ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Grand Prix Κίνας: Ο αγώνας μέσα από τις σημειώσεις των μηχανικών της Pirelli

F1 Grand Prix Κίνας: Ο αγώνας μέσα από τις σημειώσεις των μηχανικών της Pirelli

O Hamilton κέρδισε στην Κίνα ακολουθώντας στρατηγική δύο pit stop με επιλογή μαλακής - μαλακής - μέσης γόμας στα ελαστικά του.

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη στη Σαγκάη εκκινώντας από την pole position. Με αυτό τον τρόπο επισφράγισε την κυριαρχία του στο Κινέζικο Grand Prix και έγινε ο πιο πετυχημένος οδηγός στο συγκεκριμένο αγώνα με τέσσερις νίκες. Οι τέσσερις πρώτοι στην κατάταξη ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική 2 pit stop χρησιμοποιώντας στα δυο πρώτα μέρη του αγώνα τη μαλακή και στο τελευταίο τη μέσης σκληρότητας γόμα. Ο Hamilton πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με τη μαλακή γόμα κατά τη διάρκεια του δεύτερου μέρους σε σύνολο τριών.

Η στρατηγική μαλακής - μέσης - μέσης γόμας υιοθετήθηκε από τους οδηγούς που ακολουθούσαν τους τέσσερις πρώτους, όμως πιο πίσω υπήρξαν και διαφοροποιήσεις. Όπως η περίπτωση των τριών αλλαγών ελαστικών που ακολούθησε ο οδηγός της Force India, Sergio Perez, αλλά και η στρατηγική μαλακή - μέση - μαλακή γόμα που υιοθέτησαν ο Alonso και οι δυο οδηγοί της Μanor αμφότεροι τερμάτισαν στον αγώνα.

Το Grand Prix εξελίχθηκε σε μια μάχη στρατηγικής ανάμεσα στη Mercedes και στη Ferrari, με τη Mercedes να αξιοποιεί στο έπακρο τη μέση γόμα ενώ η Ferrari επέδειξε εντυπωσιακό ρυθμό με τη μαλακή γόμα ασκώντας πίεση στους πρωτοπόρους.Η θερμοκρασία οδοστρώματος έπεσε κατά τη διάρκεια του αγώνα καθιστώντας δύσκολες τις εκτιμήσεις για τη στρατηγική αλλά και τη συμπεριφορά των ελαστικών.

Ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας το οποίο εμφανίστηκε τρεις γύρους πριν το φινάλε, βάζοντας πρόωρο τέλος στη δράση. Οι οδηγοί είχαν ακόμη, αρκετή δυναμική στα ελαστικά τους, στο τέλος του αγώνα καθώς τα προφύλαγαν για να πιέσουν στο φινάλε αλλά τελικά δεν είχαν την ευκαιρία να δώσουν μάχη μέχρι και την καρό σημαία.


Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Η πτώση της θερμοκρασίας του οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του Grand Prix είχε ως αποτέλεσμα να είναι δύσκολες οι σωστές εκτιμήσεις για την τακτική του αγώνα. Αυτό οδήγησε τους πρωταγωνιστές να υιοθετήσουν πανομοιότυπη στρατηγική. Κάποιοι προσπάθησαν να κάνουν λίγο νωρίτερα τις αλλαγές ελαστικών και να κερδίσουν έτσι θέσεις στην πίστα, μια τακτική γνωστή ως παράκαμψη (undercut). Όσον αφορά στην απόδοση των ελαστικών αυτή ήταν αντάξια των προσδοκιών μας ή και πάνω απ' αυτές».

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

  • Μαλακή Daniel Riciardo (22 γύροι)
  • Μέση Sebastian Vettel (26 γύροι)

Προβλέψεις

Οι μηχανικοί της Pirelli πρόβλεψαν ότι τα δυο pit stop θα ήταν το επικρατέστερο σενάριο γι' αυτό τον αγώνα και όντως έτσι έγινε. Στην εκτίμησή τους έλεγαν πως μετά την εκκίνηση με μαλακή γόμα θα ήταν πιο γρήγορο αν κάποιος έβαζε τη μαλακή γόμα ξανά στο 12ο γύρο και μετά τη μέση γόμα στον 27ο γύρο. Ο Hamilton ακολούθησε την τακτική αυτή αλλά διένυσε μεγαλύτερο αριθμό γύρων απ' αυτόν των προβλέψεων / συστάσεων αλλάζοντας ελαστικά στον 14ο και στον 33ο γύρο.

H Formula 1 «ταξιδεύει» τώρα στο Μπαχρέιν εκεί θα χρησιμοποιηθούν ξανά η γόμα μέσης σκληρότητας (P Zero White λευκά διακριτικά) και η μαλακή γόμα (P Zero Yellow κίτρινα διακριτικά).

Σχετικές ειδήσεις