσαρκώνουν το όραμα της Honda για την προσεχή «κοινωνία υδρογόνου», αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχα τις λειτουργίες "παραγωγής", "χρήσης και διασύνδεσης". Μέσω αυτών των συσχετιζόμενων τεχνολογιών και λοιπών δραστηριοτήτων έρευνας και εξέλιξης, η Honda εργάζεται ακούραστα για μία κοινωνία απαλλαγμένη από το CO2.

Το 2002, το πρώτο FCX έγινε το παγκοσμίως πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου που πιστοποιήθηκε από τον Αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) και το Συμβούλιο Αέριων Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB). Με τέτοιες πιστοποιήσεις, η Honda ξεκίνησε πωλήσεις μέσω leasing του Honda FCX σε Ιαπωνία και ΗΠΑ. Το 2003, η Honda εξέλιξε την Honda FC STACK, την παγκοσμίως πρώτη συστοιχία κυψελών καυσίμου*2 με δυνατότητα εκκίνησης σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Στη συνέχεια, το 2005, η Honda έγινε η παγκοσμίως πρώτη*2 κατασκευάστρια οχημάτων που ξεκίνησε πωλήσεις μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης (lease) οχημάτων κυψελών καυσίμου σε ιδιώτες πελάτες στις ΗΠΑ.

Το 2008, η Honda ξεκίνησε πωλήσεις leasing του FCX Clarity, ενός οχήματος κυψελών καυσίμου με απόλυτα καθαρές επιδόσεις αλλά και καινοτόμο αμάξωμα τύπου sedan και προηγμένη οδηγική αίσθηση.

Σχετικές ειδήσεις