ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Grand Prix Μπαχρέιν: Η τελευταία στάση στην ανατολή (photos)

F1 Grand Prix Μπαχρέιν: Η τελευταία στάση στην ανατολή (photos)

Ο τέταρτος σταθμός του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 είναι στο Μπαχρέιν. Το σπορ παραμένει ανατολικά, σε μία ακόμα αγωνιστική διαδρομή σχεδιασμένη από τον Hermann Tilke, μόνο που αυτή τη φορά ο αγώνας διεξάγεται νύχτα.

Προτού σβήσουν τα κόκκινα φώτα, ανάβουν οι προβολείς και οι κορυφαίοι οδηγοί του κόσμου μάχονται καταμεσής της ερήμου! Η πίστα του Μπαχρέιν είναι μία από τις πιο εντυπωσιακές πίστες στο ημερολόγιο και υποδέχεται τον κόσμο της F1 από το 2004.

Το Μπαχρέιν στο παρελθόν υπήρξε δημοφιλής τόπος δοκιμών εξέλιξης λόγω του ζεστού καιρού που έχει όλο το χρόνο. Εκεί θα διεξαχθεί ο τέταρτος αγώνας του πρωταθλήματος και τρίτος όπου θα χρησιμοποιηθεί ο συνδυασμός μέσης σκληρότητας και μαλακής γόμας μετά την Αυστραλία και την Κίνα. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα Grand Prix θα διεξαχθεί σούρουπο, η εκκίνηση θα δοθεί με τη δύση του ηλίου και ο τερματισμός θα γίνει τη νύχτα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της θερμοκρασίας, οδοστρώματος και αέρα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

«Κάναμε ίδια επιλογή ελαστικών για το Μπαχρέιν, με την Κίνα παρότι η θερμοκρασία θα είναι πιο υψηλή» δήλωσε ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli και πρόσθεσε: «Καθώς ο αγώνας θα διεξαχθεί με τη δύση του ηλίου οι θερμοκρασίες δεν θα είναι τόσο υψηλές όσο ήταν στη Μαλαισία ή στο Μπαχρέιν πριν δυο χρόνια όταν ο αγώνας ακόμη γίνονταν το μεσημέρι. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στο Μπαχρέιν είναι ότι η απόδοση των ελαστικών αλλάζει κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου λόγω των απογευματινών περιόδων. Ο περσινός αγώνας είχε ένα συναρπαστικό φινάλε λόγω της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας 10 γύρους πριν το τέλος. Αυτό οδήγησε σε μια σπουδαία μάχη ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes. Είναι δύσκολο να γίνουν εκτιμήσεις για το τι θα δούμε φέτος, αλλά είναι γεγονός ότι μάλλον δε θα βρέξει».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά


Το οδόστρωμα της πίστας στο Μπαχρέιν είναι το πιο τραχύ που θα συναντήσουμε όλο το χρόνο (εξαίρεση αποτελεί μόνο η πίστα δοκιμών της Χερέθ). Αυτό επιταχύνει την θερμική καταπόνηση και πτώση στην απόδοση των ελαστικών. Το φαινόμενο αυτό αμβλύνεται κάπως λόγω πτώσης της θερμοκρασίας αέρα και οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα, αυτό λοιπόν έχει σημαντική επίδραση στην πτώση της απόδοσης των ελαστικών και κατ' επέκταση στη στρατηγική.

Λόγω των απαιτήσεων σε πρόσφυση που υπάρχουν στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν τα πίσω ελαστικά καταπονούνται περισσότερο και θέτουν τελικά το όριο. Κατά τη διάρκεια της ημέρας η θερμοκρασία είναι υψηλή και αυτό αυξάνει τη θερμική καταπόνηση αλλά αυτό δε θα συμβεί τόσο έντονα στον αγώνα.

Η πίστα βρίσκεται στην έρημο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αέρας να φέρνει άμμο στην επιφάνεια του οδοστρώματος μειώνοντας έτσι τα επίπεδα πρόσφυσης ειδικά στο ξεκίνημα κάθε περιόδου δοκιμών. Όσον αφορά στη στρατηγική οι ομάδες δεν μπορούν να ποντάρουν στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Από το 2004 που έγινε για πρώτη φορά αγώνας εκεί, μόνο 2 φορές έχει εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας το 2007 και το 2014.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας


Πέρυσι εμφανίστηκε 10 γύρους πριν το τέλος, το αυτοκίνητο ασφαλείας αυτό είναι κάτι σπάνιο στο Μπαχρέιν. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και είχαμε μια συναρπαστική μάχη μέχρι το φινάλε. Οι έξι πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop αλλά είχαμε και άλλες επιλογές πιο πίσω. Ο Lewis Hamilton ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή και έβαλε στο τέλος τη μέση. Ο Nico Rosberg εκκίνησε με τη μαλακή έβαλε τη μέση στην πρώτη αλλαγή και τη μαλακή ξανά στη δεύτερη αλλαγή. Ο Γερμανός πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα στο φινάλε δεν κατάφερε όμως να περάσει τον teammate του μετά την τελευταία αλλαγή. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε τέταρτος ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική καθώς ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που εκκίνησε με τη μέση γόμα.

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:

  • 1.5 – 1.7 δευτερόλεπτα ανά γύρο

Καιρικές συνθήκες που αναμένονται στον αγώνα

  • Στεγνό οδόστρωμα και ζέστη στην εκκίνηση με τη θερμοκρασία κοντά στους 29 βαθμούς Κελσίου. Πτώση της θερμοκρασίας στους 25 βαθμούς Κελσίου ή και χαμηλότερα στον τερματισμό. Η πιθανότητα βροχής είναι πολύ χαμηλή μολονότι στο παρελθόν υπήρξαν και προβλέψεις για ψιχάλα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.